سرور لینوکس چیست؟

سرور لینوکس چیست؟-وب سایت مرکزداده مبین

برای پاسخ به این سوال که سرور لینوکس linux چیست تا انتها همراه ما باشید. سرور لینوکس سروری است که بر روی سیستم عامل متن باز لینوکس ساخته شده است. در کسب و کارها گزینه ای کم هزینه برای ارائه محتوا، برنامه ها و خدمات به مشتریان خود را می دهد.

سرور لینوکس را می توان اینگونه تعریف کرد: یک نوع سیستم که برای نیازهای عملی شرکت های بزرگتر و نرم افزار آنها است. این سرورها امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل انعطاف پذیری، امنیت و پایداری در بین معروف ترین ها مورد بررسی قرار می گیرند.

به طور کلی نقش اصلی یک وب سرور، ارائه صفحات وب برای یک وب سایت است. یک صفحه وب را می توان از یک فایل HTML منفرد یا مجموعه ای پیچیده از منابع در کنار هم ارائه کرد. اگر می خواهید برنامه وب خود را بر روی اینترنت میزبانی کنید، در بسیاری از موارد به یک وب سرور نیاز خواهید داشت.

سرور لینوکس چیست؟-وب سایت مرکزداده مبین

خدمات رسانی سرور لینوکس

معمولا سرور لینوکس با توجه به نیاز کاربر و ارائه خدمات آن طراحی می شود. اگر از یک وب سرور استفاده می کنید، به احتمال زیاد os اجرا می شود.

اگر برنامه شما به هزاران کاربر یا بیشتر خدمات ارائه می‌دهد، می‌خواهید چیزی طراحی شده باشد که بتواند چنین حجمی را مدیریت کند، مانند Red Hat Enterprise یا سرور اوبونتو. اما اگر فکر می کنید یک سرور تک‌ منظوره می تواند کسب و کار شما را ارائه دهد، بهترین انتخاب TurnKey  می باشد. سرور لینوکس بر پایه ساختار ابری می باشد.با توجه به امنیت بالای این سیستم، معمولا افراد آن را به عنوان سیستم عامل اصلی در نظر می گیرند.

چرا سرور لینوکس ؟  

همان طور که در قسمت قبل اشاره شد این سیستم عامل از امنیت  بالایی برخوردار است علاوه بر آن بدون نیاز به رابط گرافیکی فرمان را بر اساس خط ارائه شده تحویل می دهد. از ویژگی های دیگر لینوکس می توان به دوره ای نبودن اشاره کرد. در صورت نصب صحیح، تا خرابی سخت افزار به خوبی کار می کند.

به درستی اتصالات موازی را هندل می کند و مدیریت با حجم بالای خدمات را ارائه می دهد. هنگامی که از ارائه دهنده خدماتی مانند Rackspace  برای میزبانی یا مدیریت سرور لینوکس خود استفاده می کنید، ما می توانیم سرویس‌های سرور، ذخیره سازی و شبکه را برای ایجاد یک راه حل یکپارچه که نیازهای شما را برآورده می‌کند ترکیب کنیم. بنابراین، می توانید به جای تلاش برای تبدیل شدن به متخصص لینوکس، روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید.

شبکه سازی لینوکس

شبکه سازی لینوکس علاوه بر ایمن بودن به شما این امکان را می دهد که برای چندین برنامه از آن استفاده کنید.‌

چگونه یک سرور لینوکس انتخاب کنیم؟

سرور لینوکسی که انتخاب می‌کنیم باید گواهی‌نامه‌ها و فناوری‌های امنیتی را تسهیل کند و پیشرفت‌ها را برای مواجهه با نفوذها مدیریت کند، داده‌های ما را ایمن کند و با انطباق با مقررات مربوط به یک فروشنده سیستم‌عامل خاص یا پروژه منبع باز مطابقت داشته باشد.

پشتیبانی فنی لینوکس

این سیستم عامل بهترین پشتیبانی را نسبت به دیگران ارائه می دهد. از این رو توسط بسیاری از ارائه دهندگان و تجار پیشنهاد می شود‌.

سرور لینوکس چگونه کار می کند؟

این سرور مجازی روی یک سیستم مجازی ساز کار می کند و نسبت به سیستم های مجازی ساز ارزان تر است و در عین حال از امنیت بالایی برخوردار است. برای کار با این سیستم عامل ابتدا سیستم عامل بر روی مجازی ساز نصب می شود بعد از آن کنترل پنل اجرا می گردد.

وظیفه سرور لینوکس

سرور لینوکس به عنوان پایه مرکز داده ترکیبی شما باید قابلیت مدیریت پلتفرم و ادغام انعطاف پذیر با مدیریت قدیمی و زیرساخت اتوماسیون را فراهم کند. این باعث صرفه جویی در وقت کارکنان فناوری اطلاعات و کاهش زمان توقف برنامه ریزی نشده در مقایسه با زیرساخت لینوکس بدون پرداخت می شود.

 

سرور لینوکس چیست؟-وب سایت مرکزداده مبین

سرورهای لینوکس در حال تقویت نوآوری در سراسر جهان هستند. این سرور به عنوان بستری برای بارهای کاری سازمانی، باید پایه ای پایدار، ایمن و مبتنی بر عملکرد را برای برنامه هایی که تجارت امروز و فردا را اجرا می کنند، فراهم کند.

معرفی وب سرورهای لینوکس

از جمله وب سرورهای لینوکس عبارتند از:

  1. اوبونتو

در بالای لیست سرورهای لینوکس اوبونتو قرار دارد. بدون شک این محبوب ترین توزیع لینوکس موجود است و بسیاری از توزیع های دیگر از آن مشتق شده اند. سرور اوبونتو برای ساخت مراکز داده سازمانی با کارایی بالا، بسیار مقیاس پذیر، انعطاف پذیر و ایمن کارآمد است.

  1. Red Hat Enterprise Linux (RHEL)

دومین فهرست، Red Hat Enterprise Linux (RHEL)، یک توزیع لینوکس منبع باز است که توسط Red Hat برای استفاده تجاری توسعه یافته است. این بر اساس فدورا است که یک پروژه جامعه محور است. تعداد زیادی از نرم افزارهای موجود در RHEL ابتدا بر روی فدورا توسعه یافته و آزمایش شده اند.

  1. SUSE Linux Enterprise Server

SUSE Linux Enterprise Server یک پلت فرم سرور منبع باز، پایدار و ایمن است که توسط SUSE ساخته شده است. این برای تامین قدرت سرورهای فیزیکی، مجازی و مبتنی بر ابر توسعه یافته است. این به خوبی برای راه حل های ابری با پشتیبانی از تجسم و کانتینرها مناسب است.

پیشنهاد مطالعه : هاست لینوکس و مزایای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *