فضای هاست وردپرس

فضای هاست وردپرس

فضای هاست وردپرس باید متناسب با حجم وب سایت شما انتخاب شود. هر چه وب سایت سنگین تر باشد ، به فضای هاست بیشتری نیاز دارد.

میزان فضای هاست

قبل از ایجاد یک وب سایت وردپرسی ، باید میزان فضای موردنیاز برای میزبانی از وب سایت خود را درنظر بگیرید. شما برای راه اندازی یک وب سایت ، ابتدا باید نوع سرویس میزبانی خود را مشخص کنید. هاست اشتراکی ، هاست ابری ، سرور اختصاصی ، سرور مجازی و … از انواع سرویس های میزبانی می باشند. شما با توجه به ویژگی های وب سایت خود ، یکی از این سرویس های میزبانی را انتخاب کنید. بعد از انتخاب نوع هاست ، باید حجم موردنیاز هاست خود را با توجه به اینکه قرار است از چه حجمی از داده ها و اطلاعات پشتیبانی کند ، تعیین کنید. در ادامه قصد داریم به فضای موردنیاز برای سایت های وردپرسی بپردازیم.

فضای هاست وردپرس چقدر است ؟

در صورتی که در حال راه اندازی یک وب سایتی هستید که سیستم مدیریت محتوای آن ، وردپرس است باید در گام نخست به فکر تعیین میزان فضای هاست آن باشید. میزان حجم لازم برای نصب هسته وردپرس 4.9.5 و ورژن های بالاتر ، تقریباً معادل 8.9 مگابایت می باشد. حجم مصرفی برای هر قالب وردپرس حدود 25 مگابایت و برای MYSQL دیتابیس 85 مگابایت می باشد.

به منظور ایجاد یک وب سایت وردپرسی ، به طور معمول نیازمند یک گیگا بایت فضای هاست می باشید. بیشتر سرویس های میزبانی ، فضای یک گیگابایت را در اختیار کاربران قرار می دهند. در صورتی که می خواهید توسط وردپرس شبکه ای ، تعدادی سایت را به طور همزمان با یکدیگر مدیریت کنید ، باید فضای هاست وردپرس را بالاتر درنظر بگیرید.

دلایل پر شدن فضای هاست چیست ؟

پاک نکردن کامل فایل های غیرضروری و اضافی در سی پنل

پر شدن فضای هاست توسط ایمیل ثبت شده

بالا بودن میزان حجم فایل های باگ

حضور فایل های لاشه در هاست ویژه مسیر تی ام پی

فضای میزبانی از وب سایت های سنگین وردپرسی

 

فضای هاست وردپرس

 

فضای هاست وردپرس برای سایت های سنگین با سایت هایی با حجم کم داده ها ، متفاوت می باشد. در صورتی که وب سایت شما شامل تصاویر و ویدیوهای فراوانی می باشد و هر روز محتواهای جدید متنی و صوتی و تصویری زیادی اضافه می کنید ، فضای هاست بالاتر از 5 گیگ موردنیاز است.

چنانچه آگاهی زیادی در مورد میزان فضای میزبانی موردنیاز وب سایت خود ندارید ، فضای یک گیگابایت را خریداری کنید و در ادامه در صورت نیاز آن را افزایش دهید. حداقل فضایی که بتوان یک وب سایت وردپرسی را با عملکرد مطلوب راه اندازی کرد ، 500 مگابایت می باشد.

مورد دیگری که در تکمیل فضای هاست نقش دارد و باید به آن توجه نمود ، پهنای باند است. پهنای باند ، میزان سرعتی می باشد که از سوی هاست برای بارگذاری فایل های وب سایت شما مدنظر قرار گرفته شده است.

چرا باید فضای هاست وردپرس را به اندازه انتخاب کنیم ؟

زمانی که فضای میزبانی مناسب و به اندازه ای برای وب سایت خود انتخاب کنید ، مزایای زیادی برای وب سایت شما خواهد داشت. سرعت ، امنیت ، کیفیت بالا ، دارا بودن منابع بالا ، ارائه سرویس های مطلوب و ایده آل ، بهره گیری از سرورهای پیشرفته و جدید و امکان مدیریت فضای مصرفی و … از جمله این مزایا می باشند.

پایین بودن حجم سرویس میزبانی چه مشکلاتی را ایجاد می کند ؟

در صورتی که فضای میزبانی مناسب و به اندازه ای خریداری نکنید ، با دردسرهای زیادی روبرو می شوید. تکمیل شدن فضای هاست در وردپرس ، یک نمونه از این مشکلات می باشد که وب سایت شما را دچار مشکل می کند. در صورتی که اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارید و در خرید هاست و انتخاب فضای میزانی مناسب دچار تردید هستید ، می توانید با کارشناسان در این زمینه مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

موارد مهم دیگر در انتخاب حجم هاست

برای اینکه فضای هاست وردپرس را به درستی تعیین کنید به مواردی همچون استاتیک یا داینامیک بودن سایت ، قالب ها و پوسته ها ، پایگاه داده ها ، ماژول های لازم  و سیستم های مدیریت نصب شده توجه داشته باشید. تک تک این موارد ، تأثیر زیادی در مقدار فضای موردنیاز هاست شما دارند و باید به دقت بررسی شوند. درنظر گرفتن تمامی این موارد سبب می شود که بهترین انتخاب را داشته باشید و وب سایت شما بهترین عملکرد را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *