نحوه ریست کردن هاست

نحوه ریست کردن هاست

ریست کردن هاست چیست؟ آیا در هنگام خرید هاست به این نکته نیز باید توجه کنیم که ریست هاست چیست؟ یکی از نکات بسیار مهم در هنگام تغییر دامنه اصلی وب سایت، نحوه ریست کردن هاست است. روش های متعددی برای انجام فرآیند ریست هاست وجود دارند. اما چه زمانی ما نیاز به ریست هاست داریم؟ تصور کنید که ساختار وب سایت شما بهم ریخته شده است و یا بدون دانش تخصصی سعی کرده اید تا ساختار را تغییر دهید و با مشکل مواجه شده اید. و یا نیاز دارید تا هاست را به صورت اولیه خود دوباره احیا کنید. در این صورت می توانید با ریست کردن هاست، آن را مانند روز اول دریافت کنید. در ادامه به بررسی نحوه ریست کردن هاست و انواع روش ها خواهیم پرداخت.

7 روش برای ریست کردن هاست وجود دارد:

  1. تغییر دادن دامنه اصلی هاست
  2. ایجاد تغییرات در نام کاربری
  3. ایجاد تغییرات در دامنه اصلی و نام کاربری
  4. حذف نمودن و سپس ایجاد دوباره هاست بر روی دامنه اصلی قبل
  5. حذف و سپس ایجاد دوباره هاست بر روی دامنه اصلی جدید
  6. حذف و سپس ایجاد دوباره هاست با استفاده از تغییر نام کاربری
  7. حذف و سپس ایجاد دوباره هاست بر روی دامنه جدید و تغییر نام کاربری

نکته بسیار مهم در ارائه درخواست ریست نمودن هاست، بررسی کامل مشکلات وب سایت است. برای بسیاری از صاحبان وب سایت ها پیش آمده است که به دلیل عدم توانایی فنی کافی، وب سایت آن ها کاملا از بین رفته است. دقت کنید که برای تغییر نام دامنه نیازی به ریست نمودن هاست ندارید و شرکت هاستینگ می تواند این کار را انجام دهد. جهت آشنایی با فضای هاست به لینک آن مراجعه کنید.

 

7 روش برای ریست کردن هاست وجود دارد:

 

آموزش نحوه ریست کردن هاست، گام نخست

در این مرحله باید تمامی فایل ها از جمله فایل هایی که ممکن است از طریق FTP در سایت آپلود شده باشند حذف شوند. برای حذف کامل، ابتدا وارد File Manage شوید. سپس وارد قسمت public_html شوید. در این قسمت از منوی موجود در بالای صفحه گزینه  Select All را انتخاب  کنید. و پس از آن بر روی گزینه delete  کلیک کنید.

 

نحوه ریست کردن هاست، گام دوم:

در این مرحله باید اکانت هایFTP   را که به تازگی اضافه کرده اید حذف کنید. ابتدا به قسمت public_ftp بروید. و سپس مراحلی را که در گام نخست گفته اید انجام دهید. دقت کنید که اکانت های پیشفرضی را که سی پنل ایجاد نموده است، نباید حذف شوند.

نحوه ریست کردن هاست، گام دوم:

دیتابیس، گام سوم:

در این مرحله با ورود به صفحه اصلی سی پنل باید دیتابیس را حذف کنید. وارد قسمت Databases شوید و گزینه MySQL Databases را انتخاب کنید. پس از آن از قسمت Current Databases دیتابیس مورد نظر را حذف کنید. سپس در صفحه بعدی گزینه Delete Database را انتخاب کنید تا پایگاه داده به کلی حذف شود.

 

پاک نمودن ایمیل، گام چهارم:

وارد صفحه اصلی سی پنل شوید و پس از انتخاب گزینه ایمیل، بر روی Email Accounts کلیک کنید. قسمت دیگری باز می شود که در آن می توانید با انتخاب delete تمام اکانت ها را پاک کنید.

پاک نمودن ایمیل، گام چهارم:

 

پاک نمودن ساب دامین، ادان دامنه و پارک دامنه؛ گام ششم

در قسمت آخر آموزش نحوه ریست کردن هاست، به پاک نمودن ساب دامین می رسیم. پس از ورود به صفحه اصلی، وارد قسمت DOMAINS شوید. پس از آن گزینه های Addon Domains، Subdomains و Redirects را انتخاب کنید و دامین های ایجاد شده را پاک کنید. پس از آن می توانید وارد قسمت Zone Editor شوید و تمامی رکورد ها را که توسط شما اضافه شده، حذف کنید.

 

به این نکته توجه کنید:

پس از انجام این مراحل و ریست نمودن هاست، تمامی محتوا و اطلاعات موجود بر روی وب سایت؛ به حالتی بازگردانده خواهند شد که هاست را در ابتدای امر دریافت کرده اید. در صورتی که نام کاربری هاست را تغییر دهید، ساختار و تنظیمات تغییر خواهند کرد و وب سایت از دسترس خارج خواهد شد. بنابراین باید دیتابیس و تنظیمات را با استفاده از نام کاربری جدید اعمال کنید. با انجام فرآیند ریست هاست، تمامی اطلاعات اکانت به طور کامل حذف شده و سپس دوباره ایجاد می شود. حتما پیش از ریست هاست از تمامی اطلاعات از قبیل عکس، ویدیو، متن و…بکاپ تهیه کنید. در هنگام خرید هاست حتما به ویژگی ها و امکانات تیم پشتیبانی شرکت هاستینگ توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *