معرفی روش های جستجوی کلمات کلیدی

جستجوی کلمات کلیدی

جستجوی کلمات کلیدی ، شناسایی کلمات و عباراتی است که از سوی کاربران اینترنتی در موتورهای جستجوی مختلف وارد می گردد.

Keyword Research چیست ؟

Keyword Research ، به معنای آن است که کلماتی که مخاطبان و کاربران در موتورهای جستجو ، وارد می کنند را شناسایی کنیم. با شناسایی این کلمات می توانیم از آنها برای تولید محتوا استفاده نماییم. در واقع یافتن کلمات کلیدی مناسب به تولید محتوای هدفدار و افزایش ترافیک وب سایت ها کمک شایانی می کند. در ادامه روش های یافتن این کلمات را بررسی می کنیم.

یافتن کلمات کلیدی مناسب

جستجوی کلمات کلیدی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. این کلمات باید به طور مرتب آنالیز و بررسی شوند و کلماتی که از لحاظ رقابتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را پیدا نمود.  بهتر است کلمات کلیدی متنوع باشند. کلمات کلیدی که زیاد استفاده شده اند را با کمی تغییر مورد استفاده قرار دهید تا از رقبای دیگر متمایز شوید.

کلمات کلیدی مناسب به شما کمک می کند تا به اهداف موردنظر در زمینه کسب و کار خود دستیابی پیدا کنید. البته از اهمیت انتخاب یک سرویس میزبانی مناسب برای وب سایت خود غافل نشوید. با توجه به ویژگی های وب سایت خود مانند ترافیک وب سایت ، یک سرویس میزبانی مناسب مانند هاست اشتراکی و … را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

اهمیت جستجوی کلمات کلیدی

این کلمات در روند ایندکس شدن و افزایش ترافیک وب سایت اثرگذار می باشند. زمانی که ما کلمات کلیدی کاربردی را پیدا کنیم ، روی آنها تمرکز می کنیم و محتوانویسی و بهینه سازی را بر اساس آنها انجام می دهیم. اگر کلمات کلیدی انتخاب شونده سرچ خور نباشند ، وب سایت ها را با شکست در جذب کاربر مواجه می کنند.

ابزارهای یافتن کلمات کلیدی مناسب

برخی از مهمترین ابزارهای یافتن کلمات کلیدی موارد زیر است.

Ubersuggest

 

جستجوی کلمات کلیدی

این ابزار جستجوی کلمات کلیدی ، کلمات پیشنهادی از سوی گوگل را در کنار صد کلمه کلیدی دیگر که مرتبط با کلمات و عبارات کلیدی وارد شده از سوی کاربر هستند را به شما ارائه می دهد.

Keyword Tool IO

 

جستجوی کلمات کلیدی

 

این ابزار به لحاظ عملکرد از شباهت زیادی به ابزار Ubersuggest برخوردار است. قابلیتی که این ابزار نسبت به ابزار قبلی اضافه تر دارد ، ارائه کلمات کلیدی پیشنهادی یوتیوب و بینگ می باشد.

SEOChat Suggestion Keyword Finder

این ابزار به ارائه کلمات کلیدی ترکیبی پیشنهادی از موتورهای جستجوی گوناگون مانند گوگل و بینگ می پردازد. کلماتی که این ابزار ارائه می دهد ، بی شمار است. این کلمات در اغلب مواقع از سوی لیست پیشنهادی موتور جستجوی گوگل ، کاملاً ضمانت می شود.

Google Adwords Keyword Planner

این ابزار قادر است تعداد دفعات جستجوی کلمات کلیدی را مشخص کند. بنابراین محتوانویس ، محتوا نویسی خود را مطابق با پرمصرف ترین کلمات انجام می دهد. از ویژگی دیگر این ابزار ، تعیین کلمات کلیدی پرکاربرد بر مبنای کشورهای گوناگون و زمان و تاریخ آنها می باشد. این ابزار بسیار معتبر و درست می باشد.

Link Sleuth

Link Sleuth یک وب سایتی است که به گردآوری اطلاعات از پیج ها و برچسب ها و توضیحات وب سایت های گوناگون می پردازد. کلمات کلیدی که از سوی این ابزار پیشنهاد می شود ، کلمات کلیدی می باشد که در صفحات وب سایت های گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است.

جستجوی کلمات کلیدی با ابزار Screaming Frog SEO Spider

این ابزار دارای امکانات زیادی می باشد و به شکلی کاملاً حرفه ای طراحی شده است. ورژن رایگان این ابزار محدودیت بسیار زیادی دارد و آدرس های خیلی زیاد ( بالاتر از 500 آدرس ) را کراول نمی کند. البته برای بسیاری از کاربران همین تعداد کم کفایت می کند.

 WordStream’s Free Keyword Too ( ابزار جستجوی کلمات کلیدی )

ابزار فوق متشکل از یک پایگاه داده ای است که شمار بالایی از کلمات کلیدی ( بیش از ده هزار میلیارد ) در آن وجود دارد. در این پایگاه داده کلمات کلیدی پیشنهادی به انضمام چند خط کلمه مرتبط ارائه شده است.

Rellian Keyword Discovery

در این ابزار یک پایگاه داده که دارای چندین میلیارد کلمات کلیدی می باشد ، وجود دارد. شمار دفعات جستجوی این کلمات مشخص شده است. قابلیت دیگر این ابزار آن است که می تواند شمار دفعات جستجوی کلمه موردنظر را در هر ماه تعیین کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *