هاست و یا میزبان چیست؟

آیا می دانید هاست و یا میزبان چیست؟ آیا تا کنون از هاست استفاده کرده اید؟ در صورتی که قصد دارید یک وب سایت راه اندازی کنید و به واسطه آن به کسب و کار بپردازید، با ما در مرکز داده مبین همراه باشید تا شما را با هاست و یا میزبان آشنا کنیم و همچنین در صفحه هاست اشتراکی می توانید با آن نیز آشنا شوید.

هاست

دنیای مجازی و اینترنتی از قابلیت های بسیار زیادی برای کاربران برخوردار است و امروزه استفاده از آن در زمینه های مختلف بسیار افزایش پیدا کرده است و کاربران این فضا به وفور افزایش یافته اند. به گونه ای که برای کسب و کار، خرید و فروش، دریافت اطلاعات و ….. می توان از اینترنت و وب سایت های اینترنتی استفاده کرد.

تمامی افرادی که در هر زمینه ای با اینترنت سر وکار دارند، خصوصا افرادی که می خواهند وب سایتی را راه اندازی کنند، باید با واژه هاست آشنا باشند تا نحوه عملکرد وب سایت را بدانند.

هاست و یا میزبان چیست؟

زمانی که شما به وب سایتی دسترسی دارید و برای دریافت اطلاعات مورد نظر به وب سایتی وارد می شوید، این اطلاعات در دسترس شما قرار می گیرد. در حقیقت فایل ها و محتویات هر وب سایتی باید در داخل یک کامپیوتر قرار داده باشد تا به صورت 24 ساعته و هر روز هفته بتواند در دسترس افراد قرار بگیرد و کاربران تمامی نقاط دنیا بتوانند به اطلاعات وب سایت دسترسی داشته باشند.

این کامپیوتر بزرگ را که نقش بسیار مهمی بر عهده دارد، هاست و یا میزبان می گویند که هارد های استفاده شده در این کامپیوتر ها بین کاربران زیادی به اشتراک گذاشته می شود و به چند نفر فروخته می شود.

به عبارت دیگر می توان گفت که هاست بخشی از یک سرور است و زمانی که سرور به چند قسمت تقسیم می شود، به هر قسمت از آن هاست گفته می شود. بدین معنا که هر بخش از سرور به عنوان هاست وظیفه میزبانی از از یک وب سایت را به عهده دارد.

با این وجود پس از اینکه طراحی یک وب سایت انجام می شود، برای اینکه بتوان از آن در داخل اینترنت استفاده کرد، باید یک هاست در اختیار داشت.

هاست ها دارای یک ip آدرس اختصاصی هستند که از طریق آن دسترسی به هاست امکان پذیر می شود و هاست قابل مدیریت می گردد. دامنه و هاست با هم در ارتباط هستند و زمانی که dns دامنه بر روی هاست تنظیم می شود، ارتباطی بین آنها به وجود می آید که با وارد شدن آدرس دامنه اطلاعاتی که در داخل پوشه public_html هستند را می توان مشاهده کرد.

انواع هاست و یا میزبان چیست؟

هاست ها به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از: هاست لینوکس و هاست ویندوز.

هاست لینوکس:

این هاست معمولا برای طراحی کردن وب سایت های برنامه ریزی شده که در آنها زبان php به کار می رود، مورد استفاده قرار می گیرند.

هاست ویندوز:

هاست ویندوز نیز در خصوص هاست های asp استفاده می گردند. اما با این وجود همیشه به این روش عمل نمی شود و ممکن است که نحوه استفاده از هاست ویندوز و هاست لینوکس متغیر از آنچه در این بخش ذکر شده است، باشد.

بهترین وب سایت برای خرید هاست و یا میزبان چیست؟

در صورتی که قصد خرید هاست و یا میزبان را دارید، می توانید از وب سایت مرکز داده مبین کمک بگیرید و هاست مورد نظر خود را از این وب سایت خریداری کنید. در مرکز داده مبین می توانید انواع سرویس های میزبانی به صورت اختصاصی، سرور های مجازی و کولوکیشن هایی که مطابق با استاندارد جهانی هستند را خریداری کنید.

تمامی سرور هایی که در مرکز داده مبین در دسترس هستند، از آخرین تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری برخوردارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هاست و میزان با ما در مرکز داده مبین در ارتباط باشید.

کلام پایانی:

در این مقاله بررسی کردیم که هاست و یا میزبان چیست؟ و انواع آن را نیز شرح دادیم. فراموش نکنید که برای فعالیت کردن در اینترنت با استفاده از یک وب سایت به هاست و یا میزبان نیاز خواهید داشت و باید حتما آن را تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید اطلاعات وب سایت خود را در اختیار دیگران قرار دهید و فروش آنلاین کسب کنید.

اطلاعات بیشتر : فضای هاست چیست؟

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *