دامنه و هاست چیست؟

دامنه و هاست

آیا می دانید دامنه و هاست چیست؟ آیا می دانید تفاوت آنها در چیست؟ آیا این دو از یکدیگر متمایز اند؟ اگر می خواهید با مفهوم هاست و دامنه و ویژگی های انها آشنا شوید، در مرکز داده مبین که ارائه دهنده سرور های اختصاصی و میزبانی وب است، با ما همراه باشید.

در دنیای امروزی استفاده از اینترنت به حدی افزایش پیدا کرده است که نمی توان انجام امور مختلف را بدون استفاده از اینترنت تصور کرد. زیرا تمامی امور به میزان بسیار زیادی به اینترنت گره خورده اند و با از کار افتادن اینترنت مشکلات زیادی برای جوامع ایجاد می شود.

در فضای بسیار بزرگ اینترنتی واژگان و اصطلاحات زیادی وجود دارند که برای کار کردن در این محیط به شکل حرفه ای باید با مفاهیم این واژگان آشنا بود و آنها را فرا گرفت.

هاست و دامنه از این واژگان هستند که باید برای فعالیت در این محیط بزرگ با مفاهیم انها بیشتر آشنا باشید.

دامنه و هاست چیست؟

دو مفهوم متمایز از یکدیگر هستند که هر کدام مفهوم خاص خود را دارند. این دو واژه مهم و کاربردی در اینترنت را می توان به صورت زیر شرح داد.

هاست چیست؟

هاست و یا host به فضای مشخصی گفته می شود که انواع مختلف داده ها و اطلاعات در آن قرار می گیرد. به عبارت دیگر می توان گفت که فضایی که اطلاعات وب سایت شما بر روی آن قرار می گیرد، همان هاست است که این اطلاعات می توانند شامل: صفحات وب، تصاویر، فایل های css و فایل های جاوا اسکریپت و یا هر فایل دیگری باشند.

دامنه چیست؟

دامنه و یا domain  به نامی گفته می شود که هر وب سایتی از طریق آن قابل دسترسی است. دامنه را می توان به عنوان آدرس وب سایت نیز در نظر گرفت که با کمک آن می توان به وب سایت های مختلف دسترسی داشت و آنها را پیدا کرد.

همه وب سایت ها در سراسر جهان آدرس دامنه مخصوص به خود را دارند و هیچ وب سایتی فاقد آدرس دامنه نیست.

دامنه ها به صورت کلی از دو بخش تشکیل می شوند که عبارتند از: نام و پسوند.

نام دامنه چیست؟

نام دامنه مهم ترین قسمت تشکیل دهنده آدرس وب سایت است که باید تعداد کلماتی که برای نام دامنه انتخاب می شوند در بین 3 الی 64 حرف باشد.

پسوند دامنه چیست؟

پسوند ها به بخش هایی از دامنه گفته می شوند که در انتهای دامنه قرار می گیرند و توسط کمیته های مخصوص تایید و تصویب می گردند. پسوند دامنه به سه دسته عمومی، اختصاصی و کشوری تقسیم می شوند.

به عنوان مثال: .com و .org از معروف ترین پسوند ها هستند که مورد استفاده قرار می گیرند و هر کسی در استفاده از اینترنت تا کنون آن را مشاهده کرده است.

در خصوص معرفی دامنه می توان به : https://mobinidc.com/ نیز اشاره کرد که آدرس و یا همان دامنه مرکز داده مبین است که از طریق آن می توانید به وب سایت مرکز داده مبین دسترسی پیدا کنید.

 

تفاوت هاست و دامنه چیست؟

این دو دارای عملکردی کاملا متفاوت هستند اما به یکدیگر پیوسته اند. در خصوص تفاوت هاست و دامنه باید اشاره کنیم که هاست مکانی است که تمامی اطلاعات که در یک وب سایت مورد نیاز هستند، بر روی آن قرار می گیرد اما دامنه علائم اینترنتی در مرورگر های وب می باشد.

هاست و دامنه با اینکه از هم متمایز هستند اما بدون یکدیگر کار نمی کنند و بدون وجود هر یک از آنها عملکرد اینترنت با مشکل مواجه می شود.

کلام پایانی:

در مرکز داده مبین بررسی کردیم که دامنه و هاست چیست؟ و تفاوت موجود در بین انها را مطرح کردیم. حال که با این واژگان و مفاهیم آنها آشنا شدید، می توانید به خوبی از آن استفاده کنید و در کارهایی که از طریق اینترنت انجام می دهید، دامنه و هاست را تشخیص دهید.

همچنین لازم به ذکر است که آن دسته از عزیزانی که قصد خرید هاست را دارند، می توانند از مرکز داده مبین هاست اشتراکی و یا دامنه خریداری کنند و از آن برای وب سایت خود استفاده نمایند.

پس در این خصوص با ما از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت در ارتباط باشید.

اطلاعات بیشتر

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *