معرفی انواع سرور های مجازی

معرفی انواع سرور های مجازی

معرفی انواع سرور های مجازی : امروزه کسب و کار ها، در فضای مجازی نیز گسترش پیدا کرده اند. برای داشتن یک کسب و کار حرفه ای در فضای مجازی، بایستی از ابزار آلات مناسب بهره گرفت. برترین تجهیزاتی که در این راه به فرد کمک می کند، سرور مجازی، هاست، پردازنده و… می باشد.

از مهم ترین تجهیزاتی که در اغلب کسب و کار ها مورد استفاده قرار می گیرد سرور مجازی است. سرور مجازی در انواع مختلفی ساخته می شود؛ لذا عملکرد سیستم های شبکه متفاوت است. در این مقاله به صورت مفصل در رابطه با انواع سرور های مجازی توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

سرویس مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی در صنعت ارتباطات با نام سرور اختصاصی نیز شناخته می شود. این سرور، از قرار گرفتن چندین سرور مجازی مستقل بر یک سرور فیزیکی ساخته شده است. ساز و کار سرور های مجازی با همدیگر متفاوت می باشد.

اگر بخواهیم سرور مجازی را به شکل ساده تر توضیح دهیم، می توان گفت: این تجهیز از چندین سرور مجازی متفاوت تشکیل شده است. به همین خاطر از سرور مجازی برای طراحی و مدیریت چندین سیستم فعال استفاده می شود. سرور مجازی قدرت بالایی در مدیریت کردن محتوا ها دارد؛ لذا در برابر الکترون های آزاد و نویز های الکتریکی از مقاومت و پایداری بالایی بهره مند می باشد.

معادل انگلیسی سرور، VPS است. این کلمه مخفف Virtual Private Server می باشد. VPS، با این که یک سرور خصوصی است، اما در کسب و کار های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع سرور مجازی، بهره برداری های مختلفی می شود؛ لذا ساز و کار انواع این تجهیز با همدیگر متفاوت است.

 

آیا راه اندازی سیستم شبکه ها بدون سرور مجازی امکان پذیر است؟

در صنعت ارتباطات، سرور های مختلفی تولید شده است. کار اصلی، سرور ها تامین کلاینت می باشد؛ تمامی سرور هایی که از گذشته تا به امروز تولید شده اند، این هدف را دنبال می کنند. بنابراین برای احداث یک سیستم پر قدرت تنها نباید از یک نوع سرور بهره گرفت.

شما می توانید در بازار با مطرح کردن نوع سیستم شبکه خود، انبوهی سرور با ظاهری متفاوت مشاهده کنید. همگی این سرور ها بسته به نوع تکنولوژی شان در سیستم شبکه ها اثر می گذارند. در نتیجه باید سروری را برای مجموعه خود انتخاب کنید؛ که بیشترین اثر مثبت را داشته باشد.

برخی از سیستم ها در برابر ترافیک های سنگین و خرابی های اینترنت ضعیف و شکننده هستند. برای این که سیستم شما بتواند در هر حالتی از دیتا ها محافظت کند؛ بهتر است، در راه اندازی آن از سرور مجازی بهره بگیرید.

از آن جایی که قیمت سرور مجازی، متوسط است؛ اغلب کاربران، قابلیت خرید این سرور را برای بهبود عملکرد سیستم خود دارند. راه اندازی سیستم شبکه تنها بر پایه سرور مجازی، صورت نمی گیرد؛ بلکه سرور های دیگری نیز در ساخت سیستم ها استفاده می شود. جهت آشنایی با دسته بندی های سرور مجازی می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

 

برترین انواع سرور مجازی

برترین انواع سرور مجازی

در مبحث معرفی انواع سرور های مجازی می توان برای آشنایی کامل شما عزیزان، موارد زیر را توضیح داد:

  • سرور مجازی لینوکس:

برترین سرور مجازی که از عملکرد بالایی برخوردار است، لینوکس می باشد. سیستم عامل این سخت افزار، یونیکس یا لینوکس است.  کاربران و مدیران شبکه به واسطه ROOT که فرمان SSH را می دهد؛ سرور لینوکس را در شبکه فعال می سازند.

لینوکس با بهره گیری از مجازی سازی های مختلفی به طراحی و مدیریت سیستم می پردازد؛ به همین دلیل، بهره برداری از لینوکس در سیستم های بسیاری امکان پذیر است. این سرور مجازی در صنعت ارتباطات به قدرتمند ترین تجهیز مشهور شده، چرا که از نظر کیفیت و عملکرد بی نظیر است.

  • سرور مجازی ویندوز:

محبوب ترین سرور مجازی، ویندوز است. سرور مجازی ویندوز در بین کاربران و مدیران سایت از طرفداران بسیاری برخوردار می باشد؛ لذا کارایی و عملکرد آن آسان است. ویندوز از سخت افزار ها قدرتمندی برخوردار می باشد. به همین دلیل برای بهبود عملکرد مجموعه مفید است.

 

  • سرور مجازی میکروتیک:

یکی از سرور های مجازی که مناسب حرفه ای هاست، میکروتیک است. میکروتیک از نظر پایداری و قدرت خارق العاده می باشد. از این سرور مجازی بیشتر برای مسیر یابی استفاده می شود. به همین دلیل، نقش روتر را دز شبکه ها ایفا می کنند.

مزایای انواع سرور مجازی

 

مزایای انواع سرور مجازی

  • عملکرد بالا
  • امنیت فوق العاده
  • ضد هک
  • ایجاد نظمی بی نظیر در سراسر سیستم شبکه
  • پهنای باند وسیع
  • و…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *