روش ایجاد سرور مجازی لینوکس

سرور مجازی لینوکس

روش ایجاد سرور مجازی لینوکس: سرور مجازی لینوکس به روش‌های متفاوتی اجرا می‌شود و به روش‌های مختلفی نیز می‌توان آن را روی سرور اختصاصی پیاده کرد. برای استفاده از این روش‌ها کافی است تا با شرکت خدمات دهنده خود صحبت کنید و از روش‌های مختلف و متنوع آن‌ها را مطلع شوید.

یکی از روش‌های محبوب در ایران استفاده از سرورهای مجازی با استفاده از سرور اختصاصی است. این نوع سرویس‌های ارایه شده روی هر هاستی که به آن‌ها دسترسی داشته باشید، قابل اجرا هستند. به همین دلیل عده زیادی از افراد به دنبال روشی برای ایجاد سرور لینوکس هستند. لازم است تا ابتدا با ویژگی های این سرور مجازی آشنا شوید.

برای نصب سرور مجازی شما فقط کافی است یک سیستم عامل را روی آن نصب کنید که به اصطلاح به آن ویندوز سرور بگوییم و در روش دوم اگر بخواهید از سیستم عامل دیگر (لینوکس) استفاده کنید باید سیستم عاملی که نصب کنید به صورت نصب شده روی سیستم عامل دیگری باشد، در هر دو روش شما با کم‌ترین میزان منابع که به صورت فضای خالی در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید سرور لینوکس خود را راه اندازی کنید.

روش های ایجاد سرور مجازی لینوکس

1 . دانلود فایل پیکربندی ( configuration path )

2 . استفاده از ترمینال لینوکس برای راه اندازی فایل کانفیگ

3 . استفاده از دستور ” nano / etc / ansible / systemd /”

4 . ایجاد یک پوشه برای تنظیمات سیستم

5 . اجرای دستور sudo – i ” ansible / systemd / system / ansible

7 . راه اندازی سیستم عامل به صورت بوت Campus

  1. راه اندازی سیستم عامل از طریق دستور

یکی از مهم‌ترین این روش‌ها، استفاده از مجازی ساز سرور است. در این آموزش مجازی سازی سرور لینوکس به شما خواهیم گفت چگونه از طریق نرم افزار Hypervisor و مجازی ساز Virtual Box این کار را انجام دهید.

از هر گونه مشکل احتمالی پاک شده باشد و یا حداقل با خیالی آسوده‌تر از سیستم استفاده کنید. برای تهیه نسخه پشتیبان از سرور مجازی در این آموزش ما از نرم افزار KVM استفاده خواهیم کرد.

با نصب این نرم افزار و راه اندازی آن می‌توانید به طور کامل به مدیریت سرور بپردازید.ابتدا باید سرور مجازی لینوکس را بر روی سیستم عامل‌های لینوکسی مانند CentOS , Red Hat , Ubuntu , Debian نصب کنید. سپس باید با استفاده از دستور زیر، سرور مجازی لینوکس را به صورت دلخواه تنظیم کرده و محیط مجازی آن را ایجاد نمایید.

در نهایت در ادامه باید سرور مجازی را تنظیم نمایید تا سرور مجازی به صورت خودکار از سمت سیستم عامل‌های مختلف راه اندازی شود.

رایج‌ترین روش ایجاد سرور مجازی لینوکس

روش ایجاد سرور مجازی لینوکس به شرح زیر است: برای نصب و راه اندازی در اوبونتو، دستور زیر را وارد کنید: $ sudo apt install dnf در لینوکس به طور کلی دو روش برای نصب و راه اندازی در یک سیستم عامل وجود دارد که در این آموزش از اوبونتو استفاده می‌کنیم.

اولین روش که رایج‌تر است، استفاده از Docker به صورت پیش فرض است که می‌توانید به کمک آن یک سیستم عامل دیگر را اجرا کنید. پس از نصب Docker ، یک فایل با نام Dockerfile خواهید داشت. در واقع محتویات آن فایل، محتویات یک دایرکتوری است. این روش ایجاد سرور مجازی لینوکس است که از بقیه رایج‌تر می‌باشد.

پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا در مرحله اول به سراغ خرید سرور مجازی لینوکس از دیتاسنترهای خارج از ایران بروید. چرا که سرور مجازی لینوکس برای ایران به دلیل تحریم‌های بین المللی برای ایرانیان محدودیت‌های زیادی به همراه دارد و با توجه به تحریم‌های موجود، خرید سرور مجازی لینوکس از خارج از کشور به صرفه نیست.

بنابراین بهتر است که قبل از خرید سرور مجازی لینوکس به خوبی سرور مجازی را شناسایی کنید و سپس اقدام به خرید سرور مجازی نمایید.

سرور مجازی لینوکس چیست

برای انتخاب بهترین سرویس دهنده چه کار کنیم؟

سرور مجازی لینوکس متفاوت است و برای انتخاب بهترین سرویس دهنده VPS باید ابتدا به بررسی نیازهای خود بپردازید. این مورد بیشتر برای کاربران تازه کار به منظور استفاده از منابع موجود در سرور مجازی مهم است.

شرکت‌های ارایه‌دهنده میزبانی وب معمولا از خدمات وب استفاده می‌کنند اما اگر تصمیم گیری برای شما سخت است، پیشنهاد می‌شود از سرویس‌های ارزان تری مثل سرور مجازی VPS لینوکس استفاده کنید.

با خرید یک سرور مجازی لینوکس، شما علاوه بر وب، می‌توانید به صورت هم زمان، نرم افزارهای خود را در بستر اینترنت اجرا کنید. برای این کار کافی است در سایت ایران سرور وارد شوید و سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه : خرید سرور مجازی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *