تفاوت پلن های هاست اشتراکی

تفاوت پلن های هاست اشتراکی Shared hosting از جمله مواردی ست که افراد برای راه اندازی سایت باید به آن توجه کنند. یکی از قدیمی ترین روش ها برای میزبانی سایت، خرید هاست اشتراکی است. به سبب این استفاده طولانی مدت، روش ها و نرم افزارهای بیشتری را ایجاد کرده اند. استفاده از سرور مجازی با کمک کنترل هاستینگ به قدری آسان شده است که هر کاربری به راحتی می تواند با آن کار کند. از این رو به منظور تامین امنیت و اطلاعات افراد به خوبی می توانند از هاست استفاده کنند.

خرید پلن هاست مناسب در تفاوت پلن های هاست اشتراکی

در ابتدا لازم است دامنه را انتخاب نمایید و بعد از آن لازم است پلن میزبانی را انتخاب کنید. قبل از اینکه پلن هاست را خریداری نمایید لازم است بدانید چه سایتی برای راه اندازی در نظر دارید. چراکه باید طبق زبان کد نویسی سایت را اجرا نمایید. پلن هاست معمولا از سه نظر سیستم عامل، نرم افزار مدیریت هاست و قابلیت فنی بررسی می شود.

سیستم عامل میزبانی

سیستم عامل ها برای میزبانی دو نوع هستند نوع اول ویندوز و لینوکس است که به شرح زیر می باشند:

پلن هاست ویندوز

زمانی که شما می خواهید از امکانات ،ASP.NET ،MSSQL Microsoft SQL Server) ،MS Access (Microsoft Access) ،Visual Basic Development، C# ،Remote Desktop استفاده نمایید، در بین این موارد ریموت دسکتاپ این قابلیت را به شما می دهد که بتوانید از طریق ویندوز و کامپیوتر خانگی و حتی موبایل به سرور متصل شوید. با این حال بسیاری از سرورها به کاربران ایرانی سرویس نمی دهند.

پلن هاست لینوکس

لازم است بدانید چه سایت هایی می توانند از پلن هاست استفاده کنند. سایت هایی که قرار است از php  و نیازمند ماژول های آپاچی هستند. در این پلن برای دسترسی به لینوکس باید از ssh استفاده کرد. این مورد در واقع به جای ریموت دسکتاپ استفاده می شود.

از آن جایی که پلن هاست لینوکس قیمت کمتری نسبت به هاست ویندوز دارد، به کاربران تازه وارد این مورد پیشنهاد می شود.

 

پلن های هاست اشتراکی لینوکس

پیشنهاد مطالعه : تفاوت هاست اشتراکی‌ با هاست وردپرس

در مبحث تفاوت پلن های هاست اشتراکی، چگونه می توان هاست را مدیریت کرد؟

پلن های هاست اشتراکی مدیریت متفاوتی هم دارد. اگر بخواهید از هاست استفاده کنید برای برنامه ریزی و مدیریت ان لازم است از کد نویسی های پیچیده استفاده شود که برای هر فرد امکان پذیر نیست. از این رو باید روشی وجود داشته باشد تا افراد در هر سطح و دانش و توانایی بتوانند از آن بهره گیرند. بعد از این کاربران فعال در زمینه نرم افزار به این فکر افتادند که رابطی بسازند برای مدیریت هاست. از جمله این نرم افزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نرم افزار مدیرت هاست پلسک

نرم افزارهای تخصصی پلسک از جمله نرم افزارهای کاربردی برای پلن هاست ویندوز می باشد اما به خوبی می تواند از پلن هاست لینوکس هم پشتیبانی نماید. پلسک علاوه بر کاربردی بودن، فضای مناسب و زیبایی را ایجاد کرده است و به خوبی  امکانات را در اختیار شما قرار می دهد.

نرم افزار دایرکت ادمین

این نرم افزار یکی از بهترین و ارزان ترین سیستم های مدیریتی لینوکس است. اما رابط کاربری آن خیلی جذاب نیست و کاربران باید مدت زیادی را صرف یافتن قسمت های مختلف نرم افزار کنند و بتوانند با آن کار کنند. تفاوت پلن های هاست اشتراکی برای راه اندازی هم متفاوت عمل می کنند و بهتر است از نرم افزارهای مختص خودشان استفاده شود.

Cpanel نرم افزار رابط پلن هاست

این نرم افزار یکی از بهترین رابط های جذاب و کاربردی ست و امکانات بسیاری را در اختیار فرد قرار می دهد. با استفاده از این نرم افزار به خوبی می توانید مدیریت هاست را به عهده بگیرید. از این برنامه نه تنها برای سرورهای ویندوز بلکه برای سرورهای لینوکس هم می توانید استفاده کنید.

هاست از نظر فنی چه مشخصاتی دارد؟

قبل از اینکه پلن هاست خود را انتخاب کنید لازم است تعداد مطالب و تعداد بازدیدکنندگان را مورد بررسی قرار دهید و بعد اقدام به خرید پلن هاست نمایید.

هاست از نظر فنی چه مشخصاتی دارد؟

نتیجه گیری درباره تفاوت پلن های هاست اشتراکی

  • تفاوت پلن هاست اشتراکی را مورد بررسی قرار دادیم، با این توضیحات متوجه شدید که هاست اشتراکی برای سایت های کم بازدید و تازه مناسب است.
  • هاست اشتراکی دسترسی شما را به مدیریت سرور ایجاد نمی کند و محدودیت هایی را ایجاد می کند مثلا اگر بازدید سایت افزایش یابد امکان قطع شدن سایت وجود دارد.
  • این مشکل به دلیل میزبانی چند سایت روی یک سرور است که باید با وجود این مشکلات آن را خرید کنید یا خیر. تفاوت پلن های هاست اشتراکی را در این مطلب بررسی کردیم، شما با توجه به نیاز خود آن را خرید کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *