معایب پلاگین duplicator در وردپرس

معایب پلاگین duplicator در وردپرس

پلاگین duplicator در وردپرس: وردپرس، یکی از سیستم های پر طرفدار مدیریت محتوای وبسایت در سراسر جهان است. در حال حاضر وبسایت های زیادی به کمک CMS وردپرس راه اندازی شده اند. اگر سیستم مدیریت محتوا وبسایت های مختلف را بررسی کنید، قطعا متوجه می شوید که درصد بسیار بالایی از آن ها از وردپرس استفاده می کنند. این سیستم آزاد و اپن سورس Open Source است. با خرید هاست اشتراکی ارزان و نصب وردپرس روی یک هاست اشتراکی، به راحتی می توان یک وبسایت راه اندازی کرد.

امکاناتی که می توان در وبسایت وردپرسی استفاده کرد، بسیار زیاد است. این امر به موجب پلاگین های مخصوص وردپرس ممکن شده است. پلاگین duplicator در وردپرس یکی از پلاگین های کاربردی برای وردپرس است. به کمک این پلاگین، می توان اطلاعات وبسایت وردپرسی را به صورت پکیج گردآوری کرد و سپس آن را در جای دیگری پیاده سازی کرد. فروش وبسایت به صورت پکیج و تهیه بک آپ از دیگر امکاناتی است که به کمک duplicator می توان از آن ها بهره مند شد.

پلاگین duplicator در وردپرس، گزینه مناسبی برای انتقال وبسایت به هاست های دیگر ( آشنایی با هاست و انواع آن) است. برای انتقال وردپرس از طریق duplicator، تنها کافی است تا وردپرس را در سایت جدید نصب کرده و پکیجی که در وردپرس قبلی درست کرده اید را روی آن بارگذاری کنید. عملیات استفاده از پکیج با duplicator، بسیار راحت است. در واقع با کمترین دانش فنی می توان از طریق duplicator وبسایت وردپرسی را انتقال داد. البته توصیه می شود برای این کار حتما آموزش های مربوط به انتقال با duplicator را مطالعه نمایید.

علیرغم مزیت ها و ویژگی های عالی این پلاگین، duplicator معایبی نیز دارد. این معایب گاها وبسایت ما را دچار مشکل می کند. در این مطلب به بررسی معایب آن پرداخته ایم.

معایب پلاگین duplicator در وردپرس

یکی از کاربری های duplicator، فروش وبسایت و قالب سایت وردپرسی است. در واقع به کمک این افزونه می توان وردپرس و قالب مورد نظر را نصب و پلاگین های مختلف را روی آن فعال کرد و سپس همه آن ها در قالب یک پکیج ذخیره کرد. این پکیج مشکلات و معایب مختلفی می تواند به همراه داشته باشد.

معایب پلاگین duplicator در وردپرس

عدم هماهنگی اطلاعات و تنظیمات با مشخصات خریدار

اولین معایب پلاگین duplicator در وردپرس، فروش پکیج وب سایت وردپرسی با این پلاگین، عدم هماهنگی اطلاعات و تنظیمات است. چرا که زمانی که فروشنده قصد ساخت وب سایت را دارد، ممکن است ایمیل و اطلاعات دیگر خریدار را نداند. به همین جهت احتمالا از ایمیل و اطلاعات ناسازگاری برای وب سایت جدید استفاده می کند که موجب می شود خریدار در هنگام راه اندازی با مشکل رو به رو شود.

البته این عیب، عموما مشکل خاصی را به همراه ندارد. چرا که پس از نصب وبسایت وردپرسی از طریق duplicator، خریدار می تواند اطلاعات خودش را در تنظیمات وبسایت وارد نماید. عموما دو بخش از تنظیمات نیز به بررسی و تصحیح دارند. بدین منظور بخش تنظیمات / عمومی را در وردپرس فارسی بررسی کرده و آدرس ایمیل را بررسی نمایید. همچنین به بخش منوی کاربران / همه کاربران نیز مراجعه کنید و لیست کاربران سایت را بررسی نمایید. در صورتی که کاربران سایت را نمی شناسید آن ها را حذف نمایید.

بروز نبودن نسخه بخش های مختلف وبسایت

دومین معایب پلاگین duplicator در وردپرس که در خرید وبسایت در قالب پکیج این افزونه وجود دارد، این است که وبسایت ممکن است در مدت ها پیش طراحی شده باشد. به همین جهت ورژن بخش های مختلف سایت قدیمی بوده و نیاز به بروزرسانی دارد. به همین جهت زمانی که از duplicator وبسایت تان را می خواهید راه اندازی کنید، ابتدا باید نسخه سیستم های مختلف را بررسی و در صورت نیاز بروزرسانی نمایید. پلاگین، قالب و خود سیستم از جمله سیستم هایی هستند که بعد از نصب عموما نیاز به بروزرسانی دارند. بدین منظور ابتدا نسخه خود وردپرس را بروزرسانی کرده و سپس به آپدیت قالب و پلاگین بپردازید.

تغییر در وبسایت از دیگر معایب مهم نصب وبسایت با duplicator

پلاگین duplicator در وردپرس دسترسی به بخش های مختلف هاست شما را دارد. به همین جهت زمانی که وبسایت جدید را با داپلیکیتور راه اندازی می نمایید، فایل ها و دیتابیس سایت تغییر می کند و اگر مشکل امنیتی در این فایل ها وجود داشته باشد، وبسایت شما آلوده خواهد شد. بدین منظور برای نصب وبسایت با duplicator حتما باید از فروشنده و سلامت فایل های پکیج اطمینان داشته باشد. چرا که در صورتی که حفره های امنیتی در آن ها وجود داشته باشد، وبسایت شما نیز درگیر آن حفره های امنیتی خواهد شد.

جمع بندی درباره معایب پلاگین duplicator در وردپرس

پلاگین duplicator در وردپرس، یکی از کاربردی ترین پلاگین های وردپرس است. این پلاگین امکان بارگیری تمام محتویات وبسایت وردپرسی را در قالب پکیج فراهم می کنند. این افزونه توسط فروشندگان قالب وردپرس بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اما خرید قالب و وبسایت آماده در قالب پکیج های duplicator معایب مختلفی دارد. از جمله معایب آن می توان به عدم بروزرسانی اطلاعات و تنظیمات، بروز نبودن نسخه وردپرس، افزونه ها و قالب و همچنین امکان انتقال حفره های امنیتی به وبسایت جدید اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *