فضای هاست چیست؟

آیا می دانید فضای هاست چیست؟ آیا می دانید هاست به چه منظوری استفاده می شود؟

برای اینکه با هاست و علت استفاده از آن آشنا شوید، با ما در مرکز داده مبین همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. برای خرید هاست نیز می توانید به لینک مراجعه نمایید.

فضای هاست

اینترنت فضای بسیار بزرگی است که در سطح کل جهان از آن استفاده می شود و روز به روز به قابلیت های آن افزوده می گردد و اموری که از طریق آن انجام می شوند، گسترش پیدا می کنند.

با این وجود آشنایی با فضای اینترنت و نحوه عملکرد وب سایت ها مساله بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد و امروزه هر کسی باید به میزان کافی با این نکات آشنا باشد.

برای اینکه از اینترنت استفاده کرد و اطلاعاتی را بر روی وب سایت قرار داد و به این شکل آنها را در دسترس مردم سراسر جهان قرار داد، به تجهیزاتی نیاز است. به عنوان مثال: هاست، دامنه، ip ، دسترسی به اینترنت، سرور و …. تماما تجهیزاتی هستند که برای راه اندازی یک وب سایت و یا دسترسی به اینترنت در این خصوص نیاز هستند و باید آنها را در اختیار داشت تا بتوان وب سایتی را راه اندازی کرد.

به همین دلیل تصمیم داریم که هاست را برای شما در این مطلب تحت بررسی قرار دهیم.

هاست چیست؟

هاست به بخشی از سرور گفته می شود که بر اساس مبلغی که برای تهیه آن می پردازید، آن را در اختیار شما قرار می دهند. هاست ها به شکل 24 ساعته به اینترنت متصل هستند و زمانی که اطلاعات وب سایت بر روی آن قرار می گیرد، کاربران می توانند به شکل شبانه روزی به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

فضای هاست چیست؟

هاست و یا host که به معنای میزبان می باشد، به فضای اختصاص داده شده به وب سایت ها گفته می شود. در واقع تمامی عکس ها، فایل ها و … که در یک وب سایت بارگزاری می شوند بر روی هاست قرار می گیرند تا به صورت شبانه روزی در هر کجای دنیا قابل دسترسی باشند و کاربران بتوانند با ورود به وب سایت، اطلاعات قرار داده شده در وب سایت را مشاهده کنند.

در واقع فضای هاست به بخش های تقسیم بندی شده از یک سرور گفته می شود زیرا هر سرور به چندین بخش تقسیم می شود که هر بخش هاست نام دارد و منظور از فضای هاست همین بخش های سرور می باشد.

مدیریت فضای هاست چگونه است؟

برای اینکه مدیریت وب سایت را انجام داد و به فضای هاست آن دسترسی پیدا کرد، کنترل پنلی در اختیار صاحب سایت مورد نظر قرار داده می شود که از طریق این کنترل پنل می توان مدیریت وب سایت و مدیریت فضای هاست را انجام داد.

لازم به ذکر است که دسترسی به این کنترل پنل از طریق نام کاربری و رمز عبوری که به صاحب وب سایت ارائه داده می شود، امکان پذیر است.

فضای هاست چه قدر است؟

فضای هاست را می توان به فضای هارد دیسک مشابه دانست اما با این تفاوت که فضای هاست روی سرور قرار دارد و بر روی کامپیوتر قرار نمی گیرد.

فضای هاست و یا disk space برای هر کسی می تواند متفاوت باشد و هر چه قدر حجم بیشتری از آن را در اختیار داشته باشید، اطلاعات بیشتری را می توانید در وب سایت خود قرار دهید. دقیقا به همان شکل که فضای ذخیره سازی در موبایل و کامپیوتر و لپ تاپ برای هر کسی متفاوت است، فضای هاست نیز به همین شکل می باشد.

با این وجود اگر وب سایتی که قصد راه اندازی آن را دارید، به حجم اطلاعات زیادی نیاز دارد و باید اطلاعات بسیار زیادی را بر روی آن ذخیره سازی کنید و فیلم بر روی آن بارگزاری کنید باید فضای هاست زیادی را در اختیار داشته باشید.

در این رابطه می توانید با ما در مرکز داده مبین نیز مشورت کنید تا به شما عزیزان بگوییم که در راستای وب سایت مورد نظر خود به چه میزان هاست نیاز خواهید داشت.

کلام پایانی:

در مرکز داده مبین این مساله که فضای هاست چیست را مورد بررسی قرار دادیم به این منظور که شما عزیزان شناخت بیشتری نسبت به هاست پیدا کنید و بتوانید به شکل بهتری برای تهیه هاست و فضای هاست اقدام نمایید.

بیشتر بدانید : دامنه و هاست چیست؟

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *