تفاوت هاست اشتراکی‌ با هاست وردپرس

هاستینگ

تفاوت هاست اشتراکی‌ با هاست وردپرس: یکی از دغدغه های افرادی که می خواهند،کسب  و کار اینترنتی را راه اندازی کنند و سایت داشته باشند، تفاوت بین هاست اشتراکی با هاست وردپرس است. اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید، در ادامه ما را همراهی کنید تا تفاوت این دو هاست را بدانید.

 

هاست چیست؟

به طور کلی برای این که تفاوت هاست اشتراکی‌ با هاست وردپرس را بدانید، بهتر است قبل از آن با تعریف هاست، آشنا شوید. در حال حاضر هر پی سی یا کامپیوتری که به شبکه وصل است، می تواند نقش یک سرور را ایفا کند. شاید این سوال برایتان، پیش آمده باشد که چرا افراد از رایانه های خود به عنوان یک سرور استفاده نمی کنند؟

بیش تر افراد و صاحبان سایت، کامپیوتر و وسایل مورد نیاز را برای ارائه دادن یک سرور خوب ندارند. از آنجایی که ارائه دادن سرور، هزینه های زیادی را می طلبد، صاحبان سایت به سراغ شرکت هایی که خدمات هاستینگ را ارائه می دهند، می روند. حال شما باید سعی کنید، بین این همه سرور، سرور مجازی و … بهترین را انتخاب کنید.

 

هاست اشتراکی چیست؟

تا به الان، متوجه شدید که هاست چیست و چه کاری را انجام می دهد. حال بهتر است با هاست اشتراکی، آشنا شوید. هاست اشتراکی که به آن میزبانی اشتراکی نیز گفته می شود، نوعی هاست است که بین چند سایت به اشتراک گذاشته می شود. شاید تا الان این سوال به ذهنتان آمده باشد که منابع سرور چیست؟ منابع سرور در واقع همان هارد دیسک، رم، پهنای باند و … است.

کاربران سایت هایی که هاست اشتراکی دارند، به فایلهای اصلی و تنظیمات سرور دسترسی ندارند. شرکت میزبانی، کنترل پنلی را در اختیار کاربران این سایت ها می گذارد تا به سایت خود دسترسی داشته باشند، اما همانطور که گفته شد به Root access یا تنظیمات سرور، دسترسی ندارند.

هاست اشتراکی در مرکز داده مبین

هاست اشتراکی مناسب چه سایت هایی است؟

هاست اشتراکی، مناسب سایت های کوچک تا متوسط است که حجم بالایی از کابران به سایت آن ها نمی آیند. به طور کلی ترافیک سایت ها بالا نباشد و سایت نیاز به منابع بالایی از سرور را نداشته باشد. بنابراین اگر سایت کوچک با متوسط رو به پایین دارید، به سراغ هاست اشتراکی بروید. البته اگر فرصت و تخصص خاصی هم در مدیریت سایت ندارید، بهتر است به سراغ هاست اشتراکی بروید.

 

هاست وردپرسی چیست؟

همین اول کار، شما باید دانید که هاست وردپرس یک نوع خدمات است و دقیقا یک هاست نیست. شما می توانید در زمینه هاست وردپرس، علاوه بر دریافت هاست وردپرس اختصاصی یا همان سرور مجازی(vps) ، هاست وردپرس اشتراکی نیز دریافت کنید. به طور کلی هاست وردپرس برای برطرف کردن نیازهای این پلتفرم به وجود آمده است.

هاست وردپرس یا میزبانی وردپرس، نوعی میزبانی از وب است که قبلا برنامه ریزی شده است تا بتواند، یک سایت وردپرسی را به صورت هرچه بهتر، میزبانی کند. به طور کلی از هاست وردپرس، بخاطر ساده سازی، سرعت بخشیدن، ایمن سازی به نصب وردپرس نسبت به نصب وردپرس بر روی یک سرور لینوکس معمولی، استفاده می شود.

اگر سایتی دارید که تحت وردپرس است، بهتر است از هاست وردپرس، استفاده کنید که برای اینگونه سایت ها، بهتر است. سعی کنید برای خرید هاست وردپرس، به سراغ بهترین هاست یا میزبانی بروید. زیرا هاست خوب در سئو شما تاثیر می گذارد و باعث می شود، فروش شما بیشتر شود.

 

تفاوت هاست اشتراکی و وردپرس چیست؟

پس از این که اطلاعات کلی در رابطه با هاست اشتراکی و هاست وردپرس، به دست آوردید، حال وقت آن رسیده که به تفاوت میان این دو با هم دیگر بپردازیم.

  • قیمت

هاست اشتراکی نسبت به هاست وردپرس، از هزینه کم تری برخوردار است.

  • اختصاصی یا اشتراکی

هاست اشتراکی همانطور که از نامش پیداست، اشتراکی است. یعنی منابع سرور در اختیار چندین سایت است که یکی از آن ها شما هستید. هاست وردپرس، به صورت اختصاصی یا سرور مجازی (vps) و اشتراکی، در دسترس است.

  • محبوبیت و در دسترس بودن

در حال حاضر هاست اشتراکی از متداول ترین و محبوب ترین نوع هاست ها می باشد.

  • کدام یک مناسب تر است؟

نمی توان گفت که هاست وردپرس مناسب تر است یا هاست اشتراکی، هر کدام از این ها در زمینه خاص خود مناسب تر هستند. به عنوان مثال هاست وردپرس برای مدیریت سایت وردپرسی و هاست اشتراکی برای ساسروریت هایی با کاربر کم یا متوسط، مناسب است.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای انتخاب هاست اشتراکی مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *