راه های رفع خطای سرور

راه های رفع خطای سرور

هیچ چیز نمی تواند روز شما را مانند یک خطای سرور غیرمنتظره در وب سایت شما خراب کند. هنگامی که مشکلاتی رخ می دهند، می توانند خسته کننده باشند، به خصوص زمانی که نمی دانید چگونه آنها را برطرف کنید. در حالی که بسیاری از خطاها در نگاه اول ترسناک به نظر می رسند، اکثر خطاهای وردپرس ناشی از مشکلات نسبتاً جزئی هستند و معمولاً به راحتی قابل رفع هستند. در این مقاله نحوه تشخیص و رفع رایج ترین خطاهای سرور وردپرس را توضیح می دهیم. جهت خرید سرور مجازی مطمئن می توانید از وب سایت مرکز داده مبین دیدن فرمایید.

حل مشکل Parse Error/Syntax Error

بسیاری از خطاهای بررسی شده در اینجا می توانند ناامید کننده باشند زیرا اطلاعات بسیار کمی را ارائه می دهند. اما هر گونه Parse Error یا Syntax Error حداقل به شما می گوید که دقیقاً چه چیزی اشتباه است. این خطا زمانی رخ می دهد که کد سایت شما مشکلی داشته باشد و در درجه اول در فایل functions.php شما یافت می شود. به جای بارگیری صفحه، یک پیام کوتاه خواهید دید که توضیح می دهد مشکل چیست و کجا اتفاق افتاده است.

راه حل رفع خطای سرور برای این ارور

برای حل این مشکل باید از SFTP برای دسترسی به فایل مشخص شده، استفاده کنید. ما از FileZilla استفاده می کنیم. سپس فایل مورد نظر را پیدا کنید و به پوشه مربوط به پوسته خود بروید، روی functions.php کلیک راست کرده و View/Edit را انتخاب کنید. اگر به پیغام Error Parse نگاه کنید، می بینید که خطی را که مشکل در آن رخ می دهد را نیز نشان می دهد. اکنون تنها چیزی که باقی می ماند یافتن آن خط و رفع مشکل است. هنگامی که FTP از شما می پرسد که آیا می خواهید فایل های موجود در سرور را جایگزین کنید، فایل را ذخیره کرده و Yes را انتخاب کنید.

راه حل رفع خطای سرور سینتکس ارور

حل مشکل (WsoD) White Screen of Death

یکی از مرموزترین خطاهای سرور وردپرس، خطای صفحه سفید وردپرس است. این خطا به سادگی کل سایت را با یک صفحه خالی جایگزین می کند و هیچ پیام خطایی یا دستورالعملی ندارد. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و معمولاً به این معنی است که سایت به درستی بارگیری نمی شود. بنابراین راه های مختلفی برای عیب یابی وجود دارد.

راه حل این ارور

  • غیر فعال کردن پلاگین ها محتمل ترین علت خطاهای WSoD وجود یک اشکال در افزونه است. بنابراین سعی کنید همه آنها را غیرفعال کنید و ببینید آیا این مشکل را حل می کند یا خیر.
  • غیرفعال کردن پوسته و یکی از قالب های پیش‌فرض وردپرس را انتخاب کنید.
  • حالت Debug را در وردپرس فعال کنید. حالت debug یک ویژگی مفید است که به شما امکان می دهد خطاها را مستقیماً در هر صفحه مشاهده کنید.
  • کش را پاک کنید.
  • افزایش محدودیت حافظه، ممکن است حافظه سایت تمام شده باشد. با ویرایش فایل ini می توانید محدودیت را افزایش دهید.
  • در بیشتر موارد، این روش ها خطاهای WSoD را برطرف می کنند. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، لطفاً با تیم پشتیبانی ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید.

حل مشکل رفع خطای سرور برای Internal Server Error

خطای سرور داخلی یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است مشکل اصلی آن مشخص نباشد. خوشبختانه، دلایل احتمالی کمتری نسبت به WSoD برای این خطا وجود دارد. این خطا زمانی رخ می دهد که مشکل ناشناخته ای در سرور وجود داشته باشد که معمولاً به یکی از دلایل زیر رخ می دهد:

  • فایل htaccess سایت شما مشکل دارد.
  • حافظه سایت شما به پایان رسیده است.

به عبارت ساده، htaccess فایلی است که نحوه ارتباط سایت وردپرس شما با سرور را تعیین می کند. از این فایل می توان برای افزایش امنیت سایت و لغو برخی تنظیمات پیش فرض سرور استفاده کرد.

راه حل رفع خطای سرور برای این ارور

فایل htaccess باعث خطای سرور داخلی می شود، فقط آن را غیرفعال کنید.

این کار را می توان با استفاده از SFTP انجام داد. این فایل معمولا در public_html در دایرکتوری روت سایت شما قرار دارد. برای غیرفعال کردن فایل، نام آن را تغییر دهید. به عنوان مثال، نام آن را htaccess-disabled بگذارید. می توانید سایت خود را بررسی کنید تا ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

اگر این راه حل مشکل شما را حل کرد، فقط فایل htaccess را ایجاد کنید. برای انجام این کار، به داشبورد مدیریت خود رفته و سپس به تنظیمات > پیوندهای ثابت بروید.

در اینجا نیازی به تغییرات واقعی نیست. فقط روی ذخیره تغییرات در فایل htaccess کلیک کنید. تا فایل جدید ایجاد شود. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است لازم باشد محدودیت حافظه PHP را افزایش دهید. اگر نمی توانید محدودیت حافظه خود را افزایش دهید، باید با میزبان وب خود تماس بگیرید تا برنامه میزبانی فعلی خود را ارتقا دهید. خرید هاست وردپرس معمولا بهترین گزینه برای وب سایت وردپرس شماست.

کلام آخر

گاهی اوقات ممکن است هنگام کار با وب سایت وردپرس خود با خطای سرور مواجه شوید. اکثر خطاهای وردپرسی معمولاً به راحتی قابل رفع هستند. در این مقاله، ما خطاهای رایج در وب سایت و وردپرس را به شما نشان دادیم و مراحلی را که می توانید برای رفع سریع این خطاها انجام دهید را بررسی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *