هر آنچه که باید در رابطه با هاست و دامنه بدانید؟

هر آنچه که باید در رابطه با هاست و دامنه بداتید؟

هر آنچه که باید در رابطه با هاست و دامنه بدانید؟ در جهان امروز با بسط تکنولوژی هر روزه به تعداد کسب و کار های آنلاین افزوده می شود. ولیکن اولین گامی که افراد بایست انجام دهند تا به دنیای وب وارد شوند، ایجاد یک وب سایت است که در آن بتوانند محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنند که لازمه انجام این کار این است که در سطح اینترنت دیده شوند.  از اینرو این کسب و کار ها به دنبال راهی هستند تا در بستر اینترنت پیشرفت کنند‌. این مسئله در طی چند سال اخیر بسیار اهمیت پیدا کرده است.

چرا که گوگل دیگر همانند روز های اول عمل نمی نماید در نتیجه پارامتر های متعددی را برای رتبه بندی در نظر می گیرد؛ تا وب سایت بهینه در  نتایج جستجو ظاهر شود. یکی از مهم ترین موارد که در طرحی سایت با آن روبرو هستیم دامنه و هاست می باشد‌. همکاری این دو فاکتور در کنار هم سبب میگردد تا یک وب سایت قابل نمایش باشد. اکثر اشخاص این دو عامل را یکی می دانند ولیکن تفاوت های مهم و اساسی با یک دیگر دارند. به دلیل اهمیت مسئله هاست و دامنه ما در این مقاله از مرکز داده مبین تمایل داریم تا به موضوع هر آنچه که باید در رابطه با هاست و دامنه بدانید؟ بپردازیم.

چرا به هاست نیاز داریم؟

بدون شک شما می دانید که بایستی از خدمات یک شرکت میزبانی استفاده نمایید. چرا که شما به یک محیط و یا فضای نیاز دارید تا همه ای محتوا  و اطلاعات وب سایت خود را در آن قرار دهید. همچنین در زمان وجود مشکلات فنی به یک پشتیبانی حرفه ای نیاز دارید تا مشکلات احتمالی که ممکن است رخ دهد را حل نماید. زمانی که شما یک شرکت هاستینگ را انتخاب می کنید بایستی شرکت مورد نظر قادر باشد آپتایم بودن وب سایت شما را تضمین نماید. مطلب را برای شما با یک مثال مطرح می نمایم. سایت آمازون در سال 2013 تنها با چهل دقیقه آفلاین بودن چند میلیون دلار ضرر دید. در نتیجه منظور از آیتایم بودن این است که وب سایت شما همواره برای کاربران در دسترس باشد.

چرا به هاست نیاز داریم؟

نکات مهمی که بایستی در رابطه با بکاپ گیری از هاست بدانید

علاوه بر  موارد بیان شده در بالا  یکی دیگر از مواردی که بایست آن را در اولویت قرار دهید بک آپ گیری از اطلاعات و داده های وب سایت خود است. این موضوع زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که وب سایت مورد حمله هکر ها و مهاجمان قرار گیرد. چنانچه که قادر نباشید از اطلاعات وب سایت خود بک آپ تهیه نمایید در این صورت تمامی زحماتی که برای تاسیس و رشد وب سایت خود کشیده اید بر باد خواهد رفت. چرا که دیگر اطلاعاتی ندارید که بتوانید وب سایت تان را بازیابی کنید.

نکات مهمی که بایستی در رابطه با بکاپ گیری از هاست بدانید

نکته

کاربران مهم ترین پارامتری هستند که منجر میشوند کسب و کار شما رشد کند. در نتیجه اگر مشکلات هاستی موجب گردد وب سایت شما Down گردد. برای وب سایت شما به هیچ وجه خوب نخواهد بود. در صورتی که وب سایت شما فعال نبوده و به مخاطب نشان داده نشود، تجربه کاربری بدی را به وجود خواهد آورد در نتیجه همین مسئله سبب کاهش کاربران وب سایتتان خواهد  شد.

تفاوت هاست و دامنه

دامین و هاست دو مفهوم کاملاً مجزا هستند ولیکن در عین حال به هم دیگر نزدیک هستند. شما برای آنکه بتوانید شرایط لازم برای ایجاد یک وب سایت را مهیا کنید به هر دو مورد نیاز دارید. نام دامنه همان چیزی است که شما پس از باز کردن مرورگرتان در فیلد جستجو وارد می نماید. در رابطه با هاست مسئله کمی متفاوت می باشد. چرا که نیازمند یک سرور فیزیکی می باشد. که در یک مکان در دنیا قرار گرفته است و به اینترنت وصل می باشد. در واقع میتوان هاست را همانند هارد دیسک کامپیوتر دانست که تمامی پوشه ها و دیتا بیس های وب سایت تان در آن ذخیره می گردد. با این تفاسیر در تفاوت هاست و دامنه میتوان چنین بیان نمود، که هاست را میتوان محلی دانست که همه ای داده های وب سایت تان را در خود دارد به عبارتی در آن ذخیره می گردد. ولیکن دامنه آدرس محل ذخیره سازی می باشد.

تفاوت هاست و دامنه

کلام پایانی

ما در این مطلب تلاش خود را نمودیم تا هر آنچه که باید در رابطه با هاست و دامنه بدانید؟ برای شما عزیزان مطرح نماییم. یکی از مهم ترین عواملی که میتواند در موفقیت کسب و کار شما نقش داشته باشد انتخاب ارائه دهنده خدمات هاست می باشد. در نتیجه توصیه ما در مرکز داده مبین به شما این است که در رابطه با این موضوع تحقیق کنید و با آگاهی کامل شرکت هاستینگ را انتخاب نمایید.

پیشنهاد مطالعه : نکات مثبت در خرید هاست ماهانه و سالانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *