دسته بندی سرورهای مجازی

دسته بندی سرورهای مجازی

دسته بندی سرورهای مجازی: سرورهای مجازی همان قابلیت‌های یک سرور فیزیکی را دارند، اما نه ماشین‌های فیزیکی زیربنایی. یک سرور فیزیکی می‌تواند چندین سرور مجازی مجزا با یک هایپروایزر یا موتور کانتینر با استفاده از فناوری مجازی‌سازی ایجاد کند، و نمونه‌ها منابع فیزیکی سرور مانند cpu و حافظه را به اشتراک بگذارند.

همانطور که سازمان‌های بیشتری از مزایای مجازی‌سازی بهره می‌برند، سرورهای مجازی در حال تبدیل شدن به یک جزء حیاتی از اکوسیستم ترکیبی مدرن هستند.

این مقاله به مزایای سرور مجازی، نحوه پیاده سازی مجازی سازی در شبکه و انواع مختلف مجازی سازی و همچنین راهنمایی برای مدیریت سرورهای مجازی می پردازد.

مزایای سرور مجازی

کاهش هزینه‌ها به دلیل کاهش هزینه‌های برق، سرمایش و سربار

بهینه سازی فضایی با متراکم کردن سرورهای فیزیکی قدیمی در سرورهای مجازی

مقیاس‌پذیری افزایش یافته زیرا سرپرستان می‌توانند در صورت نیاز سرورهای مجازی جدید ایجاد کنند

ویژگی‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی برای بازیابی سریع و مطمئن

پشتیبانی فنی از یک ارائه‌دهنده مجازی‌سازی برای راه‌اندازی، پیکربندی و نگهداری

افزایش کارایی حجم کار و تعادل بار تقاضای شبکه

سهولت استقرار به‌روزرسانی‌ها و نرم‌افزارهای جدید در ناوگانی از سرورهای مجازی

نحوه استقرار سرور مجازی

مجازی‌سازی به یک لایه انتزاعی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار سرور نیاز دارد تا چندین نمونه مجازی روی یک سرور فیزیکی ایجاد کند. این قابلیت در کامپیوترها و سرور های مدرن با موتور هایپروایزر یا کانتینر با چند کلیک فاصله دارد.

برای شرکت های متوسط ​​تا بزرگ مانند هاست اشتراکی، مدیران می توانند مجازی سازی را به صورت استراتژیک برای بهینه سازی فضا و نیازهای عملکرد پیاده سازی کنند. در کل، سرورهای مجازی در مکان‌های دور از طریق مکان‌یابی مدیریت‌شده و مراکز داده خصوصی برای همه در دسترس هستند. بدون دسترسی فیزیکی به سرور میزبان، یک مدیر شبکه می تواند از راه دور عملکرد سرور مجازی را کنترل کند.

نحوه استقرار سرور مجازی

انواع مجازی سازی سرور

تمام روش های مجازی سازی به سازمان ها کمک می کند تا در دسترس بودن و سرعت سرور فیزیکی را بهینه کنند. آنچه این روش ها را متمایز می کند منابع و اهداف شبکه در حال مجازی سازی است.

مجازی سازی کامل

مجازی سازی کامل از یک Hypervisor برای به دام انداختن و شبیه سازی سرورهای مجازی استفاده می کند. رویکرد به کمک نرم‌افزار از ترجمه باینری (bt) با اجرای مستقیم برای پیاده‌سازی هایپروایزر استفاده می‌کند. مجازی‌سازی به کمک سخت‌افزار با پردازنده‌های x86 کنونی قابل دستیابی است که به عنوان فلز لخت (هیپروایزر نوع 1) یا رویکرد میزبان در سیستم‌عامل (هایپروایزر نوع 2) شناخته می‌شود.

مجازی سازی در سطح OS

مجازی‌سازی سطح os جدیدترین متدولوژی در این فضا، به لطف قابلیت‌های مجازی‌سازی تعبیه‌شده در سیستم‌عامل‌های مدرن است. مانند مجازی سازی، سرورهای مجازی سطح OS از سخت افزار میزبان تقلید نمی کنند. با نرم افزار مربوطه، هسته سیستم عامل نمونه های جداگانه و سبک وزنی به نام کانتینر ایجاد می کند. همانطور که در اینجا توضیح داده شده است، مجازی‌سازی و کانتینری‌سازی فرآیندهای کمی متفاوت هستند.

مجازی سازی در سطح OS

پارا مجازی سازی

Para-virtualization نیز از Hypervisor استفاده می کند، اما سرورهای مجازی به طور کامل سخت افزار میزبان فیزیکی را شبیه سازی نمی کنند. در عوض، یک Api – که معمولاً در سرورهای مدرن ادغام می‌شود. مستقیماً تماس‌ها را با سیستم‌عامل‌های میزبان و سرور مجازی مبادله می‌کند. سرور مجازی حاصل، محیط خود را به عنوان توسعه منابع میزبان و سرورهای مجازی همسایه تشخیص می دهند.

پارا مجازی سازی در مقابل مجازی سازی کامل

به طور کلی، پارا مجازی سازی امن تر و سریع تر از مجازی سازی کامل است. با برقراری ارتباط مستقیم با Hypervisor از طریق api و درایورها، para-virtualization برای عملکرد بهتر شهرت دارد.

هنگام در نظر گرفتن مهاجرت سرورهای مجازی، مجازی سازی کامل از مزیت قابل حمل و سازگاری برخوردار است.

مدیریت سرور مجازی

بسته به میزان عملیات شبکه مجازی سازی شده، سازمان ها باید از بهترین شیوه ها برای مدیریت سرور مجازی استفاده کنند. از برنامه‌های در حال توسعه گرفته تا مجموعه‌ای از سرویس‌های میکرو، مدیران شبکه باید سرورهای مجازی را ایجاد، سازماندهی و نظارت کنند تا تأثیر آن‌ها را به حداکثر برسانند. درعوض، ارائه‌دهندگان خدمات مدیریت‌شده مدیریت سرورهای مجازی را نیز ارائه می‌دهند.

مدیریت سرور مجازی

برخی از بهترین شیوه ها عبارتند از:

با استفاده از الگوهای ثابت برای سرورهای مجازی در سراسر زیرساخت

پیکربندی خط‌مشی‌ها برای مطابقت با امنیت سایبری شبکه و وضعیت مجوزها

نرم افزار مانیتورینگ برای ردیابی عملکرد و سلامت

اطمینان حاصل شود که داده‌های سرورهای مجازی دارای یک استراتژی پشتیبان‌گیری و بازیابی فاجعه هستند

قفل کردن دسترسی از راه دور از طریق راه حل هایی مانند mfa، vpn و سرورهای پروکسی

بیشتر بدانید : خرید سرور مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *