چگونه بهترین سرور مجازی خارجی را پیدا کنیم؟

بهترین سرور مجازی خارجی

سرور مجازی یا همان vps، در واقع سرور های فیزیکی را به چندین بخش مجازی تقسیم می‌کنند؛ تا بتوانند به صورت مستقل مدیریت شوند. نرم افزار های سرور مجازی، که معمولا به نام هایپرایزوله نیز شناخته می‌شوند، توسط سازمان ها برای پارتیشن بندی سرور های اختصاصی به نمونه های مجازی که با سرور های خصوصی شناخته می‌شوند، استفاده می‌شود. این سرور ها به وسیله نرم افزار های vps  ایجاد شده و هرکدام میزبان یک سیستم عامل هستند. به زبان ساده از هرکدام به طور مستقل، از طریق یک پنل به صورت یکپارچه مدیریت می‌شوند. که در ادامه بهترین سرور مجازی خارجی را به شما معرفی کرده ایم.

برخی ویژگی های سرور مجازی :

  • به کاربر اجازه دهد تا سرور فیزیکی را به چند سرور مجازی تقسیم کند.
  • محیط کاربری به صورت روان و انعطاف پذیر تعبیه می‌شود.
  • ارائه دسترسی به یک کنترل پنل داخلی یا شخص ثالث که از طریق آن، بتوان مدیریت را انجام داد.

چگونه بهترین سرور مجازی خارجی را پیدا کنیم؟

سرور های مجازی معمولا دارای ویزگی های خاص خود هستند که این موضوع انتخاب را سخت می‌کند. به طور کلی سرور های مجازی باید در 4 دسته مورد رضایت قرار گیرند.

  • انعطاف پذیری و ادغام با سیستم عامل
  • امنیت
  • شریک خوب برای کسب و کارها
  • مقیاس پذیری و محیط روان

این 4 مورد از عوامل اصلی هستند، که باعث رضایت مخاطب در انتخاب سرور های مجازی می‌شوند.

در ادامه این بخش قصد داریم با چند نمونه از بهترین سرور مجازی خارجی آشنا شویم. که خرید سرور مجازی برای شما آسان باشد.

سرور مجازی virtualbox

یکی از بهترین سرور های مجازی که میتوانید از آن بهره ببرید، سرور  virtualbox است. این سرور به عنوان منبع باز و اپن سورس ترین سرور شناخته شده و دارای انعطاف پذیری بسیار بالا در ادغام با تمامی سیستم عامل ها می‌باشد. همچنین از مزایای این سرور نیز می‌توانیم به رایگان بودن آن اشاره کنیم.

سرور virtualbox محیطی بسیار روان و کاربر پسند دارد. از این جهت به راحتی می‌توانید با نرم افزار های پیشرفته و پیچیده آن ارتباط برقرار کنید و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

سرور oracle VM

سرور مجازی اوراکل وی ام نیز یکی دیگر از سرور های رایگان به حساب می‌آید. در واقع این سرور، در کنار اینکه رایگان است، امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از این حیث طرفداران بسیار زیادی دارد.

همچنین سرور  oracle vmبه microsoft azure متصل می‌شود. از این جهت، امکانات بسیار زیاد را در مورد فضاهای ابری به کاربر ارائه می‌دهد.

البته که ممکن است، گاهی به روز رسانی های این محصول باعث سردرگمی شما شود. اما نگران این موضوع نباشید! سرور اوراکل ام وی از قبل به شما آموزش های لازم را خواهد داد.

سرور مجازی scale

یکی دیگر از بهترین های سرور های مجازی، scale است. این سرور به عنوان ساده ترین و انعطاف پذیرترین سرور در کنار مقرون به صرفه و ارزان بودن معروف است. زمانی که از سرور scale استفاده می‌کنید، خیالتان راحت است یک سرور با رابط کاربری واضح و آسان در اختیار دارید.

از مزایای این سرور به مقیاس پذیر آن می‌توان اشاره کرد. همچنین سرور اسکال با توجه به اینکه اطلاعات را به صورت طبقه بندی شده ارائه می‌دهد، باعث حفظ امنیت کاربران خواهد شد و از این جهت طرفداران بسیار زیادی در اقصی نقاط دنیا پیدا کرده است.

سرور مجازی خارجی vultr

از دیگر سرور های مجازی میتوان به vultr اشاره کرد. این سرور مجازی به طور مستقل از 28 مرکز داده در جهان استفاده می‌کند. از این رو، زمانی که از این نوع سرور استفاده می‌کنید، بدون شخص یا شرکت ثالث، به فضای ذخیره سازی خود متصل می‌شوید. همچنین این سرور از پشتیبانی بسیار قوی و کارآمد بهره می‌برد و از این نظر بسیاری را جذب خود کرده است.

از مزایای این سرور می‌توان به کاربرد بدون قطعی و پیوسته اشاره کرد. همچنین با به کار گیری تنظیمات بسیار قوی محیطی انعطلاف پذیر و روان برای کاربران نیز فراهم می‌کند.

البته که جالب است بدانید سرور vultr از سادگی بسیار زیادی برخوردار است و شما به هیچگونه آموزشی خاصی احتیاج پیدا نمی‌کنید.

سرور مجازی citrix

در نهایت، از بهترین سرور مجازی خارجی می‌توانیم به citrix اشاره کنیم. این سرور با میحط بسیار کاربر پسند و بهینه شده شناخته می‌شود. همچنین بسیاری بر این باورند که این سرور بسیار دست کم گرفته شده است.

مزایای این سرور ساختار مدیریتی آن است. به عبارتی ویژگی های شکل گرفته در این سرور باعث می‌شود تا مدیران به راحتی از سرور سیتریکس استفاده کنند و با محیط بسیار جذاب و ساده آن ارتباط برقرار کنند.

سخن پایانی

در این مطلب به برخی از بهترین سرور مجازی خارجی پرداختیم و ویژگی های آنهارا بازگو کردیم. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله به نتیجه مطلوب خود در انتخاب این سرورها برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *