چگونه هزینه سرور مجازی را کم کنیم؟

سرور مجازی

می‌توان با اقدامات متفاوت، هزینه سرور مجازی را کم کرد ، اما توجه داشته باشید هزینه بالای یک سرور مجازی فقط با خرید یک سرور اختصاصی نمی‌شود و باید به امنیت و پشتیبانی آن نیز توجه داشت.

همچنین منابع سخت افزاری آن را بهینه کرد تا در بلند مدت هزینه‌ای را متحمل نشوید. در نظر گرفتن میزان هزینه برای سرور مجازی کاملا به نوع نیاز شما بستگی دارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که بدون داشتن دانش کافی از سرور مجازی، هزینه کمتری در جهت خرید آن بپردازید اما برای سرور اختصاصی، می‌توانید با توجه به شرایط خود، تصمیم به خرید سرور مجازی بگیرید.

با توجه به این که سرور مجازی فقط برای افرادی که برای کار در منزل یا دفتر کار خود قصد استفاده از این سرویس را دارند مناسب می‌باشد.

هزینه سرور مجازی به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه‌های سرور مجازی و هاست می‌تواند متفاوت باشد. یکی از دلایل مهم که در زمان انتخاب نوع هاست باید آن را در نظر بگیرید، هزینه آن است. در واقع هزینه‌های سرور مجازی به نوع و میزان منابع مورد نیاز برای اجرا کردن بازی‌ها بستگی دارد.

البته برخی از شرکت‌ها به دلیل این که سرورهای اختصاصی دارند، می‌توانند منابع بیشتری را به سایت اختصاص بدهند. برای مثال اگر شما بخواهید بازی را اجرا نمایید، یک سرور 4 گیگابایت رم لازم دارید تا بازی را اجرا کنید.

اگر یک سرور مجازی با کیفیت داشته باشید که تمام موارد امنیتی لازم را دارا باشد، می‌توانید با پرداخت هزینه کم به یک هاست معتبر و با کیفیت، آن را برای خود خریداری کنید.

هر وب سایتی که ایجاد می‌کنید و یا سرویس ارایه می‌کنید، باید یک نسخه از آن روی هاست قرار بگیرد تا بتوان با هر تغییری روی آن سایت، بدون نیاز به ایجاد تغییرات جدید، سرویس هاست را فعال کرد. اینگونه می‌توانید تا حد زیادی از هزینه‌های خود بکاهید.

به روز رسانی نرم افزار

می‌توان با اقدامات متفاوت، هزینه سرور مجازی را کم کرد . یکی از این راه‌ها، به روزرسانی نرم افزار سرور و خرید سرور مجازی است. این نکته را فراموش نکنید که سرور مجازی به روزرسانی شدنی و به روز است و شما می‌توانید به سادگی آن را تغییر دهید.

به روزرسانی کردن، هزینه اضافه‌ای ندارد ولی به شما کمک می‌کند تا سرعت خود را بالا ببرید و بتوانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. برای مثال اگر شما بخواهید نسخه قدیمی را به نسخه جدید منتقل کنید، باید هزینه‌ای بپردازید.

اگر برای راه‌اندازی سرور مجازی نیاز به سرمایه دارید، بهتر است از شرکت‌های معتبر استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره‌های متخصصان، اقداماتی انجام دهید که از هزینه سرور‌های مجازی کم کنید.

سرور مجازی مناسب با قیمت‌های مختلفی در بازار موجود است. به عنوان مثال خرید سرور مجازی از سایت‌هایی که سرورهای قدرتمند ارایه می‌دهند. برای برخی از کاربران مقرون به صرفه است و یا اینکه خرید سرور مجازی از طریق سرویس‌های دهنده‌های ایرانی مقرون به صرفه نیست.

همچنین اگر از هاست‌های اشتراکی استفاده می‌کنید، خرید سرور مجازی از هاستی که با ایران نیز کار کند بسیار بهتر است. این مورد در کاهش هزینه سرور مجازی تاثیر زیادی دارد.

سرور مجازی در مرکز داده مبین

استفاده از سرورهای مجازی  ارزان

می‌توان با اقدامات متفاوت، هزینه سرور مجازی را کم کرد . افزایش طول عمر سرور مجازی به موارد زیادی بستگی دارد. برخی افراد، برای استفاده از سرور مجازی و کاهش هزینه‌ها به دنبال راه‌های جدید هستند.

آن‌ها می‌خواهند از این طریق میزان ترافیک اینترنت، هزینه‌های نگهداری سرور و دیگر هزینه‌های مرتبط با مدیریت سرور را کاهش دهند. شما می‌توانید به جای خرید سرور مجازی از شرکت‌های معتبر، از سرور های مجازی ارزان و کم حجم استفاده کنید.

برخی از کاربران، در ابتدا هزینه‌های پایین تری را نسبت به سایر روش‌ها برای سرور مجازی در نظر می گیرند و همین امر موجب شده است که برخی از کاربران از هزینه‌های سرور مجازی صرف نظر کنند. با این وجود هزینه سرور مجازی نسبت به سایر روش‌های مجازی سازی بسیار پایین تر است.

بهترین گزینه خرید سرور

بنابراین اگر بخواهیم از سرور مجازی استفاده کنیم، بهترین گزینه سرور مجازی لینوکس است. شما می توانید با خرید این سرور ها، در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

می‌توان با اقدامات متفاوت، هزینه سرور مجازی را کم کرد . به عنوان مثال با استفاده از سرور مجازی در زمان‌های اوج مصرف برق (قبل از عید) و با استفاده از سرویس های VDS – های مجازی می توان مصرف را تا حد زیادی کاهش داد.

از طرف دیگر، می‌توان با خرید سرور مجازی در زمانی که اینترنت در دسترس نیست و از طریق سرور مجازی در زمان اوج مصرف برق، مصرف را کاهش داد و به عبارتی، به هزینه‌ها در زمان اوج مصرفی کمک کرد.

در آخر این نکته را فراموش نکنید که کیفیت و هزینه سرور مجازی تا حد زیادی به تعداد کاربران، میزان فضای دیسک و… بستگی دارد. شما می‌توانید با استفاده از این نکات و اجرای آن‌ها ، از هزینه سرورهای مجازی خود کم کنید.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت سرور مجازی ایرانی با خارجی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *