طریقه اتصال دامنه به هاست

اتصال دامنه به هاست

اگر قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت را دارید در اولین قدم به دامنه و هاست احتیاج خواهید داشت. بعد از خرید هاست و دامنه کاری که باید انجام دهید، برای در دسترس قرار گرفتن سایت، دامنه را به هاست متصل می‌کنیم.  عملیات اتصال دامنه به هاست کاری بسیار راحت و آسان و در عین حال خیلی مهمم است. اتصال دادن وب‌سایت طراحی و میزبانی شده در هاست با دامنه انجام می‌گیرد.

به طور کلی با دو روش، اضافه کردن دامنه به هاست انجام می‌شود. ما در این مقاله اول یک تعریف مختصر، مفید و کوتاه از دامنه و هاست خواهیم داشت و بعد دو روش کلی که گفتیم را توضیح خواهیم داد. جهت خرید هاست می توانید به لینک بهترین سایت ارائه دهنده آن مراجعه فرمایید.

دامنه یا domain چیست؟

دردنیای مجازی برای فعالیت در دنیا‌ی وب و راه‌اندازی کسب و کار آنلاین اولین کاری که باید انجام دهید از ثبت دامنه باید شروع کنید. انتخاب نام متناسب با کسب و کار شما اولین قدم برای راه‌اندازی وب‌سایت، لازمه‌ی این کار داشتن یک عدد pc یا کامپیوتر که بتوانید این کار‌ها را انجام دهید. برای اینکه به سرور‌ها دسترسی داشته باشید نیاز به یک یا چند آدرس ip خواهید داشت. حفظ کردن آدرس ip که از یک یا چند عدد ip ساخته شده است کاری سخت و دشوار است. وقتی اقدام به رفع این مشکل می‌کنید متوجه مفهوم دامنه و شکل گرفتن آن خواهید شد. دامنه‌ها با کمک DNS سرور‌ها به دامنه‌ها به آدرس ip اشاره شده متصل می‌شوند.

هاست یا Host چیست؟

به میزبان وب در دنیای کسب و کارمجازی و دیجیتال را هاست می‌گویند. ملزومه راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین و مجازی در اختیار داشتن دامنه و هاست می‌باشد که بعد از راه‌اندازی وب‌سایت مرحله بعد از ثبت دامنه احتیاج به خرید هاست که بسیار ضروری و مهم است می‌باشد. میزبانی وب‌سایت در واقعیت قسمتی از یک سرور در اینترنت است که مختص کسب و کار شما خواهد بود. برای راه‌اندازی وب‌سایت از جمله دیتا بیس، FTB اکانت، فضای دیسک، ترافیک، ایمل، اکانت با این میزبانی، به سرویس‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی وب‌سایت به نمونه‌های گفته شده باید دسترسی داشته باشید.

نحوه اتصال یک دامنه به هاست یا سرور

از طریق DNS اتصال دامنه به هاست انجام می‌شود. DNS مخفف شده کلمه Domain name system است که وظیفه آن همانند سرویسی است که دامنه‌ها را به آدرس ip تبدیل می‌کند. هر هاست دارای دو یا چند آدرس NS اختصاصی می‌باشد که هر کدام از آن‌ها را باید در دامنه مربوط به خود تنظیم کنید. نحوه اتصال هاست به دامنه به دو روش انجام می‌شود که عبارتند‌از:

۱_ اگر دامنه و هاست از دو شرکت مجزا خریداری شده باشد، در صورتیکه به این پنل تنظیمات دسترسی ندارید بایستی از شرکت میزبان دامنه خود را تقاضا کنید که تغییرات مربوط به DNS دامنه‌ی شما را انجام دهند. باید یک مدت زمانی را صبر کرد تا اتصال دامنه به هاست از طرف شرکت هاستینگ بر‌قرار شود، این مدت زمان بین دو الی سه روز طول می‌کشد بعد دامنه به هاست متصل می‌شود. Nameserver را از شرکت هاستینگ دریافت کنید و سپس اسامی را در پنل دامنه خود قرار دهید و تنظیم کنید.

۲_ وقتی از یک شرکت دامنه و هاست را خریداری کردید به پنل هاستینگ خود مراجعه کنید و با وارد کردن مشخصات‌ به داشبورد خود وارد شوید. اسامی DNS nameserver خود را یک به یک وارد کنید دقت کنید که در هر خط فقط یک nameserver را وارد کنید، بعد از وارد کردن اسامی روی ذخیره تغییرات کلیک کنید. اسامی سرور را از طریق ایمیل که توسط شرکت هاستینگ برای شما ارسال شده است را به دامنه اتصال دهید.

برای خرید هاست از یکجا باید برای ست کردن دامنه روی هاست لازم است تا دامنه را به سرور شرکت هاستینگ خود متصل کنید. اگر شرکت هاستینگ اتوماسيون قابل قبول و خوبی داشته باشد، اتصال دامنه به هاست به صورت خودکار توسط شرکت انجام می‌شود.

کلام آخر :

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد،پس با یک جمع بندی به این نکته می‌رسیم که بعد از خرید دامنه و برای رونمایی وب‌سایت خود در اینترنت و با معرفی وب‌سایت به مشتریان می‌خواهید کسب و کار خود را رونق بخشید باید مراحل زیر را انجام دهید: ثبت دامنه، راه‌اندازی وب‌سایت، خرید هاست مناسب که تمامی این مراحل به ترتیب و اصولی باید انجام شوند تا به نتیجه دلخواه و مطلوب برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *