آیا هاست رایگان از کیفیت خوبی برخوردار است

آیا هاست رایگان از کیفیت خوبی برخوردار است

در عصر دیجیتال بیشتر کار ها به صورت آنلاین صورت می گیرد از اینرو برخورداری از وب سایت برای هر کسب و کاری ضروری می باشد. در واقع راه اندازی یک وب سایت میتواند در موفقیت یک کسب و کار  بسیار تأثیر بگذارد. چرا که موجب افزایش مشتریان و به تبع فروش بیشتر خواهد شد. ولیکن همواره یکی از مشکلات و مسائلی که مدیران وب سایت با آن مواجه هستند انتخاب یک هاستینگ معتبر و تهیه هاست می باشد.

چرا که علاوه بر دردسر های که در طراحی و راه اندازی سایت با آن روبرو هستند. هزینه های که قرار است در این راه صرف کنند نیز میتواند انتخاب را مشکل نماید. در واقع افراد به دلیل آنکه نسبت به آینده مطمئن نیستند و نمی دانند که زحمات و هزینه های آنها ثمر بخش خواهد بود یا خیر؟ در نتیجه با این تفاسیر افراد به دنبال تهیه هاست و دامنه رایگان هستند. ما در این مطلب از مرکز داده مبین بَر آن شدیم تا اطلاعات کاملی را در رابطه با آیا هاست رایگان از کیفیت خوبی برخوردار است؟ گفتگو نماییم.

هاست رایگان چیست؟

بیان این موضوع که یک هاست رایگان می باشد کار راحتی می باشد. ولیکن در پس آن جزئیات بسیار زیادی وجود دارد که شما در صورتی که اگر یک وب سایت دارید و یا تصمیم به راه اندازی دارید باید به آن توجه کنید. زمانی که شما کسب و کار خود را در شکل یک وب سایت تاسیس می کنید. نیازمند محلی یا مکانی می باشید تا تمامی محصولات و فایل های خود را در آن قرار دهید که به این مکان هاست گفته می شود. بسیاری از افراد بر این باور هستند که چون در ابتدای مسیر قرار دارند هاست رایگان برای آنها بهترین گزینه می باشد؛ ولیکن به هیچ وجه اینگونه نمی باشد.

درست است که شما برای هاست رایگان مبلغی را پرداخت نمی کنید ولیکن گزینه های متعددی وجود دارد که بایست بدان دقت کنید. برای مثال تبلیغ در سایت شما، آپتایم نبودن وب سایت و… برخی از این موارد می باشد. آپ تایم بودن یک موضوع بسیار مهمی است که شما نباید با سهل انگاری از روی آن رد شوید. ولیکن این نکته را برای شما خاطر نشان کنیم که  بکارگیری هاست رایگان در مواردی از قبیل تست میتواند راه حل مناسبی برای شما باشد. وقتی صحبت از هاست می باشد یکی دیگر از موارد که باید بدان توجه کنید امنیت می باشد در نتیجه شما وقتی هاست رایگان تهیه می کنید باید به این مورد توجه کنید.

هاست رایگان چیست؟

فاکتور های هاست رایگان

تفاوتی نمی کند که شما به دنبال تهیه چه هاستی هستید یکسری از قاکتور ها وجود دارد که بایست بدان دقت کنید. در زیر برخی از مهم ترین این پارامتر ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • پهنای باند.
  • فضای ذخیره سازی.
  • آپتایم.
  • تبلیغات.
  • دامنه.
  • کنترل پنل.
  • و…..

توجه به این فاکتور ها به شما کمک خواهد نمود بدانید که به دنبال تهیه چه هاستی هستید.

 

فاکتور های هاست رایگان

معایب هاست رایگان

_ تبلیغات

بکارگیری تبلیغات گوگل در قالب AdSense یکی از اقدامت رایجی است که اکثر شرکت های ارائه کننده این خدمات انجام می دهند. انجام این کار صدمات بسیاری را برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت. برای مثال اعتبار و یا وجه  سایت شما را زیر سؤال خواهد برد. بدون شک به اهمیت تجربه کاربری واقف هستید و می دانید که میتواند موجب موفقیت کسب و کار شما و یا موجب سقوط آن شود.

_ بدون پشتیبانی

از معایبی که میتوان برای هاست رایگان نام برد پشتیبانی نا مناسب و یا عدم پشتیبانی می باشد.  در صورتی که هاست رایگان تهیه کردید؛ به هیچ عنوان انتظار پشتیبانی مناسب را از هاست رایگان نداشته باشید. اکثر اشخاصی که تجربه استفاده از هاست رایگان را داشته اند این موضوع را تأیید کرده اند.

_ امنیت پایین

نبود پشتیبانی یک از گزینه های می باشد که میتواند امنیت وب سایت شما را کاهش دهد. چرا که برای مثال اگر مشکلی به وجود آید و شما نتوانید از یک فرد متخصص آن را در میان بگذارید و برای برطرف نمودن آن اقدام نمایید. این مسئله سبب آسیب به وب سایت شما شده و وب سایت شما در معرض حمله مهاجمان قرار خواهد گرفت.

معایب هاست رایگان

کلام پایانی

ما در این مقاله به موضوع آیا هاست رایگان از کیفیت خوبی برخوردار است؟ پرداختیم. معایب هاست رایگان به صورتی است که نمیتوان چشم پوشی نمود. در حقیقت بکارگیری هاست رایگان یک ریسک بزرگ به حساب می آید. از اینرو بسیاری از اشخاص حرفه ای به هیچ عنوان استفاده از آن را توصیه نمی کنند.

آشنایی بیشتر : زمان استفاده از هاست اشتراکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *