روش تغییر رمز سرور مجازی

تغییر رمز سرور مجازی0

برای پی بردن به روش تغییر رمز سرور مجازی تا انتها همراه ما باشید. یکی از برترین فناوری های رشته الکترونیک، سرور مجازی است. سرور مجازی، از قابلیت های شگفت انگیزی برخوردار است. به همین دلیل امروزه در اکثر کسب و کار ها برای سازماندهی بر روند تولید استفاده می شود. این سیستم قدرتمند، در آپلود و ذخیره سازی متون، تصاویر و محتوا های الکترونیکی بسیار کارآمد و مفید است. از این رو کاربران با بهره گیری از سرور های مجازی بر قدرت سیستم های ویندوز و لینوکس خود می افزایند. جهت خرید سرور مجازی می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

سرور های مجازی به صورت 24 ساعته بدون هیچ گونه ارور و خطایی به کاربران شبکه خدمت رسانی می کنند. به همین دلیل جزو یکی از برترین، ابزارآلات شبکه هستند؛ که شما می توانید به واسطه آن، کسب درآمد کنید. فرقی  ندارد، به منظر سرگرمی یا کار از سرور مجازی استفاده می کنید؛ در هر صورت بایستی نسبت به امنیت آن کوشا باشید.

برای این که امنیت سرور خود را چندین برابر کنید؛ کافی است، رمز ورود به سرور را تغییر دهید.  تغییر این رمز، بسیار آسان است؛ لذا یکی از دکمه های اصلی در هر سرور ها مختص به پسورد می باشد. برای تغییر رمز سرور های مجازی، روش های مختلفی وجود دارد. ما در این مقاله در رابطه با آسان ترین روش های تغییر رمز سرور های مجازی توضیح داده ایم. اگر به دنبال آسان ترین روش برای تغییر رمز سرور مجازی خود هستید؛ با ما همراه شوید.

روش های تغییر رمز سرور مجازی

از جمله روش های تغییر رمز سرور مجازی عبارتند از:

روش اول

روش های مختلفی برای تغییر رمز سرور مجازی ویندوز (Windows virtual server password) ابداع شده ست. این روش برتر، بر تمام سرور های مجازی نصب شده در سیستم عامل ویندوز، لینوکس و میکروتیک جواب می دهد. به همین خاطر اکثر کاربران فضای مجازی از این راه حل برای افزایش امنیت سرور خود استفاده می کنند؛ لذا علاوه بر آسان بودن در کمترین بازه زمانی نیز مقدور است. چگونه هزینه سرور مجازی را کم کنیم؟

در وهله اول بایستی برای تغییر رمز، وارد محیط سرور خود شوید؛ سپس به طور همزمان کلید ctrl+Alt+End کیبورد را فشار دهید؛ تا صفحه نمایشگر ذیل فعال شود و بعد بر دکمه change Password کلیک کنید.

روش های تغییر رمز

در این مرحله، صفحه نمایشگر زیر فعال می شود. شما موظفید؛ به هر سه آیتم جواب دهید؛ تا فرآیند تغییر رمز بدون هیچ گونه خطایی صورت گیرد.

روش اول

Old Password: رمز قدیمی سرور را وارد کنید

New Password: رمز جدید خود را وارد کنید.

Confirm Password: رمز جدید را مجددا بنویسید و در آخر کلید Enter کیبورد را فشار دهید تا رمز ذخیره شود. حال رمز ورود به سرور مجازی شما تغییر می کند.

روش دوم

روش دوم

روش دوم کمی پیچیده تر است. در این روش، کاربر پس از ورود به محیط سرور، وارد منوی Start یا منوی ویندوزی که در پایین صفحه نمایشگر موجود است؛ می شود و گزینه Run را با بهره گیری از نوار جست و جو سرچ می کند. سپس وارد پنجره Run باز می شود. در این پنجره عبارت Iusrmgr.msc را تایپ کنید و گزینه OK را بزنید.

تغییر رمز سرور مجازی4

حال وارد صفحه ی Local Users and Groups می شوید؛ که برای مدیریت سرور توسط کاربران و گروه های سرور مجازی طراحی شده است. در این بخش وارد فولدر Users می شوید؛ تا یوزر هایی که برای سرور طراحی شده را مشاهده کنید و اقداماتی را که برای تغییر رمز لازم است، را انجام دهید.

در مرحله بعد بر یوزر پیش فرض که با نام administrator طراحی شده، کلیک راست کرده و گزینه Set password را انتخاب کنید. پنجره ای بر صفحه نمایشگر فعال می شود. در این پنجره شما بایستی به سه سوال ذیل پاسخ دهید و در آخر گزینه OK را بزنید؛ تا تغییرات بر سرور شما اعمال شود.

Old Password:  رمز قدیمی سرور را وارد کنید

:New Password رمز جدید خود را وارد کنید.

:Confirm Passwordرمز جدید را مجددا بنویسید.

نکاتی در رابطه با تغییر رمز سرور مجازی

به خاطر داشته باشید که هیچ گاه از ارقامی که تاریخ تولدتان هستند، استفاده نکنید، لذا این گونه از رمز ها در کوتاه ترین زمان ممکن هک می شود. هم چنین از اعدادی همچون 1،2،3،4 پشت سر هم استفاده نکنید؛ هک چنین پسورد هایی برای هکران بسیار راحت و آسان می باشد.

اغلب برای رمز گذاری بر سرور های مجازی از ترکیب حروف لاتین و اعداد استفاده کنید؛ تا سرور شما هدف آسانی برای سارقان نباشد. حتما رمزی که بر سرور خود اختصاص می دهید؛ را یادداشت کنید، تا اگر فراموش کردید مجبور به ریست کردن سرور نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *