چگونگی تغییر timezone هاست اشتراکی با استفاده از htaccess

چگونگی تغییر timezone هاست اشتراکی با استفاده از htaccess

یکی از فعالیت هایی که برای بهبود عملکرد هاست انجام می شود، تغییر timezone است. در واقع با جا به جایی موقعیت زمانی، آن را با موقعیت مکانی دقیق تنظیم می کنیم. موقعیت فیزیکی یک سرور که ممکن است در آلمان، ایران یا اسپانیا قرار داشته باشد، نیاز به تنظیم دقیق تایم زون دارد. حالا تصور کنید شما هاست فرانسه را دریافت کرده باشید. اگر شما نیاز به اجرای اسکریپت خاصی داشته باشید که بر اساس شرایط زمانی کشور ایتالیا کاری را انجام دهد؛ با کمک یک کرون این کار را انجام می دهید. این کرون با توجه به شرایط زمانی ایتالیا اسکریپت را اجرا می کند. تغییر timezone روش های مختلفی دارد. در این مقاله سعی داریم به چگونگی تغییر timezone هاست اشتراکی با استفاده از htaccess بپردازیم. با ما همراه باشید.

تغییر زمان هاست اشتراکی!

گاهی این امکان وجود دارد که زمان و ساعت سرور شما با زمان هاست اشتراکی که خریده اید یکسان نباشد. این اتفاق می تواند مشکلات بزرگی را ایجاد کند. Timezone هر سرور دقیقا بر اساس موقعیت مکانی مدیر سرور تنظیم می شود. اگر مدیر سرور در اروپا باشد و سایت، مربوط به کشوری در آمریکا باشد، تغییرات چند ساعته زمان این دو نقطه می تواند آمار بازدید سایت را تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که چنین مشکلی دارید، بهتر است چگونگی تغییر timezone هاست اشتراکی با استفاده از htaccess را بیاموزید. استفاده از htaccess به جهت تنظیم ساعت هاست اشتراکی انجام می شود. در صورتی که نیاز به خدمات مربوط به هاست اشتراکی، خرید هاست و سرور مجازی دارید، با ما در ابرتباط باشید.

تغییر زمان هاست اشتراکی!

مراحل تغییر timezone هاست اشتراکی با استفاده از htaccess:

  1. برای تغییر ساعت هاست اشتراکی از طریق htaccess، ابتدا باید وارد سی پنل شوید.
  2. از قسمت FILES، بر روی گزینه File Manager کلیک کنید.
  3. در قسمت بالا سمت راست صفحه، بر روی گزینه Setting کلیک کنید.
  4. صفحه ی تازه ای روبروی شما باز شده است. اکنون بر روی گزینه show hidden files کلیک کنید.
  5. فایلی که به نام htaccess. نمایش داده شده است را باز کنید. سپس گزینه edite را کلیک کنید.
  6. پس از این کار کادری برای وارد کردن کد نمایش داده می شود.
  7. کد روبرو را وارد کادر کنید، Adjust default time zone SetEnv TZ# America/Washington
  8. سپس با کلیک بر رو گزینه Save Changes تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید.
  9. دقت کنید اگر از طریق فایل منیجر سیپنل نتوانستید فایل htaccess. را پیدا کنید، حتما باید از طریق FTP وارد شوید.

به این نکته توجه کنید!

پس از آن که چگونگی تغییر timezone هاست اشتراکی با استفاده از htaccess را آموختید، باید بدانید که ورژن سرور شما در روش تغییر تایم زون موثر است. در صورتی که ورژن سرور شما PHP 5.3 و یا نسخه های بالاتر باشد، برای تغییر  timezone، باید با استفاده از فایل php.ini عمل کنید. بهتر است پیش از انجام هر فعالیتی، حتما آموزش استفاده از این روش را هم با دقت مطالعه کنید.

 

تغییر timezone در سرور مجازی و اختصاصی!

در این نوع سرور؛ مجازی و اختصاصی، امکان تغییر timezone توسط کاربر روت وجود دارد. اما باید بدانید که این امکان در هاست اشتراکی غیر فعال است. بنابراین در هاست اشتراکی کاربر روت نمی تواند زمان را تغییر دهد. این فرآیند در هاست اشتراکی، تنها زمانی امکان پذیر است که  شما به صورت کاربر اختصاصی فعال شوید. و این فعالیت باید توسط پشتیبانی هاستینگ انجام شود. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در زمینه  چگونگی تغییر timezone هاست اشتراکی با استفاده از htaccess دارید، می توانید با ما در ارتباط باشید. هم چنین خدمات فروش هاست اشتراکی و سرور مجازی به شیوه های مدرن و با قابلیت های به روز را نیز از ما بخواهید.

تغییر timezone در سرور مجازی و اختصاصی!

خدمات هاست اشتراکی!

فعالیت های مربوط به هاست و سرور مجازی، نیاز به تخصص و دقت بسیاری دارند. در صورتی که نیاز به ایجاد تغییرات و انجام برخی فعالیت های تخصصی دارید، حتما با استفاده از کمک افراد کارشناس وارد عمل شوید. انجام چنین فعالیت هایی گرچه به نظر ساده می رسد اما با کوچک ترین اشتباهی می توانند آسیب های بسیاری وارد کنند. برای خرید هاست اشتراکی و سرور مجازی با ما در ارتباط باشید تا پشتیبانی یک تیم قدرتمند را در کنار خود احساس کنید.

خدمات هاست اشتراکی!

پیشنهاد مطالعه: کیفیت هاست چه تاثیری در راه اندازی سایت دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *