روش های افزایش نرخ کلیک سایت

نرخ کلیک سایت

نرخ کلیک سایت (CTR ) از موضوعات مهم در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. در ادامه با CTR و روش های افزایش نرخ کلیک آشنا می شویم.

نرخ کلیک یا CTR

CTR برای آنالیز تعداد کلیک هایی که بر روی آگهی ها یا تبلیغات و لینک ها می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد. این مفهوم تا حدودی نشان دهنده میزان رضایت کاربران از سایت می باشد. این کلیک ها در دستیابی به اهداف سایت ها اثرگذار می باشند.

عوامل مختلفی در موفقیت یک سایت نقش دارند. عواملی مانند خرید هاست مناسب ، طراحی مناسب سایت ، تولید محتوای با کیفیت و … از جمله این موارد می باشند. یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر موفقیت سایت ، نرخ کلیک سایت می باشد.

محاسبه CTR چگونه است ؟

برای محاسبه نمودن CTR ، از الگوریتم های گوگل استفاده می کنند. با استفاده از این الگوریتم ها باید شمار هر کلیکی که روی محتواهای سایت می شود را بر شمار نمایش ها تقسیم نمود. در واقع نرخ کلیک مساوی است با مجموع کلیک ها ، تقسیم بر مجموع تعداد نمایش ها.

منظور از تعداد نمایش ها ، تعداد دفعات نمایش محتوا در نتایج موتورهای جستجو می باشد.

 

نرخ کلیک سایت

نرخ کلیک طبیعی چیست ؟

قبل از بررسی روش های افزایش نرخ کلیک سایت ، با مفهوم نرخ کلیک طبیعی آشنا می شویم. نرخ کلیک طبیعی شامل ترافیکی است که به طور طبیعی از طریق کلیک کردن بر روی لینک های موجود در محتوای شما بدست می آید. یعنی کاربر بر روی لینک های موجود در محتواهای وب سایت شما کلیک می کند و به سایت شما وارد می شود.

روش های افزایش نرخ کلیک سایت

عوامل اثرگذار بر روی CTR شامل هدف جستجو ، جایگاه در نتایج گوگل ، عنوان سئو ، توضیحات متا ، URL صفحه ، اسنیپت های گوگل می باشند.

 

نرخ کلیک سایت

شناسایی هدف جستجو

در گام نخست باید اطمینان حاصل کنید که مطلب موردنیاز کاربر با محتوای شما متناسب است. برای مثال اگر کاربر عبارت بهترین توپ فوتبال را جستجو می کند ، حتماً قصد خرید توپ یا آشنایی با بهترین توپ ها را دارد. درک درست نیاز کاربر سبب می شود که محتوای خود را بر این اساس تولید کنید. یعنی باید در محتوای خود به معرفی 5 نمونه از بهترین توپ های فوتبال بپردازید.

جایگاه در نتایج گوگل

یکی از روش های افزایش نرخ کلیک سایت ، تمرکز روی بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو می باشد. درصد قابل توجهی از کلیک ها مربوط به نتیجه اول گوگل می باشد. بنابراین با روش های مناسب باید به دنبال ارتقاء جایگاه سایت خود در نتایج گوگل باشید. یکی از روش های ارتقاء جایگاه ، به دست آوردن بک لینک می باشد. سرعت سایت در بهبود جایگاه سایت اثرگذار است. برای افزایش سرعت سایت یک سرویس میزبانی مناسب با توجه به نوع سایت خود انتخاب کنید. باید در نظر داشته باشید که کدام یک از سرویس های میزبانی مانند سرور مجازی و سرور اختصاصی و … برای سایت شما مناسب است و سرعت آن را افزایش می دهد.

انتخاب عنوان سئو برای افزایش نرخ کلیک سایت

یک عنوان سئو جذاب و ویژه انتخاب کنید. عنوان سئو از مهمترین بخش های جذب کاربر می باشد. زیرا اولین چیزی است که کاربر با آن مواجه می شود. عنوان های توصیفی و بلند از عنوان های کوتاه بهتر می باشند. صفات توصیفی را در عنوان خود به کار ببرید. از عبارت هایی مانند چگونه و چطور و مشابه آنها استفاده کنید. از اعداد و تاریخ استفاده کنید.

توضیحات متا

یکی از اقدامات مهم دیگر برای افزایش نرخ کلیک سایت ، داشتن توضیحات متای جالب و یونیک می باشد. اگر توضیحات متایی برای محتوای خود نداشته باشید ، گوگل قسمتی از متن شما را برای توضیحات متا انتخاب می کند که ممکن است مناسب نباشد. بنابراین تمرکز زیادی روی توضیحات متای خود داشته باشید.

آدرس یا URL صفحات

بهینه سازی آدرس در افزایش CTR اثرگذار می باشد. آدرس های سایت باید در بردارنده کلیدواژه ی شما باشند و کاراکترهای غیرعادی مانند فاصله ، نشانه ، اعداد و … نداشته باشند. نکته مهم دیگر داشتن ارتباط معنایی میان آدرس و صفحه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

اسنیپت های گوگل ، برای افزایش نرخ کلیک سایت

اسنیپت های گوگل باکس های مخصوصی می باشند که نتایج را به شکل جدول یا شکل های جلب توجه کننده دیگر ، نشان می دهند. این روش برای جلب توجه کاربران می تواند مفید باشد. با استفاده از این اسنیپت ها می توان به افزایش CTR کمک نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *