تفاوت SEM  و SEO

تفاوت SEM  و SEO

برای بررسی تفاوت SEM  و SEO به شناخت کاملی از هرکدام از آنها نیاز داریم. در ادامه با این مفاهیم بیشتر آشنا می شویم.

مفهموم SEO

 

تفاوت SEM  و SEO

سئو مجموعه اقداماتی برای بهینه سازی سایت ، به منظور دریافت ترافیک رایگان توسط موتورهای جستجو می باشد. به بیان دیگر ، تمام فعالیت هایی که به منظور ارتقاء جایگاه و رتبه در نتایج جستجو انجام می شود ، سئو گفته می شود. قطعاً برای بهبود جایگاه خود در نتایج جستجو به خرید هاست مناسب برای  سایت نیاز دارید. فعالیت های سئو ، هم در محیط وب سایت و هم در خارج از این محیط انجام می شود. عوامل زیادی در سئو مانند کلمات کلیدی ، محتوای مناسب و با کیفیت ، طراحی قالب مناسب و … بررسی و بهینه می شوند.

مفهوم SEM

 

تفاوت SEM  و SEO

قبل از پرداختن به تفاوت SEM  و SEO ، با مفهوم SEM آشنا می شویم. SEM یک استراتژی پولی می باشد که با هدف بالا بردن میزان بازدید های سایت انجام می شود. برای تشکیل کمپین های تبلیغاتی ، در گام نخست به انتخاب بهترین کلمات کلیدی اقدام می کنند.

بهترین کلمات کلیدی برای SEM ، کلمات کلیدی سودآوری می باشند که کالای شما را مدنظر قرار می دهند. کاربر پس از جستجوی کلمه کلیدی با تبلیغات مربوط به آن مواجه می شود. اگر کاربری روی تبلیغ خاصی کلیک کند ، هزینه ی مربوط به آن را باید پرداخت نماید.

بررسی تفاوت SEM  و SEO

حال به بررسی تفاوت این عناصر از جهات مختلف می پردازیم.

 

تفاوت SEM  و SEO

SEM از SEO بزرگ تر است

برای آموزش سئو به یک سیستم رایانه ای متصل به اینترنت نیاز می باشد. ولی محدوده بازاریابی موتورهای جستجو بسیار بزرگتر می باشد و به تخصص کارشناسان نیاز دارد. البته برای موفقیت بیشتر  در سئو به مشاوره با کارشناسان نیاز می باشد.

اثرات و نتایج سئو ماندگارتر از SEM می باشد

از تفاوت SEM  و SEO ، می توان به ماندگاری نتایج آنها اشاره نمود. نتایج کسب شده توسط SEM تا هنگامی که برای تبلیغات هزینه می کنید ، مفید می باشد و می توان گفت اثرات و نتایج آن موقتی است. ولی یک سئوی اصولی و خوب با گذشت زمان هم نتیجه بخش و اثرگذار می باشد. زمانی که صفحات سایت با انجام سئو به ردیف های اول جستجوها رسیده اند ، تا تایم طولانی این جایگاه را حفظ می کنند.

سئو محدودیت مخاطب ندارد ولی SEM محدودیت دارد

یکی از تفاوت های اصلی این دو عنصر را می توان در محدودیت مخاطب دانست. در SEM تعداد معینی از مخاطبان به سایت ها ورود می کنند. این تعداد بر اساس فضای تبلیغات و سایر فاکتورها تعیین می شود. اما در سئو شما از آمار مخاطبانی که لینک های مربوط به سایت شما را کلیک می کنند ، بی اطلاع هستید.

اثرات SEM فوری ولی اثرات SEO زمان بر است.

مدت زمان نتیجه دهی ، از دیگر تفاوت SEM  و SEO است. تبلیغات SEM سریعاً در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. ولی اثرات سئو با مرور زمان و به تدریج مشخص می شود. در واقع تایم زیادی ( در حد چندین ماه ) لازم است تا سئو نتیجه ی دلخواه را بدهد.

بررسی شباهت SEM  و SEO

این دو مفهوم شباهت هایی نیز دارند. اصلی ترین شباهت این دو ، هدف مشترک آنها می باشد. هر دو با هدف کسب رتبه در SERP و ارجاع کاربران به وب سایت ، انجام می شوند. شباهت دیگر این دو ، استفاده از کلمات کلیدی برای کسب موفقیت و نتیجه دلخواه می باشد. گام نخست در سئو و SEM ، جستجوی کلمات کلیدی می باشد. لذا می توان گفت SEM  و SEO دارای اهداف مشترک ولی مسیرهای متفاوت و مجزا می باشند. هر دوی آنها از راه متفاوتی برای رسیدن به یک هدف مشخص ، استفاده می کنند.

سئو یا SEM ، کدام را انتخاب کنیم ؟

حال با توجه به تفاوت SEM  و SEO ، این سوال برای صاحبان کسب و کارها ایجاد می شود که کدام از آنها را انتخاب کنند. به طور قطعی و مشخص نمی توان گفت که یکی از این دو ، از دیگری برتر است. انتخاب سئو یا SEM با توجه به کسب و کار شما و یک سری فاکتورها صورت می گیرد. با توجه به نوع کسب و کار شما ، اهداف و نیازهای کسب و کار شما ، ویژگی های سئو و SEM ، به انتخاب بهترین روش اقدام می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *