روش های افزایش امنیت سرور مجازی

روش های افزایش امنیت سرور مجازی

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که چه اقداماتی می توانند امنیت سرور مجازی را بهبود بخشند؟ این روز ها که خرید هاست و سرور مجازی در میان اصلی ترین فعالیت های صاحبان کسب و کار و وب مستر ها قرار دارد؛ نکات امنیتی ارزش بیشتری یافته اند. اصولا سرور مجازی ممکن است بر پایه سیستم عامل لینوکس و یا ویندوز باشد. پس از خرید سرور مجازی یا VPS، بسیاری از افراد تامین ایمنی آن را نادیده می گیرند و ارزش چندانی برای آن قائل نیستند. در حالی که پرهیز از اقداماتی در این زمنیه به معنای در دسترس هکر ها بودن است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی روش های افزایش امنیت سرور مجازی بپردازیم.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی به عبارتی بخشی از منابع یک سرور اختصاصی است. پیش از آن باید بدانیم که در حالت کلی سرور به نوعی کامپیوتر و سیستم بسیار قدرتمند گفته می شود که همه ی اطلاعات و محتوای وب سایت شما بر روی آن بارگذاری می شود. سرور مجازی با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی ایجاد شده است. یکی از مهم ترین اقدامات شما در هنگام راه اندازی وب سایت، خرید هاست و خرید سرور مجازی است. در سیستم سرور مجازی به جای آن که برای هر سرور یک سخت افزار جدا در نظر گرفته شود، یک سخت افزار را بین چندین سرور به اشتراک میگذارند. و حالا باید به این نکته به طور دقیق بپردازیم که روش های افزایش امنیت سرور مجازی چیست؟ چرا که این فعالیت به معنای حفاظت از وب سایت و دیتای آن است.

 

حساب کاربری پیش فرض

یکی از نکاتی که نباید فراموش کرد، غیر فعال کردن حساب کاربری پیش فرض است. نخستین گام برای بهبود شرایط امنیتی سرور مجازی، ایجاد یک کاربر جدید است. سپس مجوز های مربوط به مدیر یا (Administrator) را به آن بدهید. دقت کنید که حساب کاربری پیش فرض بسیار آسیب پذیر است و به سرعت مورد حملات هکر ها قرار میگیرد. بنابراین با انتخاب یک نام مناسب برای حساب کاربری در برابر هجوم ربات ها و اقدام به brute-force جلوگیری کنید.

حساب کاربری پیش فرض

5 نکته بسیار مهم:

  1. تغییر پورت پیشفرض؛ با این فعالیت می توانید سرور مجازی را از حملات و سوء استفاده از منابع سرور حفظ کنید.
  2. جلوگیری از دسترسی آی پی های غیر مجاز و ناشناخته؛ برای این کار باید با آی پی استاتیک فعالیت کنیم. دقت کنید که اینترنت کابلی، دی اس ال خانگی و وایرلس دارای آی پی استاتیک نیستند.
  3. وی پی اس یا سرور مجازی خود را مجهز به آنتی ویروس کنید. این نکته اهمیت بسیاری دارد در جلوگیری از آلوده شدن سرور.
  4. اغلب سیستم های عامل فایروال دارند. حتما فایروال را در ویندوز فعال کنید.
  5. به روز رسانی ویندوز را به صورت مداوم انجام دهید.

هر یک از این روش های افزایش امنیت سرور نقش موثر در بهبود امنیت سرور مجازی شما خواهند داشت. سعی کنید با استفاده از کمک افراد متخصص؛ امنیت سیستم خود را تامین کنید. در صورت نیاز به خرید سرور مجازی و خرید هاست با ما در ارتباط باشید.

5 نکته بسیار مهم:

Spyware Protection؛ ابزار ضد جاسوسی مورد نیاز شما!

این ابزار در برابر نرم افزار های جاسوسی از سرور مجازی شما مراقبت خواهد نمود. نرم افزار های جاسوسی می توانند در زمانی کوتاه و به آسانی سیستم شما را آلوده کنند. این نرم افزار ها از سوی اینترنت به سراغ سیستم شما می آیند و می توانند با نمایش تبلیغات اطلاعات شما را به سرقت ببرند. هم چنین به سادگی تنظیمات مربوط به سرور مجازی را تغییر می دهند. ابزار ضد جاسوسی هشدار هایی مبنی بر حضور جاسوس افزار ها برای شما ارسال می کند.

 

این نکات را فراموش نکنید:

  • کد گذاری اطلاعات؛ Remote Desktop Gateway، یکی از مهم ترین روش های افزایش امنیت سرور مجازی است.
  • شناسایی نفوذ و جلوگیری از آن؛ Snort ابزاری است که با تجزیه و تحلیل، احتمال نفوذ را تشخیص می دهد.

پسورد قدرتمند خود را بسازید!

رمز عبور شما اهمیت بسیاری دارد و شاید بتوان گفت یکی از  آسان ترین روش های افزایش امنیت سرور مجازی است. البته در اکثر موارد این نکته نادیده انگاشته شده است. اما امنیت سرور مجازی ویندوز به شدت به این مورد نیاز دارد. دقت کنید که برای انتخاب پسورد از کلید های مجاور در کیبورد استفاده نکنید. برای نمونه کلید های qwer در کیبورد شما در کنار هم قرار گرفته اند. این کار ریسک هک شدن شما را به شدت افزایش می دهد. در صورتی که قصد خرید هاست و یا خرید سرور مجازی را دارید، با ما در تماس باشید.

پسوورد قدرتمند خود را بسازید!

آشنایی بیشتر: خرید سرور مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *