سرور مجازی ایران

سرور مجازی ایران

سرور مجازی ایران چیست؟ در رابطه با آن چه می دانید؟ مزایای آن چیست؟

اینترنت را شبکه بسیار بزرگی از کامپیوتر ها تشکیل می دهد که در سراسر دنیا قرار دارند و زمانی که دو سیستم کامپیوتری به هم متصل می شوند و اطلاعاتی در میان آنها رد و بدل می گردد، این دو سیستم متصل به یکدیگر در واقع یک شبکه را تشکیل داده اند که به آن سرور می گویند.

در شبکه بزرگ متشکل از کامپیوتر ها برخی از سیستم ها حکم سرویس دهنده را دارند و برخی دیگر به عنوان سرویس گیرنده فعالیت می کنند.

به عنوان مثال: زمانی که شما یک مرورگر را باز می کند، محتویات سایت مورد نظر شما در یک شبکه اینترنتی قرار می گیرید که بر روی آن سرویس دهنده وب نصب شده است و بر روی آن اطلاعات قرار می گیرد.

با این وجود وب سایتی که شما به آن متصل می شوید حکم سرویس دهنده را دارد و شما در نقش سرویس گیرنده هستید.

سرور مجازی چیست؟

به بخش کوچکی از سرور ها گفته می شود که تمامی فضای موجود در آن به شکل اختصاصی به شما تعلق پیدا می کند. اما با این وجود شبکه و دسترسی به سرور به صورت اشتراکی بین شما قرار می گیرند.

انواع سرور مجازی:

سرور های مجازی به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • سرور های ایرانی
  • سرور های خارجی

سرور مجازی ایران:

به آن دسته از سرورهایی گفته می شود که در ایران قرار دارند و با کمی جستجو می توانید آن را به دست آورید. سرور های ایرانی برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که وب سایت آنها در راستای فروش محصولات به ایرانیان است و بیشتر مشتری های آنها در داخل کشور قرار دارند.

برای چنین کسانی استفاده کرده این سرور بهترین گزینه است و به کار گرفتن آن باعث می شود تا مشتریان با سرعت بیشتری بتوانند به اطلاعات وب سایت دسترسی پیدا کنند.

معروف ترین سرور مجازی ایران:

از جمله معروف ترین سرور های مجازی که در ایران استفاده می شوند، می توان موارد زیر را نام برد:

  • پارس آنلاین
  • آسیاتک
  • افرانت
  • همراه اول
  • دیتا سنتر برج میلاد
  • و…

مزایای استفاده از سرور مجازی ایران:

در صورتی که از سرور مجازی ایرانی استفاده شود، می توان از مزیت هایی به شرح زیر بهره مند شد:

سرعت مناسب شبکه:

سرور ایرانی در مقایسه با سرور های خارجی از سرعت بالاتری برخوردار است که منظور از سرعت سرور مجازی ایرانی فقط به سرعت شبکه و انتقال داده مربوط می شود و سرعت خود سرور به سخت افزار آن بستگی دارد.

 

 

هزینه مناسب:

هزینه ای که برای تهیه سرور مجازی ایرانی مورد نیاز است، بسیار مناسب تر و ارزان قیمت تر از سرور مجازی خارج از ایران است. ترافیک شبکه نیز هزینه بسیار کمتری برای کاربران سرور مجازی دارد.

امنیت بیشتر:

سرور مجازی ایران امنیت بسیار خوبی دارد زیرا بخش زیادی از امنیت به نرم افزار بستگی دارد و به دیتا سنتر بستگی دارد.

پایداری بیشتر:

از آنجایی که در این سرور از اینترنت داخلی استفاده می شود، در صورتی که اینترنت بین المللی دچار مشکل شود و قطع شود این سرور ها از دسترس خارج نمی شوند و پایدار خواهند بود.

انعطاف پذیری:

برقراری ارتباط با این سرورها بسیار راحت تر  است و از آنجایی که می توان نوع سرور مجازی را تغییر داد و یا کم و اضافه کرد، می توان گفت که انعطاف پذیری این سرور ها بیشتر است.

سئو:

سرور مجازی ایران در رابطه با سئو سازی سایت هم موثر است و با استفاده از این سرور می توان در سئو سازی سایت از طریق سرور نیز اقدام کرد.

 

کلام پایانی:

سرور مجازی ایران را برای شما عزیزان در مرکز داده مبین تحت بررسی قرار دادیم. در این وب سایت می توانید انواع سرور های ایرانی را خریداری کنید و از آن استفاده نمایید.

در صورت تهیه این سرور از مرکز داده مبین می توانید علاوه بر اینکه از مزایای سرور مجازی بهره مند شوید، از مزایای مرکز داده مبین نیز بهره مند شوید و از پشتیبانی این مرکز استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مرکز با ما در تماس باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *