تفاوت هاست لینوکس و وردپرس

هاست لینوکس و وردپرس

هاست لینوکس و وردپرس ، هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند که بنابر شرایط و موقعیت برای وب سایت های گوناگون می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

هاست لینوکس چیست ؟

لینوکس ، یکی از پرطرفدارترین سرویس های میزبانی می باشد که به سبب قیمت خوب و انعطاف پذیری بالا برای خرید هاست بسیاری از وب سایت ها انتخاب می شود. لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است که از متداول ترین سیستم عامل ها در میان کاربران می باشد. برای کار با سرورهای لینوکسی لزومی به استفاده از سیستم عامل های لینوکسی نمی باشد. هاست لینوکس امنیت بالا ، عملکرد مطلوب ، توانایی استفاده از دستورات HTML و سایر امتیازها را دارد.

 

هاست لینوکس و وردپرس

هاست وردپرس چیست ؟

این نوع هاست ، یکی از سرویس های میزبانی می باشد که سرورهای میزبان آن ، جهت میزبانی وردپرس کاملاً بهینه سازی شده اند. این سرویس میزبانی قابلیت های زیادی مانند امکان نصب وردپرس و بعضی از پلاگین ها و تمپلت ها به طور اتوماتیک را دارا می باشد. هاست وردپرس برای سایت های حرفه ای تر مناسب می باشد.

 

هاست لینوکس و وردپرس

 ویژگی های این دو هاست

هاست دارای انواع مختلفی شامل هاست اشتراکی ، هاست ابری ، سرور مجازی ، سرور اختصاصی و هاست وردپرس و … می باشد. هاست وردپرس بر اساس سیستم عامل لینوکس می باشد. سامانه مدیریت محتوای وردپرس ، دارای قالب ها و افزونه های بی شماری می باشد که همواره در حال افزایش است. آپدیت و به روزرسانی نسخه های وردپرس در مقایسه با لینوکس ، سرعت بیشتری دارد.

سایت هایی که از طریق این سیستم ساپورت می شوند و بازدید کنندگان نسبتاً زیادی دارند ، می توانند از وردپرس استفاده کنند . استفاده از وردپرس برای این سایت ها سبب می شود که عملکرد و کارایی افزونه ها بهبود پیدا کند.

هاست مخصوص وردپرس از ورژن های مختلف PHP  و MySQL پشتیبانی کرده و به لحاظ امنیتی ، سایت ها را امن تر می کند. هاست وردپرس سرعت بارگذاری وب سایت ها را افزایش می دهد. از دیگر قابلیت های این هاست ، استفاده از فایروال و آنتی ویروس های آپدیت شده و … می باشند. هاست وردپرس بر اساس نیازهای وردپرس طراحی شده و بر روی سرورهای با قدرت که ویژه وردپرس می باشند ، قرار دارد.

در هر دو سرویس میزبانی ( لینوکس و وردپرس ) ، سیستم عامل لینوکس ارائه گردیده است و مراکز داده ( دیتاسنتر )  هر دو هاست لینوکس و وردپرس در ایران می باشد.

با توجه به الگوریتم ابری لینوکس ، یک گیگ حافظه رم و یک هسته پردازنده اختصاصی به هر اکانتی تعلق می گیرد. از مزایای دیگر این سرویس می توان به امکان نصب و راه اندازی رایگان نسخه های جدید وردپرس بر روی هاست سایت ها اشاره نمود.

بررسی تفاوت هاست لینوکس و وردپرس

در مقایسه این دو هاست ، به تفاوت های جزئی آنها پی می بریم. هاست وردپرس در مقایسه با لینوکس امتیازهای زیر را دارد.

خاص بودن کانفینگ سرور در مقایسه با هاست لینوکس

سرعت بالای آپگرید سخت افزارهای سرور در مقایسه با سرورهای عادی

عرضه پکیج های کنترل و مدیریت بسیار آسان وردپرس

امکان پیش بینی و تدارک منابع بیشتر در سرور

عرضه پوسته های گوناگون جهت بخشی از خدمات

در سرویس میزبانی وب لینوکس ، کاربران توانایی نصب یا تقاضای نصب انواع مختلف سیستم های مدیریت محتوا را دارا می باشند.

در سرویس میزبانی وردپرس نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس با قابلیت های فراوانی مانند امنیت بالا و … تنها با یک کلیک به سرعت انجام می شود. در هاست وردپرس کاربران می توانند قالب دلخواه خود را از میان قالب های موجود ، انتخاب کنند.

کدام هاست را انتخاب کنیم ؟

برای انتخاب و خرید هاست لینوکس و وردپرس باید به این نکته توجه فرمایید که هاست لینوکس برای وب سایت های تازه تأسیس شده با تعداد بازدیدهای متوسط مناسب است. اما هاست وردپرس برای وب سایت های حرفه ای با تعداد بازدیدهای بالاتر مناسب می باشد.

هاست وردپرس محدودیت های زیادی ندارد. این در حالی است که هاست لینوکس دارای محدودیت هایی می باشد.

هاست وردپرسی می تواند به جزء سایت های وردپرسی ، سایر سایت های با زبان php را ساپورت کند.

هاست وردپرسی فضای ذخیره سازی و پهنای باند بالاتری دارد.

به طور خلاصه برای انتخاب بین هاست لینوکس و وردپرس می توان گفت هاست لینوکس ارزان تر می باشد. اما هاست وردپرس عملکرد فنی و امنیتی بهتری دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *