هاست لینوکس و مزایای آن

هاست لینوکس و مزایای آن

اولین نکته که شما بایستی در رابطه با هاست لینوکس بدانید این است که یک سیستم منبع باز می باشد. از مهم ترین پارامتر های که سبب محبوبیت این سیستم عامل گشته است میتوان به رایگان بودن و همچنین انعطاف پإیری بالای آن در کنار گزینه های بسیاری که در اختیار کاربران خود قرار می دهد اشاره نمود. به دلیل متن باز بودن این شرایط را برای توسعه دهندگان فراهم می سازد که به هر گونه ای که تمایل دارند در هسته سیستم عامل تغییراتی به وجود آورند. متن باز بودن را میتوان یک مزیت مهم این سیستم عامل دانست. در ادامه در این مطلب از مرکز داده مبین همراه ما باشد تا به صورت کامل در رابطه با هاست لینوکس و مزایایی آن گفتگو نماییم. در صورت راهنمایی گرفتن در زمینه خرید هاست و دامنه می توانید مطالعه مقاله آن را مطالعه نمایید.

میزبانی لینوکس چیست؟

برای اشخاصی که در حیطه طراحی وب فعالیت می نمایند هاست لینوکس بهترین گزینه خواهد بود. به همین دلیل میزبانی لینوکس پایدارترین شیوه میزبانی برای هر گونه وب سایت می باشد. از دیگر مزیت های این سیستم عامل میتوان به آپدیت آسان آن، فایل های پیکربندی به سهولت قابل دسترس می باشند اشاره نمود. علاوه بر این بیان این نکته مهم است که امروزه هاست وردپرس بر روی سرور لینوکس قابل دسترس می باشد.

 

مزایای هاست لینوکس

در صورتی که شما تمایل به تهیه یک سرور جدید دارید در گام نخست بایستی سیستم عاملی را تهیه نمایید که بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد. چنانچه که سیستم عامل لینوکس را انتخاب نمودید. در این صورت برای آنکه یک تصمیم گیری آگاهانه داشته باشید بایستی سوالاتی نظیر چه عواملی سبب جذاب شدن این سیستم گشته است؟ یا چرا بایست لینوکس را بکار ببرید؟ برای نمونه اگر شما وردپرس و یا جوملا را برای راه اندازی سایت انتخاب نموده اید در این صورت به احتمال بسیار شما هاست و یا سرور های لینوکسی را انتخاب نموده اید. شاید امروز لینوکس بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص نداده است . ولیکن همچنان دارای طرفداران بی شماری است در ادامه برخی از مهم ترین مزیت های میزبانی بر روی سرور لینوکس را مطرح خواهیم کرد.

مزایای هاست لینوکس

مقرون به صرفه بودن

در کنار آنکه به دنبال تهیه بهتر ین سرور هستید بایستی به بودجه خود نیز دقت نمایید. لینوکس بهترین پارمتر برای اشخاصی است که با قابلیت آن آشنا هستند. منبع باز بودن این سیستم بدان معنا است که شما این امکان را خواهید داشت بتوانید از همه ای نرم افزار های که برای به وجود آوردن سیستم عامل کامل خود احتیاج دارید استفاده نمایید.

شبکه منبع باز

در رابطه با منبع باز بودن لینوکیس در بالا توضیحات کامل را دادیم. منبع باز بودن این سیستم بدان معنا است که به هیچ فرد خاصل تعلق نداشته به این صورت که مشارکتی بوده و هر فردی میتواند در آن مشارکت کند. منبع باز بودن این سیستم بیشتر به این دلیل بوده است که سبب تحریک نوآوری در فضای سرور  شود. از اینرو همواره در طول سال به پیشرفت خود ادامه می دهد  چرا که ذهن های جدید ایده های بسیاری به آن اضافه می کنند.

ایمن است

هیچ سیستم عاملی را نمیتوانید بیابید که بتوان به صورت کامل از شما در مقابل حملات نرم افزاری محافظت نماید. ولیکن سیستم عامل لینوکس تا به امروز به خوبی توانسته است تا حد بسیاری در برابر  اینگونه حملات (سایبری) آسیب نبیند. منبع باز بودن آن سبب می شود که نقاط آسیب پذیر را به سهولت پیدا نمود و برطرف کرد.

در تمام مدت سریع باشید

از مهم ترین مشکلاتی که بیشتر افراد با ویندوز دارند  این است که به مرور زمان سرعت آنها کاهش می یابد. رجیستری که در درون ویندوز وجود دارد در بیشتر موارد مانع ایجاد آن می شود. لینوکس به دلیل آنکه رجیستری ندارد از اینرو به اندازه ویندوز کند نمی باشد.

برای مدیریت هاست لینوکس از چه کنترل پنلی میتوان استفاده نمود؟

بیشتر توسعه دهندگان به منظور مدیریت پلتفرم هاست از کنترل پنل سی پنل استفاده می نمایند. یکی دیگر از کنترل پنل که میتوانید استفاده نمایید دایرکت ادمین می باشد.

برای مدیریت هاست لینوکس از چه کنترل پنلی میتوان استفاده نمود؟

نکته

انواع متعددی از شرکت ها بزرگ و کوچک از قبیل فروشگاه های آنلاین، وبلاگ ها، وب سایت های خبر قابل ارائه بر روی سرور های لینوکس هستند.

کلام پایانی

لینوکس را میتوان متداول ترین و پر استفاده ترین سیستم عامل در حوزه میزبانی وب دانست؛ که برای همه ای برنامه های مبتنی بر وب و انواع CMS از قبیل وردپرس و جوملا مناسب است. امیدواریم مطلب هاست لینوکس و مزایایی آن برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

 بیشتر بخوانید : بهترین سرور مجازی ترید در سال 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *