راهنمایی خرید هاست و دامنه

راهنمایی خرید هاست و دامنه

اگر شما برای بار اول اقدام به خریداری هاست و دامنه کرده اید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید. انجام اینکار میتواند شما را سردرگم و گیج نماید. چرا که برای مثال اگر در کادر جستجوی مروگر خود بهترین شرکت هاستینگ یا خرید هاست را درج کنید. در این صورت با شرکت های متعددی مواجه خواهید شد. علاوه بر این به دلیل آنکه هاست های متعددی وجود دارد شما بایستی در زمان خرید به نیاز خود و البته آینده کسب و کار خود توجه کنید. چرا که با پیشرفت وب سایت تان به یک هاست قوی نیاز خواهید داشت . هاست و دامنه دو فاکتور مهمی است که شما برای راه اندازی یک وب سایت به آن نیاز دارید. انجام اینکار به تنهای کافی نمی باشد. چرا که برای موفقیت شما نباید تنها صرفاً به خرید یک هاست و دامنه فکر کنید. شما بایستی موارد بسیاری را برای خرید یک هاست و دامنه خوب در نظر بگیرید. در ادامه در این مطلب از مرکز داده مبین همراه ما باشید تا به صورت کامل در رابطه با راهنمای خرید هاست و دامنه گفتگو نماییم.

نحوه خرید هاست و دامنه

در ادامه در رابطه با آموزش خرید هاست و دامنه گفتگو خواهیم نمود.

انتخاب دامنه و خرید آن

زمانی که شما می خواهید به یک وب سایت وارد شوید برای مثال وب سایت مرکز داده مبین اولین کاری که انجام می دهید. این است که آدرس وب سایت مرکز داده مبین را در نوار مرورگرتان درج می کنید. از اینرو برای آنکه یک وب سایت داشته باشید بایستی یک نام دامنه برای وب سایت خود تهیه نمایید. مهم ترین نکته که بایست به آن دقت نمایید این است که دامنه بایست اختصاصی باشد و به هیچ وجه تکراری نباشد. به این معنا اکنون که ما صاحب نام دامنه mobinidc.com هستیم شما دیگر این امکان را ندارید این نام را برای وب سایت خود انتخاب نمایید.

انتخاب دامنه و خرید آن

انتخاب نامی ساده با نوشتار راحت

مهم ترین گام که شما بایستی پیش از خرید دامنه به آن دقت نمایید این است که نامی را پیدا نمایید که نوشتن آن به سهولت امکان پذیر باشد. ما به شما توصیه می کنیم که نام های مخفف را در نام دامنه خود بکار نبرید. نام دامنه شما نباید طولانی باشد چرا که میتواند منجر شود کاربر در زمان تایپ اشتباه کند. از اینرو نام دامنه ای را انتخاب کنید که ساده و البته کوتاه باشد.

وارسی آزاد بودن نام دامنه ای که انتخاب نموده اید

بعد از آنکه نام دامنه مورد نظر را پیدا کردید در این صورت دومین کاری که باید انجام دهید این است که نام انتخابی شما به وسیله شرکت و یا برندی به ثبت نرسیده باشد. در غیر این صورت نخواهید توانست نام دامنه خود را ثبت نمایید. علاوه بر این به مسئله قانون کپی رایت توجه کنید. چرا که همین موضوع میتواند برای شما مشکلات قانونی و ضرر های مالی به وجود آورد.

انتخاب هاست

دامنه نام وب سایت و یا به عبارتی آدرس وب سایت شما می باشد و شما نمیتوانید اطلاعات وب سایت تان را در آن قرار دهید. از اینرو شما برای نمایش وب سایت خود به یک حافظه یا محل ذخیره سازی نیاز دارید.

نوع هاست خود را انتخاب نمایید

شما بایستی تعیین کنید که آیا تمایل دارید از هاست ویندوز استفاده نمایید و یا هاست لینوکس. برای مثال چنانچه که تمایل دارید از کنترل پنل های نظیر cPanel و یا Plesk برای مدیریت سایت تان استفاده نمایید. در این صورت هاست لینوکس برای شما بهترین گزینه خواهد بود. یا اگر از وردپرس استفاده می نمایید در این صورت بهترین گزینه برای شما هاست وردپرس خواهد بود.

نوع هاست خود را انتخاب نمایید

فضای ذخیره سازی و پهنای باند

در مرحله بعدی شما بایستی میزان فضا و پهنای باند که نیاز دارید را مشخص کنید. بیشتر شرکت ها فضا و پهنای باند نا محدودی را در اختیار کاربران خود قرار  می دهند. ولیکن به این مسئله توجه نمایید که شرکت ها برای این کار فاکتور های خاصی را تعیین می نمایند که در نتیجه کاملاً نا محدود نمی باشند.

نکته

یکی از مهم ترین پارامترهایی که بایستی در زمان تهیه هاست بدان توجه کنید امنیت می باشد.

کلام پایانی

در زمان تهیه هاست و دامنه همواره قیمت میتواند در تصمیم گیری افراد تأثیر بگذارد. به هیچ عنوان هاست را به دلیل ارزان بودن تهیه نکنید. این مسئله میتواند آسیب های جدی و مشکلات فراوانی را برای وب سایت شما به وجود آورد. امیداوریم این مطلب ((راهنمایی خرید هاست و دامنه)) از مرکز داده مبین برای شما مفید بوده باشد.

پیشنهاد مطالعه : کیفیت هاست چه تاثیری در راه اندازی سایت دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *