نحوه مدیریت هارد سرور مجازی

مدیریت هارد سرور مجازی

مدیریت هارد سرور مجازی به دلایل گوناگونی مانند نصب نرم افزارهای متعدد ، تهیه نسخه های بکاپ و … با سختی ها و دشواری هایی مواجه است.

سرور مجازی دارای منابع سخت افزاری بزرگی می باشد. یکی از کاربردی ترین سخت افزارها در درون یک سرور ، هارد می باشد. مدیریت این هارد برای مدیران سرور کمی دشوار است. یکی از دغدغه های مدیران پس از خرید سرور مجازی ، نحوه مدیریت هارد VPS می باشد. در ادامه به بررسی روش های حل این مسئله می پردازیم.

اهمیت مدیریت هارد سرور مجازی

سیستم عامل های گوناگونی بر روی VPS راه اندازی می شوند. با کمک این سرور امکان استفاده از سرویس های گوناگون اینترنتی فراهم می شود. نحوه مدیریت هارد VPS ، یکی از مسائل مهمی می باشد که در صورت نادیده گرفتن و بی توجهی مشکلات زیادی را برای سایت ها بوجود می آورد.

شرکت های هاستینگ ، در رابطه با این مسئله وظیفه ای ندارند. بنابراین مدیران سایت ها یا مدیران شبکه باید برای این مسئله مهم و حیاتی چاره اندیشی کنند. سرور مجازی در مقایسه با هاست اشتراکی از ابزارهای مدیریتی کاربردی تری برخوردار می باشد.

روش های مدیریت هارد VPS

برای مدیریت هارد سرور مجازی ، سه روش مورد استفاده قرار می گیرد.

اکتفا به دانش فردی خودتان

 

 

مدیریت هارد سرور مجازی

نخستین روشی که برای مدیریت هارد VPS مورد استفاده قرار می گیرد ، تکیه بر دانش فردی خودتان در این حوزه می باشد. این موضوع بدان معنی می باشد که خودتان مدیریت را در دست بگیرید و همه چیز در رابطه با هارد را تحت کنترل داشته باشید. البته باید در این زمینه اطلاعات و مهارت هایی را داشته باشید. اگر شما از دانشی در این زمینه برخوردار باشید و بتوانید مدیریت را خود بر عهده بگیرید ، از لحاظ مختلف بهره خواهید برد. گاهی افراد از علم و دانش در این زمینه برخوردار می باشند ، اما زمان و وقت موردنیاز را برای انجام این کار ندارند. در چنین شرایطی ، باید به دنبال روش های دیگری برای مدیریت هارد VPS خود باشید.

استفاده از نیروی متخصص

دومین روشی که برای مدیریت هارد سرور مجازی مورد استفاده قرار می گیرد ، استفاده از نیروهای متخصص و کارشناسان این حوزه می باشد. کارشناسان و متخصصان مربوطه باید از علم و دانش زیادی در این زمینه برخوردار باشند و تجربه بسیار زیادی در رابطه با این موضوع داشته باشند. برای انتخاب  کارشناس و متخصص در این ارتباط ، باید دقت و وسواس زیادی داشته باشید تا مدیریت هارد VPS خود را به دست افراد آماتور و نابلد نسپارید. در صورتی که به هر دلیلی امکان مدیریت هارد VPS توسط خودتان و نیروهای متخصص  وجود ندارد ، باید سراغ روش سوم بروید.

استفاده از کنترل پنل برای مدیریت هارد سرور مجازی

اگر روش اول و روش دوم مدیریت هارد VPS برای شما قابل استفاده نبود ، باید از کنترل پنل استفاده نمایید. روش سوم ( استفاده از کنترل پنل ) درصد خطای کمتری نسبت به سایر روش ها دارد. در این روش از کنترل پنل های گوناگونی استفاده می شود که مخصوص سیستم عامل های لینوکس و ویندوز طراحی و ارائه شده اند. شما باید درنظر داشته باشید که شرکت هاستینگ ، از چه کنترل پنلی استفاده می کند.  به طور مثال برخی از شرکت های هاستینگ برای سرور مجازی خود از کنترل پنل های  cPanel  ، directadmin برای لینوکس و plesk  یا websitepanel برای ویندوز استفاده می کنند.

کنترل پنل های گوناگون دارای امکانات مختلفی می باشند. با توجه به کارایی و ویژگی های کنترل پنل ها ، یکی از آنها توسط مدیران برای مدیریت هارد سرور مجازی انتخاب می شود. اگر مدیران اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشند ، می توانند با مشاوره با کارشناسان به انتخاب کنترل پنل مناسب برای سرور خود اقدام نمایند.

چکیده

موضوع مدیریت هارد VPS ، مسئله بسیار مهم و حساسی می باشد که باید توسط مدیران مورد توجه واقع شود. شرکت های هاستینگ در بیشتر موارد ، مسئولیتی در قبال این مسئله بر عهده نمی گیرند. لذا با روش هایی نظیر استفاده از دانش و مهارت خود ، به کارگیری نیروهای متخصص و استفاده از کنترل پنل می توان مدیریت هارد سرور مجازی را صورت داد. اینکه کدامیک از این روش ها بهتر است باید با توجه به شرایط تعیین و مشخص شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *