تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی در چیست

تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی در چیست

اگر شما در حیطه طراحی سایت، سئو، تولید محتوا و…. فعالیت داشته باشید قطع یقین در رابطه با هاست هر چند کم مطالبی را می دانید. در واقع برای آنکه بتوان در بستر اینترنت وب سایتی را تاسیس نمایید به یکسری از گزینه ها نیاز دارید. یکی از این گزینه ها هاست می باشد. در این بین شرکت ها مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند و انواع مختلفی از هاست را به شما پیشنهاد می نمایند. ولیکن بدون شک شما در وهله اول برای آنکه بتوانید گامی محکم برای موفقیت بردارید.

بایستی به نیاز های وب سایت خود واقف باشید و هاستی متناسب با نیاز وب سایت خود تهیه نمایید. در این بین یکی از گزینه های محبوب در میان وب سایت ها هاست اشتراکی و هاست اختصاصی می باشد. مهم ترین نکته ای که در رابطه با هاست اشتراکی وجود دارد هزینه مناسب آن می باشد که همین مسئله موجب گشته انتخاب بسیاری از وب سایت ها باشد. به دلیل اهمیت این مسئله ما در این مطلب بَر آن شدیم تا اطلاعات مفید و کاملی را در رابطه با تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی چیست؟ در اختیارتان قرار دهیم. تا انتهایی این مقاله از مرکز داده مبین ما را همراهی نمایید. جهت خرید هاست می توانید به لینک آن مراجعه نمایید.

هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی را میتوان یکی از متداول ترین و ارزان ترین خدمات میزبانی وب دانست. علت این مسئله را میتوان چنین مطرح کرد به دلیل آنکه هزینه منابع سرور میان کاربران تقسیم می گردد از اینرو دارای هزینه مناسبی می باشد. این نکته را برای شما خاطر نشان کنیم که شرکت های میزبانی یک سرور را به بخش های معینی تقسیم کرده، سپس هر کدام از این قسمت ها  میزبانی از یک وب سایت را خواهند داشت. در واقع تعدادی وب سایت  منابع سخت افزاری یک سرور، را در حالت اشتراکی استفاده خواهند نمود. در یک کلام شما سرور خود را با دیگر کاربران به اشتراک می گذارید. در رابطه با هاست اشتراکی بایستی بدانید که اغلب منابع محدود بوده، علاوه بر این اقدامات هر وب سایت ممکن است بر روی وب سایت دیگر تأثیر بگذارد.

هاست اشتراکی چیست؟

هاست اختصاصی چیست؟

به احتمال بسیار با نگاه کردن به اسم هاست اختصاصی به این موضوع پی برده اید که نوعی سرور می باشد؛ که در این سرور تمامی منابع سخت افزایش در اختیار شما قرار می گیرد. در حقیقت شما این سرور را با فرد دیگری به اشتراک نخواهید گذاشت. در نتیجه کارایی و امنیت وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. شما برای تهیه چنین هاستی بایستی هزینه بیشتری پرداخت نمایید.

مقایسه هاست اشتراکی با هاست اختصاصی

در ادامه مطلب برخی از مهم ترین تفاوت های هاست اشتراکی و اختصاصی را برای شما شرح خواهیم نمود.

مقایسه هاست اشتراکی با هاست اختصاصی

پهنای باند و فضای دیسک

به دلیل آنکه در هاست اشتراکی تعدادی کاربر از یک سرور استفاده می نمایند چنانچه که وب سایتی  پهنای باند بیشتری مصرف نماید در این صورت منجر به ایجاد مشکلاتی برای وب سایت های دیگر خواهد شد. در نتیجه در هاست اشتراکی پهنای باند و فضای ذخیره سازی محدود می باشد. پهنای باند و فضای ذخیره سازی در هاست اختصاصی فاقد هر گونه محدودیتی می باشد.

پهنای باند و فضای دیسک

هزینه

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم به دلیل آنکه منابع میان تعدادی وب سایت تقسیم می گردد از اینرو هزینه های مربوطه نیز میان کاربران تقسیم می شود. هاست اشتراکی و هاست اختصاصی دارای سطوح متعددی از قیمت هستند؛ که به تبع قیمت پلن های هاست اشتراکی از هاست اختصاصی کمتر خواهد بود. در صورتی که تمایل به خریداری هاست اشتراکی را دارید. ما به شما توصیه می نماییم که تعداد کاربران و پیشرفت وب سایت خود را در آینده پیش بینی نمایید و سپس این هاست را خریداری نمایید.

نکته

علاوه بر مواردی که در بالا در رابطه با خرید هاست مطرح کردیم مهم ترین نکته ای که وجود دارد و شما بایست به آن دقت کنید این است؛ که شما در انتخاب شرکت میزبانی (هاستینگ) با دقت بسیار عمل نمایید. شرکتی را انتخاب کنید که امنیت، پایداری، آپ تایم و… را تضمین می نماید.

کلام پایانی

هاست اشتراکی و هاست اختصاصی هر کدام دارای و مزایای می باشند که شما به سهولت میتوانید با مطالعه این مقاله به تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی در چیست؟ پی ببرید. در نهایت بهترین گزینه را انتخاب نموده و خریداری نمایید.

پیشنهاد مطالعه : زمان استفاده از هاست اشتراکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *