سرور مجازی بر روی چه سیستم عامل هایی قابل اجرا می باشد؟

سرور مجازی بر روی چه سیستم عامل هایی قابل اجرا می باشد؟

سرور مجازی بر روی چه سیستم عامل هایی قابل اجرا می باشد؟ از پر مصرف ترین تجهیزات الکترونیکی می توان سرور مجازی را نام برد. سرور مجازی در سیستم های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از آن جایی که از تکنولوژی بروزی پیروی می کنند؛ با اکثر سیستم ها و نرم افزار های الکترونیکی همخوانی دارند.

سرور مجازی یک سخت افزار ساده نیست؛ بلکه بسیار پیچیده می باشد؛ لذا در ساخت آن از چندین فناوری روز دنیا استفاده شده است. به همین دلیل قابلیت نصب بر سیستم های متنوعی را دارند. در این مقاله به صورت مفصل در رابطه با سرور مجازی و سیستم های هم خوان آن توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست؟

به سروری پیشرفته که از چندین سرور مجازی تشکیل شده است، سرور مجازی می گویند. سرور مجازی از انعطاف مناسبی برخوردار است. به همین دلیل، در برابر کشش های الکتریکی بسیار مقاوم و مستحکم می باشد.

سرور مجازی بی علت در صنعت ارتباطات محبوب نشده است. یکی از دلایل مهم، کارآمد بودن این قطعه الکترونیکی می باشد. از آن جایی که در سیستم های پر مصرف نصب می شوند؛ نقش مهمی در راه اندازی شبکه های اینترنتی ایفا می کنند.

سرور مجازی از قابلیت های جدیدی برخوردار است؛ بنابراین اگر سیستم کامپیوتر شما پایین و ضعیف می باشد، می توانید به واسطه این سرور به آن قابلیت های منحصر به فردی ایفا کنید.

سرور های مجازی بر پایه تکنیک های مجازی به عملکرد سیستم  شبکه بهبود می بخشد. تکنیک های مجازی سازی که در سیستم ها استفاده می شود؛ به نوع شبکه بستگی دارد.

خصوصیات سرور مجازی

 

کدام سیستم ها، توانایی نصب سرور مجازی را دارند؟

در عرصه ارتباطات، سیستم های شبکه از نظر مکانیسم و ساختار بسیار متنوع هستند. سیستم هایی که در این عرصه مورد استفاده قرار می گیرند، قابلیت های مختلفی دارند. از قابلیت های برتر سیستم ها می توان طراحی سایت، فروشگاه، مراکز اداری و تجاری و همین طور تحلیل داده ها را نام برد.

انجام تمامی این امور در یک سیستم غیر ممکن نیست؛ اما هنوز در این بهره زمانی، مهندسان به علم آن دست پیدا نکرده اند. به همین خاطر در هر شبکه، انواع مختلفی سیستم نصب شده است؛ تا کار ها در کوتاه ترین بازه زمانی انجام شود.

سرور مجازی در سیستم های مختلفی اجرا می شود. یکی از سیستم عامل های  پر مصرف و محبوب، لینوکس است. سیستم لینوکس از لحاظ قدرت و عملکرد حرف ندارد؛ اما به خاطر ترافیک سنگین در برخی از مواقع به مشکل بر می خورد. این مشکل زیاد جدی نیست، چرا که کاربر می تواند به واسطه سرور مجازی آن را حل کند.

سرور مجازی بر سیستم عامل ویندوز نیز اجرا می شود. سیستم ویندوز از لحاظ نرم افزار های جدید و قدرت شگفت انگیز است. با این که قدرت بالای این تجهیز، تا حد زیادی عیوب سیستم ویندوز را پوشانده، اما باز هم در برخی اوقات سبب ایجاد مشکل در سیستم می شود.

برای این که از بروز هر گونه مشکل یا خطایی در سیستم عامل ویندوز جلوگیری کنید؛ سعی کنید، در احداث این سیستم، از سرور مجازی بهره بگیرید. ترکیب سیستم ویندوز و سرور مجازی بی نظیر است؛ چرا که باعث شده نرم افزار ها و سخت افزار های موجود در سیستم از قابلیت های بروز تری برخوردار شوند.

کدام سیستم ها، توانایی نصب سرور مجازی را دارند؟

خصوصیات سرور مجازی

در دنیایی پر از تکنولوژی و فناوری های نوین، مسلما بایستی کسب و کار ها از لحاظ سرعت، بازدهی و کیفیت بهینه شوند؛ تا مجموعه با سرعت بالا تری توسعه کند. توسعه کسب و کار های اینترنتی زود تر اتفاق می افتد؛ لذا ابزار آلات مورد استفاده آن ها با گذر زمان و پیشرفت در علم و تکنولوژی تغییر می کنند.

کاربردی ترین ابزار الکترونیکی، سرور مجازی است. سرور مجازی از خصوصیات و ویژگی های مختلفی برخوردار می باشد. یکی از خصوصیات بارز این تجهیز، افزایش امنیت سیستم های شبکه است. هر چه امنیت مجموعه های اینترنتی بیشتر باشد؛ نفوذ به آن سخت تر است.

دیگر خصوصیت سرور مجازی، قدرت بالا آن در ذخیره سازی اطلاعات است. هدف از تاسیس سیستم های شبکه بارگذاری سایت و ساخت فروشگاه های معتبر اینترنتی می باشد. پایه و اساس فروشگاه و وب سایت ها، نیز اطلاعات تشکیل داده است. تا زمانی که اطلاعات به خوبی در دیتاسنتر بارگذاری و ذخیره شود، مجموعه از نظر عملکرد بی نظیر است.

پیشنهاد مطالعه : مزایای انتخاب سرورهای مجازی در IBM Cloud VPS چیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *