معایب و مزایای سرور اختصاصی

مزایای سرور اختصاصی

مزایای سرور اختصاصی شامل امنیت بالا ، سرعت بی نظیر ، مدیریت و کنترل بهتر سایت ها ، دسترسی کامل به منابع و … می باشند.

میزبان اختصاصی به چه معناست ؟

یکی از میزبانی های محبوب و کاربردی ، هاست اختصاصی است که مورد توجه بسیاری از صاحبان وب سایت ها می باشد. قابلیت ها و امکانات بی شمار هاست اختصاصی نسبت به سایر سرویس ها قابل مقایسه نمی باشد. در این سرویس میزبانی دسترسی به منابع به صورت کامل و اختصاصی می باشد.

دلیل محبوبیت میزبان اختصاصی را می توان دسترسی های کامل و نامحدود دانست. به دلیل مزایای سرور اختصاصی ، می توان این نوع میزبانی را به عنوان بهترین گزینه برای خرید هاست معرفی نمود. هاست اختصاصی از قدرتمندترین سرویس های میزبانی است که قادر است نیازهای مختلف کاربران را در بالاترین سطح کیفی برآورده کند.

ویژگی ها و خصوصیات میزبان اختصاصی چه می باشند ؟

ویژگی های اصلی هاست اختصاصی را می توان داشتن منابع نامحدود ، دسترسی کامل به تمامی منابع روی سرور ، دسترسی به اینترنت با سرعت بالا ، داشتن فضای ذخیره سازی نامحدود ، امنیت فوق العاده بالا ، هزینه بالا ، ترافیک و پهنای باند بالا نام برد.

با درنظر گرفتن ویژگی ها و خصوصیات هاست اختصاصی و نوع کاربری وب سایت خود درباره خرید هاست اختصاصی تصمیم گیری نمایید. دانستن معایب و مزایای سرور اختصاصی و تمامی جزئیات و اطلاعات مربوط به آن ، در تصمیم گیری درست شما برای انتخاب این نوع سرویس میزبانی کمک زیادی می کند.

معایب و مشکلات میزبان اختصاصی چه می باشند ؟

ایرادات هاست اختصاصی را می توان هزینه و الزامات فنی دانست.

هزینه

یکی از بارزترین معایب این سرویس میزبانی ، هزینه بالای آن است. این سرویس نسبت به سایر سرویس های میزبانی شامل هاست اشتراکی ، سرور مجازی و … گران قیمت می باشد. هزینه بالای خرید سرور اختصاصی به دلیل ویژگی های آن از جمله اختصاص یافتن کل منابع به کاربر می باشد. طبیعتاً هزینه های نگهداری از سرور اختصاصی همانند هزینه خرید آن بالا می باشد. لذا توان مالی خود را در انتخاب این نوع سرویس میزبانی درنظر داشته باشید.

الزامات فنی

برای مدیریت سایتی که توسط سروراختصاصی میزبانی می شود ، به علم و مهارت بالا در زمینه شبکه نیازمند می باشید. البته این مسئله در صورتی می باشد که خودتان قصد مدیریت هاست اختصاصی را داشته باشید. در غیر این صورت می توانید مدیریت آن را به شرکت هاستینگ مربوطه واگذار نمایید.

مهمترین مزایای سرور اختصاصی چه می باشند ؟

همانگونه که در توضیحات به آن اشاره نموده ایم ، هاست اختصاصی دارای مزایای زیادی می باشد که چندین مورد از با اهمیت ترین آنها را بررسی می کنیم.

 

سرعت و دسترسی سرور اختصاصی

بازدیدکنندگان از سایت های میزبانی شده با سرور اختصاصی ، با سرعت بالایی می توانند این وب سایت ها را بارگذاری کنند. سرعت و دسترسی برای زمانی که قصد راه اندازی فروشگاه های اینترنتی آنلاین و سایت های مربوط به تراکنش های مالی را دارید ، بسیار حائز اهیمت می باشند.

عملکرد سرور اختصاصی

یکی دیگر از مزایای سرور اختصاصی عملکرد بی نظیر هاست اختصاصی می باشد. سرورهای اختصاصی پهنای باند و فضای دیسک نامحدودی را برای کاربران ایجاد می کنند. در نتیجه این عملکرد ، شما کنترل کاملی بر روی داده ها و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده یا ذخیره شده روی سایت دارید. سرور اختصاصی به دلیل عدم اشتراک پردازنده ، حافظه ، هارد دیسک و … با کاربران دیگر ، سریعترین عملکرد را در مقایسه با سایر سرویس های میزبانی دارا می باشد.هاست اختصاصی امکان مدیریت و سازماندهی حجم بالایی از ترافیک را فراهم می کند. سرور اختصاصی پشتیبانی فنی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با استفاده از کنترل پنل پیشرفته می توان دسترسی به امکانات و قابلیت ها را آسان تر نمود.

امنیت از مهمترین مزایای سرور اختصاصی

به دلیل دسترسی کاملاً انحصاری و شخصی به منابع سرور اختصاصی ، امنیت بسیار بالایی برای این سرویس میزبانی وجود دارد. سرور اختصاصی دارای آی پی مستقلی برای کاربران می باشد که موجب افزایش امنیت اطلاعات می شود. سرور اختصاصی در مقابل انواع تهدیدها و حملات پایدار و مقاوم می باشد.

انعطاف پذیری بالای سرور اختصاصی

انعطاف پذیری بالا از دیگر ویژگی های مثبت سرور اختصاصی می باشد. سرور اختصاصی درباره فضای ذخیره سازی و میزان انتقال داده ، انعطاف پذیر می باشد. همچنین در این سرور امکان استفاده از تمامی ظرفیت های سرور وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *