تفاوت های اجاره و خرید سرور مجازی

تفاوت های اجاره و خرید سرور مجازی

اجاره و خرید سرور مجازی این سوالی است که بسیاری از صاحبان مشاغل هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه ارائه زیرساخت فناوری اطلاعات سازمانی خود با آن مواجه می شوند. اما حقیقت این است که پاسخ به این سوال چندان ساده نیست. زیرا ترتیب اولویت در انتخاب هر یک از این مدل ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مطلب درباره تفاوت های اجاره و خرید سرور مجازی مطالبی جمع آوری و عنوان شده است.

اجاره یا خرید سرور مجازی، کدام بهتر و به صرفه تر است؟

برای اینکه بدانیم کدام یک از این دو روش بهتر و مناسب تر است باید به برخی از سوالات مربوطه پاسخ صحیح داده شود. سوالاتی از قبیل اینکه هدف از استفاده از آن سرور چیست؟ آیا هدف تجاری وجود دارد؟ اگر پاسخ بله است، باید نوع کسب و کار خود را مشخص کنید، چقدر بزرگ است و چه خدماتی ارائه می دهد.

هر یک از این دو روش ممکن است در برخی شرایط بهتر باشد. با این حال، بسیاری از متخصصان فناوری اطلاعات معتقدند که اجاره سرور مجازی Virtual server rental از نظر اقتصادی کارآمد، راه اندازی آسان، پشتیبانی خوب و آزادی حرکت در هنگام اجرای تغییرات در مقیاس بزرگ است و آن را در محل شرکت نصب کنند. در این مقاله جنبه های مختلف انتخاب هر یک از این مدل های تامین زیرساخت را بررسی می کنیم و جزئیات هر یک را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

سرور مجازی چیست؟

یک سرور مجازی از نظر عملکرد مانند یک سرور عمل می کند، اما تفاوت های زیادی نیز وجود دارد. یک سرور مجازی در مقایسه با یک سرور اختصاصی دامنه کمتری دارد. برای دسترسی به سرورهای مجازی و تصاویر سرور نیازی به هیچ دستگاه فیزیکی نیست و اشتراک فقط با استفاده از اینترنت و شبکه جهانی امکان پذیر است. این اشتراک معادل یک سرور مجازی است و یک بستر بسیار تخصصی برای ارتباط با شبکه جهانی اینترنت می باشد.

پیشنهاد مطالعه : معایب و مزایای سرور اختصاصی

آیا خرید سرور مجازی تصمیم درستی است؟

برخی از شرکت‌ها برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای خدمات میزبانی، سرورهای مجازی را خریداری کرده و آن‌ها را در محل شرکت یا در مرکز داده دیگری (Colocation) راه‌اندازی می‌کنند. دو شرط زیر این فرآیند را برای دستیابی به زیرساخت های مورد نیاز قابل اجرا و عملی می کند:

ابتدا باید بدانید که چگونه سرور خود را راه اندازی و مدیریت کنید. دوم، شما باید سرمایه زیادی در اختیار داشته باشید که بتوانید آن را برای خرید تجهیزات یا استخدام افراد حرفه ای که به کسب و کار شما لطمه نمی زند، خرج کنید. پس اگر این شرایط را ندارید، در اجاره سرور مجازی تردید نکنید. مدل اجاره سرور تمام راه‌حل‌هایی را که برای رفع نیازهای زیرساختی کسب‌وکارتان نیاز دارید، برای کسری از هزینه و تلاش خرید سرور به شما ارائه می‌دهد.

اجاره و خرید سرور مجازی

خرید سرور مجازی به این معنی نیست که فقط افراد خاصی می توانند از سرور مجازی استفاده کنند، بلکه هرکسی که بتواند از طریق هاست اشتراکی به سرور مجازی متصل شود می تواند از اشتراک استفاده کند. شرکت های مختلفی در زمینه ارائه خدمات در سراسر شبکه جهانی اینترنت فعالیت می کنند. چنین مجموعه ای به کاربران امکان دسترسی آسان به سرور مورد نظر را می دهد.

آن ها انواع مختلفی از سرورهای مجازی را ارائه می دهند که هر کدام یک پلت فرم ویژه برای شرکت در شبکه جهانی است. اجاره و خرید سرور مجازی آسان است زیرا شرکت های عرضه کننده مختلفی در بازار وجود دارد اما نکته اینجاست که سرور مجازی از محلی اجرا می شود که علاوه بر سرور مجازی، خدمات دیگری را به متقاضی ارائه دهد.

سخن پایانی

سرورهای مجازی با مدل های مختلف وارد بازار می شوند و انواع سرورهای مجازی کارایی و قیمت متفاوتی دارند، بنابراین در هنگام اجاره و خرید سرور مجازی به عملکرد آن ها توجه کرده و مناسب ترین سرور مجازی مورد نیاز را انتخاب کنید. مجموعه ما در حال حاضر یکی از بهترین ارائه دهندگان سرور مجازی در ایران است. ما علاوه بر ارائه سرورهای مجازی عمومی، سرورهای مجازی سایر کشورها را نیز ارائه می دهیم. علاوه بر خرید سرور مجازی، می توانید از طریق این مرکز سرور مجازی را نیز اجاره کنید. توصیه می کنیم هنگام اجاره و خرید سرور مجازی با کازشناسان سایت های فعال در این حوزه ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *