همه چیز درباره لینک سازی شبکه ای

لینک سازی شبکه ای

لینک سازی شبکه ای ( PBN ) روشی می باشد که توسط برخی افراد برای بهبود سئو و ارتقاء رتبه سئو ، مورد استفاده قرار می گیرد.

PBN چیست ؟

روش های زیادی برای بهبود سئو وب سایت ها به کار می روند. روش های بهبود سئو شامل تولید محتوای باکیفیت ، بهینه سازی ، استفاده از لینک های خارجی ، قالب بندی های مناسب ، استفاده از کلمات کلیدی ، افزایش سرعت سایت با خرید هاست مناسب و … می باشند. یکی از این روش ها دریافت بک لینک می باشد. به هر میزانی که لینک های گرفته شده از وب سایت های معروف و معتبر باشند ، اثر بیشتری روی بهبود سئو دارند.

یکی دیگر از روش های بهبود سئو ، لینک سازی شبکه ای می باشد. در این روش ، وب سایت ها درگیر شبکه ای می شوند و با کمک لینک های برنامه ریزی شده درصدد ارتقاء رتبه خود می باشند. این یک روش نامتعارف برای بهبود سئو می باشد که استفاده از آن توصیه نمی گردد. چنانچه موتورهای جستجو متوجه شوند که وب سایتی از این روش استفاده می کند ، آن وب سایت را جریمه می کند.

 

لینک سازی شبکه ای

نکات مهم درباره لینک سازی شبکه ای

این تکنیک بسیار اثرگذار ولی کاملاً ریسکی می باشد. چنانچه به خوبی بتوان از این روش استفاده کرد و مشکلی پیش نیاید ، ارتقاء رتبه سایت حتمی است. برای استفاده از بک لینک دو روش وجود دارد.

در روش اول می توان برای دریافت بک لینک از وب سایت های مربوط به خود استفاده نمود. در روش دوم می توان به دریافت بک لینک از وب سایت های دیگران استفاده نمود.

برای فهمیدن اینکه وب سایتی درگیر لینک سازی PBN است یا نیست ، باید چندین عامل را کنترل نمود. این عوامل شامل هاست ، طراحی سایت ، مالکیت سایت ، بک لینک پروفایل ، محتوای تکراری ، تصاویر و ویدئوها و .. می باشند. با دقت در هر کدام از این عوامل می توان متوجه شد که وب سایت از لینک سازی PBN استفاده می کند یا خیر.

 

لینک سازی شبکه ای

بررسی هاست برای تشخیص لینک سازی شبکه ای

باید بررسی شود که آی پی همه ی وب سایت های درگیر ، شبیه به یکدیگر است یا متفاوت می باشد. این اولین اقدامی است که درباره تشخیص وب سایت های درگیر لینک سازی PBN ، باید انجام داد.

طراحی سایت های درگیر چگونه است ؟

در گام بعدی بررسی کنید که طراحی سایت های درگیر چگونه می باشد. آیا همه ی این وب سایت های درگیر از رنگ ها و طراحی های یکسان برخوردار می باشند.

مالکیت سایت

مالکیت وب سایت های درگیر را بررسی نمایید. چنانچه مالکیت تمامی وب سایت هایی که به همدیگر لینک شده اند مشابه است ، احتمال لینک سازی PBN برای سایت وجود دارد.

بررسی بک لینک پروفایل ، برای تشخیص لینک سازی شبکه ای

چنانچه وب سایت های گوناگون از پروفایل لینک یکسان برخوردار باشند یا همه ی وب سایت ها در تایم طولانی به یک وب سایت لینک شده باشند ، احتمال لینک سازی PBN وجود  دارد.

تصاویر و ویدئوها

این احتمال وجود دارد که سایت های درگیر PBN از تصاویر و ویدئوهای مشابه و تکراری استفاده نمایند. با کمک ابزار جستجوی تصاویر گوگل بررسی کنید که تصاویر یا ویدئوها تکراری می باشند یا خیر.

محتواهای تکراری

در اکثر مواقع اشخاص به منظور دریافت بک لینک ، قسمتی از محتواهای وب سایت خود را عیناً کپی و بر روی دیگر سایت های خود قرار می دهند. بنابراین با بررسی این موضوع هم می توانید وب سایت های درگیر PBN را شناسایی کنید.

عملکرد الگوریتم پنگوئن گوگل

این الگوریتم امکان تشخیص تمامی عوامل گفته شده را دارد و بر اساس آنها وب سایت را رتبه بندی یا جریمه می کند. دلیل اینکه گفته می شود از لینک سازی شبکه ای استفاده نکنید ، همین موضوع است. حال اینکه این احتمال وجود دارد که بدون آگاهی شما  ، وب سایت شما درگیر لینک سازی PBN شده باشد. این مشکل زمانی به وقوع می پیوندد که سئو و لینک سازی وب سایت به فرد دیگری واگذار شده باشد.

این موضوع را درنظر داشته باشید که وقتی با کمک سئو کلاه سفید و از راه درست برای بهینه سازی وب سایت اقدام کنید ، در طولانی مدت اثر مثبت آن را مشاهده خواهید کرد. اما استفاده از تکنیک PBN در کوتاه مدت نتیجه خوبی خواهد داشت و در طولانی مدت امکان جریمه شدن وب سایت وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *