راهکارهای افزایش ترافیک وب سایت

افزایش ترافیک وب سایت

افزایش ترافیک وب سایت در موفقیت کسب و کار مربوط به وب سایت نقش مهمی دارد. برای بالا بردن ترافیک وب سایت ها روش های زیادی وجود دارند.

 

افزایش ترافیک وب سایت

ترافیک وب سایت به چه معناست ؟

ترافیک وب سایت به معنای میزان بازدید کاربران از وب سایت است. میزان بالای ترافیک وب سایت نشان دهنده کیفیت بالای وب سایت به لحاظ محتوایی و … می باشد.

ترافیک وب سایت شامل ترافیک هدفمند و ترافیک بی هدف می باشد. در ترافیک هدفمند ، کاربران به طور مستقیم با جستجوی مستقیم وارد وب سایت می شوند و این نشان از کیفیت بالای وب سایت دارد. در ترافیک بی هدف ، کاربران به طور غیرمستقیم با روش هایی مانند تبلیغات کلیکی وارد وب سایت می شوند و اگر بلافاصله از وب سایت خارج شوند نشان از بی کیفیت بودن محتوای آن وب سایت ها دارد.

 

افزایش ترافیک وب سایت

روش های افزایش ترافیک وب سایت

برخی از کاربردی ترین روش های بالا بردن ترافیک سایت ها را بررسی می کنیم.

افزایش سرعت بارگذاری وب سایت

بارگذاری سریع وب سایت موجب می شود کاربران برای بازدید از وب سایت تمایل بیشتری داشته باشند. زمانی که سرعت بارگذاری وب سایتی پایین باشد ، کاربر از ورود به وب سایت منصرف می شود و در نتیجه ترافیک وب سایت کاهش پیدا می کند. برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت روش هایی مانند بهینه کردن محتوا و تصاویر وب سایت و خرید هاست مناسب برای وب سایت و … وجود دارد. انتخاب یک هاست مناسب روی سرعت وب سایت بسیار اثرگذار می باشد. با توجه به کاربری وب سایت و میزان بازدید ها و سایر عوامل باید یکی از انواع هاست مانند سرور مجازی ، سرور اختصاصی و … برای وب سایت انتخاب شود.

بازاریابی ایمیل ، یکی از روش های افزایش ترافیک وب سایت

بازاریابی ایمیلی می تواند به بالا بردن ترافیک سایت ها کمک کند. البته باید بازاریابی ایمیلی موفق صورت گیرد. این بدان معنا می باشد که ایمیل های ارسالی به کاربران علاوه بر قرارگرفتن در صندوق ورودی آنها ، بتواند با یک عنوان وسوسه انگیز کاربران را برای باز کردن ایمیل ترغیب نماید. با باز شدن ایمیل ، میزان کلیک به واسطه شبکه های اجتماعی بالا می رود.

اشتراک گذاری محتوای بلاگ در شبکه های اجتماعی

در این روش ، از کپی کردن تنها یک لینک تحت عنوان یک پست جدید در  تمامی کانال های شبکه های اجتماعی خودداری نمایید. این جمله به معنای این می باشد که پستی که برای توییتر ارسال می شود با پستی که برای فیس بوک ارسال می شود باید متفاوت باشد.

 

افزایش ترافیک وب سایت

انتشار پست جدید به صورت منظم در بلاگ

یکی از روش های افزایش ترافیک وب سایت ، انتشار محتواها به طور منظم می باشد. اینکه محتوای یک وب سایت به مدت طولانی تغییر نکند ، سبب کاهش ترافیک وب سایت می شود. وب سایت ها با محتواهای جدید می توانند کاربران خود را حفظ کنند. پست های با کیفیت و جدید سبب جذب همیشگی  کاربران می شوند.

شرکت در انجمن ها

اگر در انجمن ها و گروه های حرفه مرتبط با وب سایت مشارکت داشته باشید ، می توانید به جذب کاربران به وب سایت خود کمک کنید. زمانی که اعضای انجمن یا گروه در مورد یک کسب و کار مذاکره می کنند ، می توان با انتشار یک لینک دهی مربوط به آن در وب سایت ، بازدید از وب سایت را افزایش داد.

استفاده از پادکست

به کارگیری پادکست ها یکی از روش های افزایش ترافیک وب سایت ها می باشند. پادکست برای کاربرانی که فرصت مطالعه ندارند ، بسیار مناسب می باشد. بنابراین زمانی که در وب سایت خود از پادکست استفاده می کنید ، کاربران زیادی جذب وب سایت شما می شوند و بازدیدهای وب سایت افزایش می یابد. تجربه نشان داده که استفاده از پادکست می تواند چندین هزار بازدید از سایت را به ارمغان بیاورد.

ترویج وب سایت در سایر وبلاگ ها

انتشار مقالات خود در بلاگ های دیگر ، موجب افزایش بازدیدها  می شود. برای نمونه اگر وب سایت شما درباره کامپیوتر است ، می توانید از وبلاگ نویسان مربوط به کامپیوتر دعوت به عمل بیاورید که مقالات با کیفیت و یونیک درباره این موضوع تهیه کنند و در ازای آن چندین بک لینک دریافت کنند. این کار به طور چشمگیری بازدیدها از سایت را افزایش می دهد.

بازنشر محتوا

از راهکارهای دیگر افزایش ترافیک وب سایت ، بازنشر محتوا می باشد. محتواها را در بخش بلاگ داشته باشید و هرکدام که برای موضوعات روز مناسب است ، با اعمال تغییراتی روی آنها انتشار دهید. این کار قطعاً بازدیدها از وب سایت را افزایش می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *