کاربردهای سرور مجازی ویندوز چیست؟

سرور مجازی برای ویندوز

سرورهای مجازی به صورت یک کامپیوتر بزرگ و قدرتمند هستند و همیشه روشن و متصل به اینترنت می باشند. شاید شما هم کلمه سرور مجازی ویندوز را شنیده باشید اما اطلاعات دقیقی در مورد این سرور و کاربردهایش نداشته باشید به همین دلیل ما این مقاله را به کاربرد سرور ویندوز اختصاص داده ایم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سرور مجازی چیست؟

وقتی سایت شما هاست اشتراکی داشته باشد یعنی اینکه بر روی یک سرور و در کنار سایر سایت های متصل به این سرور به درج محتوا و بارگذاری مطالب می پردازد اما وقتی سایت شما دارای هاست اختصاصی باشد یعنی یک یا چند سرور فقط میزبان همین سایت هستند و فقط سایت شما به این سرور متصل است. سرور مجازی در واقع ترکیبی از میزبانی اشتراکی و اختصاصی است.

سرورهای مجازی سیستم عامل خاصی دارند و برای حفظ و ارتقای سطح امنیت، منابع آن به یک سایت اختصاص داده شده است. این سرور که به آن VPS هم می گویند به معنای سرور اختصاصی مجازی است. به زبان ساده تر می توان گفت که سرور مجازی نیز بخشی از یک سرور اختصاصی است به این شکل که سرور اختصاصی به بخش های کوچکتری تقسیم شده تا با خصوصیات سرور کامل و با هزینه کمتری در اختیار کاربران قرار گیرد.

سرور مجازی ویندوز چیست؟

همانطور که گفتیم سرورها سیستم عامل های مختلفی دارند و یکی از سیستم عامل هایی که قابلیت نصب روی سرور مجازی را دارد، سیستم عامل ویندوز است. ویندوز نصب شده بر روی سرور با ویندوز دسکتاپ های خانگی متفاوت است و امکانات بسیار بیشتری دارد. از نظر شیوه کار کردن با این نوع ویندوز می توان گفت که شبیه به همان ویندوز سیستم است و نام هایی به صورت ویندوز سرور ۲۰۰۳، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و … دارد.

ویژگی های سرور مجازی ویندوز

۱- سرور مجازی ویندوز سرعت بالایی از نظر آپلود و دانلود دارد.

۲- این سرور مجازی به طور ۲۴ ساعته روشن است و هرگز خاموش نمی شود.

۳- سرور ویندوز دارای پردازنده و حافظه قوی است که به شما امکان پردازش های سنگین را می دهد.

۴- سرور اختصاصی ویندوز همیشه و در همه جا قابل دسترسی است و شما می توانید در هر مکانی و تنها با داشتن اینترنت، از سرور ویندوز مجازی خود استفاده نمایید.

سرور مجازی ویندوز

کاربرد سرور مجازی ویندوز

از جمله کاربردهای سرور مجازی ویندوز عبارتند از :

۱- سرور وب

سایت هایی که نیاز به ترافیک ماهانه و فضای ذخیره سازی بالایی دارند باید از سرور مجازی ویندوز استفاده کنند. با این سرور، کاربر کنترل بیشتری بر وب سایت خود داشته و می تواند عملکرد سایت را ارتقا دهد.

۲- سرور ایمیل

از جمله رایج ترین موارد استفاده از سرور ویندوز،  استفاده به عنوان سرور ایمیل یا پست الکترونیکی است. این سرور به کاربران اجازه کنترل مستقیم بر سرویس ایمیل را می دهد. از نظر امنیتی نیز سرور ویندوز بسیار ایمن است و محدودیتی از نظر ارسال ایمیل در روز و هفته وجود ندارد.

۳- سرور اپلیکیشن

از جمله کاربردهای مهم سرور مجازی ویندوز میزبانی از برنامه ها و اپلیکیشن های گوناگون است. به طور مثال برنامه هایی مانند اکسل، پاورپوینت و آفیس به راحتی می توانند بر روی سرور مجازی ویندوز میزبانی شوند.

۴- سرور تست اپلیکیشن

توسعه دهندگان و طراحان اپلیکیشن های مختلف برای تست و توسعه اپلیکیشن، به چند کامپیوتر نیاز دارند اما استفاده از سرور مجازی ویندوز باعث می شود که به سرعت برنامه ها و نرم افزارهای گوناگون را تست کنند.

۵- سرور دانلود و پشتیبان گیری

این سرور این قابلیت را دارد که فایل های بزرگ را دانلود و ذخیره نماید. پشتیبان گیری از طریق سرور ویندوز بسیار محبوب است زیرا این سرور نسخه های مختلفی از فایل ها را ذخیره می کند و در زمان مورد نیاز بازیابی های لازم از این طریق به سادگی انجام می شود.

۶- سرور به اشتراک گذاری

سرور ویندوز به شما این امکان را می دهد که فایل های خود را به راحتی بین دستگاه های مختلف به اشتراک بگذارید و یا همگام سازی کنید.

۷- سرور بازی های چند نفره

بازی های چندنفره آنلاین که امروزه بسیار پرطرفدار هستند می توانند به میزبانی ویندوز انجام شوند و با بالاترین سرعت و بهترین کیفیت اجرا شوند.

کلام آخر

سرور مجازی به شما کمک می کند که مطالب سایت خود را با سریع ترین سرعت آپلود و یا دانلود کنید و برای تهیه آن هزینه زیادی پرداخت ننمایید. یکی از بهترین سرورهای مجازی، سرور ویندوز است که کاربردهای بسیاری دارد و با مطالعه و خواندن کاربردهای گفته شده در قسمت های قبلی می توانید به مزایای این سرور واقف شوید‌.

پیشنهاد مطالعه : چگونگی ساخت یک سرور مجازی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *