محتوای یتیم چیست ؟

محتوای یتیم

محتوای یتیم ، محتوایی می باشد که فاقد هرگونه لینک از پست ها و صفحات دیگر همان وب سایت می باشد و یافتن این محتوا در جستجوها دشوار است.

یک وب سایت زمانی می تواند پیشرفت کند که به فاکتورهای زیادی توجه کند. فاکتورهایی که سبب می شوند مخاطبان زیادی به وب سایت جذب شوند. مخاطب جذب سایت هایی می شود که سریع بارگذاری شوند ، محتواهای با کیفیت داشته باشند ، عکس ها و تصاویر مناسبی داشته باشند ، طراحی سایت مناسبی داشته باشند و …

محتوای با کیفیت ، محتوایی می باشد که اصول و استانداردهای لازم در آن رعایت شده باشد. یکی از اصولی که باید در تولید محتوا رعایت شود ، استفاده از لینک ها می باشد. لینک دهی به جستجوی آسانتر محتواها کمک می کند.

با توجه به اینکه اشاره شد یکی از عوامل مؤثر در جذب مخاطب ، سرعت بارگذاری وب سایت می باشد ، با انتخاب یک سرویس میزبانی مناسب مانند هاست اشتراکی به بهبود سرعت بارگذاری سایت خود کمک کنید. هاست اشتراکی ، مناسب وب سایت های تازه راه اندازی شده با ترافیک معمولی می باشد.

محتوای یتیم چه تأثیری روی سئو دارد ؟

محتوایی که فاقد لینک از سایر صفحات سایت باشد ، به سختی برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو قابل یافتن است. البته منظور از لینک ، لینک های متنی می باشد. لینک های متنی ارزش بالایی دارند. زمانی که گوگل قصد رتبه بندی محتواها را دارد ، باید اطلاعات کاملی درباره آنها داشته باشد. موتورهای جستجو اهمیت زیادی به لینک ها می دهند و آن ها را یک فاکتور امتیازدهی به محتواها به منظور رتبه بندی می دانند. محتوای یتیم ، از نظر گوگل کم اهمیت می باشد.

چگونه محتوای فاقد لینک ایجاد می شود ؟

 

 

محتوای یتیم

در صورتی که یک پست وبلاگ نوشته اید و آن را انتشار داده اید و پس از زمانی آن را فراموش کنید ، به احتمال زیاد در پست های جدید به آن صفحه لینک دهی نمی کنید. در نتیجه ، آن صفحه شانس بسیار کمی برای پیدا شدن توسط کاربران و موتورهای جستجو خواهد داشت. لینک دهی به محتواها ، شانس بازدید آنها را افزایش داده و ترافیک آن را بالا می برد.

چگونه متوجه شویم دارای محتوای یتیم هستیم ؟

برای تشخیص این موضوع ، می توانید از افزونه Yoast کمک بگیرید. در این افزونه بخشی وجود دارد که محتواهای یتیم را نشان می دهد. این بخش معمولاً تحت عنوان Orphaned content مشخص شده است. این گزینه را کلیک کنید تا همه ی محتواهایی که فاقد لینک می باشند را نمایش دهد.

احتمال اینکه برای تمامی پست ها لینک های متنی بیافزاییم ، نسبتاً کم است. ولی برای پست هایی که سبب بوجود آمدن ترافیک بالا می شوند ، می توان تعدادی لینک های متنی افزود. در نتیجه این امر ، گوگل و کاربران راحت تر این پست ها را یافته و آنها را بازدید می کنند.

 

محتوای یتیم

اصلاح محتواهای فاقد لینک

با توجه به توضیحات گفته شده درباره ی محتوای یتیم ، حال این سؤال بوجود می آید که آیا باید تمامی محتواهای فاقد لینک را اصلاح نمود ؟ در پاسخ به این سؤال می توان گفت که برای بعضی از محتواها ، وضعیت یتیم بودن اهمیت چندانی ندارد. زیرا بعضی از مطالب وبلاگ ها تنها برای یک دوره زمانی کوتاه ، دارای اهمیت بوده اند. بنابراین شما باید بررسی کنید که کدامیک از محتواهای وبلاگ یا وب سایت ، به اصلاح لینک دهی نیازمند می باشند.

در صورتی که احساس می کنید برخی از محتواهای سایت هنوز می توانند مورد بازدید قرار بگیرند و تاکنون یتیم بوده اند ، آنها را اصلاح نمایید و به آنها لینک دهی کنید. به طور مثال فرض کنید که درباره آنالیز تیم های حاضر در جام جهانی پستی را منتشر کرده اید و زمان زیادی از آن گذشته و جام جهانی دوره جدید در راه است ، در صورت یتیم بودن این پست ، نیازی به اصلاح آن نیست. زیرا دیگر کسی این مطلب را مطالعه نمی کند.

محتواهای یتیم را فراموش نکنید

زمانی که تولید محتوای زیادی انجام می دهید ، احتمال زیادی برای ایجاد محتوای یتیم وجود دارد. بنابراین از افزونه Yoast SEO کمک بگیرید و این محتواها را بررسی کنید و سریعاً اصلاح نمایید. چک کردن محتواهای فاقد لینک را فراموش نکنید و هراز گاهی آنها را چک کنید تا به بهبود رتبه سئوی آنها کمک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *