سئو تکنیکال چیست ؟

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال ، تأثیر بسزایی در رتبه سئوی وب سایت ها دارد و قادر است به تنهایی تغییراتی اساسی در رتبه بندی سایت ها ایجاد کند.

آشنایی با سئو تکنیکال

سئو به معنای بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو می باشد. بهینه سازی یعنی شرایطی را برای وب سایت ها بوجود بیاوریم که موتورهای جستجو به راحتی به وب سایت ها دستیابی پیدا کنند. بهینه سازی با انجام برخی از اقدامات به تحقق می پیوندد.

اقداماتی مانند استفاده از محتوای مناسب ، ارسال سیگنال های مناسب به کراولرهای موتور جستجو به منظور شناسایی ساختار وب سایت ، کمک به ربات های گوگل برای درک موضوع محتوا ، اعتماد سازی برای موتورهای جستجو به منظور گرفتن جایگاهی بهتر از سایر وب سایت ها و … موجب بهینه سازی وب سایت ها می شوند. خرید هاست مناسب برای موفقیت وب سایت ها در زمینه دستیابی به اهداف موردنظر آنها ، ضرورت دارد.

سئو شامل سئو تکنیکال ، سئوی داخلی ، سئوی خارجی است. منظور از سئوی داخلی ، یعنی اقداماتی که باید درون خود وب سایت برای جذب کاربر انجام شود. منظور از سئوی خارجی ، یعنی اقداماتی که توسط کانال های خارجی برای جذب کاربر انجام می دهیم. دریافت لینک از سایت های دیگر ، نمونه ای از سئوی خارجی می باشد.

حال پس از درک سئوی داخلی و سئوی خارجی به سراغ مفهوم  Technical SEO می رویم. Technical SEO ، از مهمترین بخش های سئو سایت است که به بهبود رتبه و امتیاز صفحات در موتورهای جستجو می پردازد. در این نوع سئو ، به دنبال این هستیم که صفحات وب سایت را تا حد ممکن برای موتورهای جستجو واضح و قابل درک کنیم. یعنی کراول شدن و ایندکس سازی وب سایت از سوی موتورهای جستجو را آسانتر و راحت تر می کند.

مراحل سئو تکنیکال چیست ؟

12 گام اصلی برای پیاده سازی Technical SEO وجود دارد.

 

سئو تکنیکال

انتخاب دامنه ترجیحی

وب سایت ها با استفاده از WWW و بدون آن قابل دستیابی می باشند. این موضوع برای موتورهای جستجوگر دردسر ساز است و مشکلاتی در ارتباط با ایندکس سازی و … ایجاد می کند. برای حل این مشکل ، باید یک آدرس را برای دامنه اصلی و یک آدرس را برای آدرس دوم خود معرفی نمایید.

بهینه سازی فایل robat.txt

این فایل به موتورهای جستجو بیان می کند که چه صفحاتی را نشان ندهد و چه صفحاتی را کروال و ایندکس کند. فرمت فایل robat.txt راحت می باشد. برای تعیین کردن اینکه چه صفحاتی به کاربر نمایش داده شوند ، کدهای ویژه ای را درون فایل تایپ می کنیم.

بهینه سازی ساختار URL

از دیگر موارد پیاده سازی سئو تکنیکال ، بهینه سازی ساختار URL می باشد. این مرحله بدان معناست که هر کدام از صفحات و پست ها باید فرمت URL مناسبی داشته باشند. ساختار URL باید طوری باشد که از کاراکترهای کوچک استفاده شود و به جای فاصله از”-” استفاده گردد و همچنین url باید کوتاه باشد.

بهینه سازی ساختار پیمایش

مخفی نکردن صفحات آرشیو از کاربران ، یک نمونه از اقدامات مهم برای بهینه سازی ساختار پیمایش است. دسته بندی مطالب و قرار ندادن آنها در یک گروه واحد از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

ساختار منوی برد کرامپ

برد کرامپ سبب بهبود ساختار پیمایش وب سایت ها می شود. منوی برد کرامپ شامل مجموعه ای متوالی از لینک ها می باشد که در بخش بالایی صفحه نمایش داده می شود و به کمک آن امکان رفتن به یک یا چند مرحله قبل تر فراهم می گردد.

استفاده از داده های ساختار یافته ، از مراحل سئو تکنیکال

یکی دیگر از مراحل Technical SEO ، به کارگیری داده های ساختار یافته می باشد. این داده ها ، کدهایی هستند که امکان افزودن آنها به صفحات سایت وجود دارد تا کراول های گوگل به آسانی به صفحات دسترسی داشته باشند.

استفاده از URL  متعارف

باید برای تمامی صفحات وب سایت ، URL متعارف تعیین کنید. این موضوع زمانی که محتواهای تکراری داریم ، اهمیت دارد. یعنی به گوگل بیان کنیم که موقع نمایه سازی چه صفحه ای را درنظر بگیرد.

بهینه سازی صفحه 404 ، از مراحل سئو تکنیکال

صفحه 404 به سه علت نشان داده می شود. اولین علت از بین رفتن صفحه ، دومین علت تغییر URL صفحه ، سومین علت اشتباه وارد شدن آدرس از سوی کاربر می باشد. با انجام کارهایی می توانید صفحه 404 را بهینه کنید. اقداماتی مانند طراحی جذاب ، منوی ناوبری ، پیشنهاد برای مشاهده صفحات دیگر سایت و … برای بهینه سازی صفحه 404 مورد استفاده قرار می گیرد.

بهینه سازی سایت مپ XML

فایلی است که برای لیست سازی صفحات یا پست های موجود در یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. تاریخ و آخرین آپدیت آنها را نمایش می دهد.

افزودن SSL

این مرحله از سئو تکنیکال برای جلب اعتماد کاربران انجام می شود. با نصب SSL روی سرور ، تنها می توانید با HTTPS به سایت خود دستیابی داشته باشید. در واقع امنیت وب سایت را بالا بردید.

افزایش سرعت سایت

با انجام بهینه سازی های لازم ،  انتخاب یک هاست مناسب برای وب سایت خود مانند سرور مجازی ، پرهیز از افزودن کدهای اضافی و … سرعت سایت را افزایش دهید.

طراحی بهینه سازی برای موبایل ، از مراحل سئو تکنیکال

طراحی باید برای موبایل به خوبی صورت بگیرد تا همان چیزهایی که در دسکتاپ نمایش داده می شود ، در موبایل قابل نمایش باشد. وب سایت به سرعت در موبایل بارگذاری شود. در ورژن موبایل وب سایت ، پاپ آپ ها به کار گرفته نشوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *