مزایا و معایب هاست ابری

مزایا و معایب هاست ابری

مزایا و معایب هاست ابری : هاست در سرور های شبکه نقش مهمی ایفا می کند. بارگذاری و آپلود محتوا های متنی و تصویری بدون بهره گیری از هاست در دیتاسنتر ها غیر ممکن است؛ چرا که هاست، فضای مورد نیاز سرور ها را تامین می کند. هاست در انواع مختلفی تولید می شود؛ هر کدام از این ابزار آلات الکترونیکی دارای عملکرد به خصوصی هستند. با این که نوع کاربرد شان با همدیگر متفاوت است، اما هدفی یکسان در دیتاسنتر دنبال می کنند. هاست ابری ، بروز ترین و پر فروش ترین هاست موجود در بازار است‌. این هاست بی نظیر علاوه بر ذخیره سازی اطلاعات، سبب افزایش سرعت و عملکرد سرور می شود. در این مقاله به صورت مفصل در رابطه با مزایا و معایب هاست ابری توضیح داده شده است.

اگر اطلاعات تان در زمینه راه اندازی و مدیریت سرور ها کم است؛ این مقاله را از دست ندهید، لذا در رابطه با مهم ترین جزء شبکه های اینترنتی توضیح داده است.

هاست ابری چیست؟

هاست ابری چیست؟

هاست، به فضایی که اطلاعات سرور در آن ذخیره می شود؛ می گویند. هاست هیچ حجمی از کامپیوتر یا رایانه را اشغال نمی کند؛ بنابراین اگر نوع سرور شما حساس و حجم اطلاعات موجود در آن بسیار است، از هاست هایی با حجم بالا بهره بگیرید. بدین شکل اطلاعات سرور شما در دو هاست ذخیره نمی شود.

سیستم، هاست طوری طراحی شده است؛ که قابلیت ذخیره سازی اطلاعاتی با حجم بالا تر از ۱ گیگابایت را نیز دارد. بنابراین نیاز نیست، برای ذخیره سازی اطلاعات تان در سرور ها از حجم اطلاعات بکاهید.

از قدرتمند ترین و نا محدود ترین هاست ها، می توان هاست ابری را نام برد. هاست ابری به دلیل این که از فناوری های بروز دنیا ساخته شده، عملکرد آن در ذخیره سازی و سر و سامان دادن به سرور بی نظیر می باشد. به همین دلیل در سراسر جهان با ورژن های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

هاست ابری بر عملکرد سرویس نظارت می کند؛ بنابراین در صورت بروز مشکل، با استفاده از روش های مختلفی به مدیر سایت یا کاربر هشدار می دهد. هاست ابری، همانطور که از نامش مشخص است؛ همانند یک ابر الکترونیکی عمل می کند و مناسب برای چندین سرور می باشد.

این هاست، از انعطاف پذیری و آپ تایم بالایی برخوردار است. به همین دلیل، به راحتی در برابر نوسانات الکترونیکی آسیب نمی بینند.

کاربرد هاست ابری

هاست ابری، نسبت به محصولات مشابه از مکانیسم متفاوتی برخوردار است. تفاوت زیاد در ساختار و مکانیسم هاست ابری باعث شده این ابزار در طراحی و برنامه ریزی بیشتر سایت ها و فروشگاه های اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد، زیرا به ساختار مجموعه نظمی به خصوص ایفا می کند.

هاست ابری به دلیل ویژگی های بی نظیری که دارد؛ در اغلب کسب و کار های اینترنتی از آن بهره برداری می کنند؛ تا سرعت و امنیت سرور بهینه شود. مکانیسم هاست ابری، تا حدودی پیچیده می باشد. پیچیدگی در ساختار و عملکرد این محصول سبب محبوب شدن این ابزار در صنعت ارتباطات شده است.

از آن جایی که سیستم هاست ابری پیچیده است؛ نفوذ بر آن سخت و مشکل می باشد. بنابراین می توان برای سرور های حساس نیز از هاست ابری استفاده کرد.

ویژگی برتر هاست ابری

ویژگی برتر هاست ابری

برترین خصوصیت هاست ابری، انجام محاسبات زیر ساخت با توجه به موقعیت مکانی ابزار ها می باشد. از آن جایی که می توان به واسطه این هاست، محاسبات زیر ساخت ابزار آلات موجود در سرور را انجام داد؛ نظم بیشتری در سراسر سیستم برقرار می شود.

دیگر ویژگی هاست ابری، ذخیره سازی دیتا ها در کیفیت و حجم بالا است. به دلیل این که در برخی از سرور ها کیفیت بالا بسیار مهم و با اهمیت می باشد؛ می توانید به واسطه این هاست، کیفیت محتوا ها را تضمین کنید.

دیگر خصوصیت این ابزار، داشتن مشخصات فنی است. دارا بودن از مشخصات فنی باعث شده، افراد از خرید این تجهیز مطمئن شوند؛ لذا میزان خروجی هر کدام از نرم افزار ها مشخص می شود.

 

مزایای هاست ابری

  • قدرت بالا در پردازش و آپلود اطلاعات
  • پایداری بالا
  • انعطاف پذیری مناسب
  • تنوع در حجم
  • سازگاری بالا با انواع سیستم ها و نرم افزار ها
  • ارسال هشدار در هنگام بروز مشکل

معایب هاست ابری

معایب هاست ابری

از جمله معایب هاست ابری عبارتند از :

  1. کاهش امنیت داده ها
  2. دارای هزینه برای آپدیت کردن هاست
  3. پراکندگی دیتا های سایت
  4. و…

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *