چگونه یک سرور مجازی بسازید

چگونه یک سرور مجازی بسازیم

ساخت سرور مجازی: فضای مجازی دنیای وب سایت های مختلف است. این وب سایت ها به واسطه ی سروری که از آن ها پشتیانی می کند، توانسته است راه اندازی شوند. سرور ها بیشتر توسط شرکت های خصوصی ارائه می شوند که هر کدام از آن ها بر اساس پهنای باند، دامنه ی گستردگی و ماسئل این چنینی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند.قطعا زمانی که تصمیم گرفته اید، یک وب سایت را طراحی و راه اندازی کنید، نیازمند یک سرور پشتیبان می باشید. خوشبختانه این امکان وجود دارد تا سرور مجازی بسازید و وب سایت خود را به واسطه  این این میزبان محترم را اندازی کنید.

باید گفت که سرور مجازی توسط مجموعه های مختلفی ارائه خواهد شد، پیش از آن که یک سرور را به صورت رندوم و یا تصادفی انتخاب کنید، بهتر است تحقیقات موثری در این زمینه به عمل بیاورید و سپس سروری که کاملا مناسب برای میزبانی از وب سایت شماست را در نظر بگیرید. در این مبحث هدف دارین تا شما را در خصوص چگونه یک سرور مجازی بسازیم؟ راهنمایی کنیم. اگر خواهان ساختن یک سرور مجازی هستید، این مقاله مختص شما نوشته شده است.

می توانید سرور مجازی بسازید ، چگونه؟

سرور و یا سرویس ارائه دهنده وظیفه دارد تا دسترسی شما را به شبکه ی جهانی اینترنت فراهم کند. سرور علاوه بر فعالیت نرم افزاری در واقع یک قطعه ی سخت افزاری می باشد. هارد، دیسک، رم، هسته، پردازنده و …. همگی درون سرور قرار داد. سرور می تواند یک دستگاه باشد و یا نرم افزاری که بر روی یک کامپوتر نصب شده است. اهدافی که سرور ها بر پایه ی آن ساخته شده اند، با همدیگر متفاوت می باشد در حال حاضر هزاران سرور وجود داشته دسترسی به اینترنت را فراهم می کنند.

حالا سرور مجازی بسازید ! سرور دنیای بزرگی دارد، سرور مجازی بخشی از این دنیای رنگارنگ است. شما در یک شهر بزرگ زندگی میکنید، اما تمام این شهر حریم خصوصی شما میست، بلکه خانه ای که به شما اختصاص دارد و در آن زندگی می کنید، گویای این حریم است. سرور را می توان به شهر و سرور مجازی را به خانه تشبیه کرد. سرور مجازی یک بخش کوچک است که در عین خال دنیای بزرگی را در خودش جای داده است مزیت های ناشی از سرور مجازی بسیار زیاد است. از این رو افراد به دنبال ساخت یک سرور مجازی می باشند. چگونه هزینه سرور مجازی را کم کنیم؟

 

سرور مجازی چیست؟

نحوه ساخت سرور مجازی

ابتدا باید یک نرم افزار را در سیستم کامپیوتر خود نصب کنید که وظیفه ی آن ساخت سرور مجازی است. این نرم افزار ها نحوه ساخت سرور مجازی را بسیار آسان کرده اند و تنها با اعمال فرمان های کوچکی می توان سرور مجازی را ساخت.

  • در مرحله ی اول باید وارد تب مدیریت کلاس ها بروید و کلاس سرور مجازی را انتخاب کنید.
  • یک افزونه وجود دارد که فرمان ایجاد سرور مجازی را فراهم خواهد کرد.
  • در این مرحله باید یک آدرس مناسب برای سرور مجازی پیدا کنید. ابتدا url نام سرور مجازی را نوشته و سپس هاست و اتصال های موجود را بنویسید.
  • پس از انجام مراحل خواسته شده که به صورت فرم پیش فرض می باشد، باید همگی با نهایت دقت تکمیل شوند.
  • در ادامه باید Apply را کلیک کنید تا فرمان ساخت سرور مجازی بر حسب داده های ورودی اجرا شود.

تنظیمات سرور مجازی قابل تغییر هستند و می تواند حتی آن ها را سازمان دهی کنید. کافی است وارد مدیریت سرور مجازی شوید و یک سری از آیتم ها را کم و یا زیاد کنید. این قابلیت قرار داده شده تا به راحتی بتوان سرور مجازی دلخواه و یا خانه ای زیبا را در شهر برای خود انتخاب کنیم. لازم به ذکر است که ساخت سرور مجازی به صورت رایگان نخواهد بود، اگر تبلیغاتی مبنی بر این موضوع مشاهده کردید، آن ها را جدی نگرفته و امتحان نکنید.

 

نحوه  ساخت سرور مجازی

کلام پایانی

به طور خلاصه سرور مجازی یکی از بخش های کوچک در جهان سرور ها می باشد. مزیت های بسیار زیادی سرور مجازی داشته و افراد با توجه به آن ها خواهان ساخت سرور مجازی هستند. گاهی مراحل مختلف برای انجام این فرآیند چندان راحت نخواهد بود، نیازی نیست خود را به زحمت بیاندازید، مرکز داده مبین این خدمات را در اختیار شما قرار خواهد داد. برای ساخت سرور مجازی نیاز به یک هاست و میزبان است که آن هم در این مرکز حرفه ای قرار دارد و می توان از آن بهره مند شد. تبلیغات زیادی در خصوص ارائه سرور مجازی وجود داشته که همگی آن ها قابل اعتماد نیستند. از این رو مراجعه به یک مرکز معتبر هم چون داده مبین می تواند مزیت های زیادی داشه باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *