تفاوت سرور مجازی و اختصاصی

vps-vs-dedicated

سرور های مجازی و اختصاصی با یکدیگر تفاوت دارند ، زیرا در هر سرور مجازی، چندین سرور قرار می‌گیرد که به یکدیگر متصل هستند. این سرورهای مجازی معمولا با یکدیگر در ارتباط هستند.

در این میان، باید دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید منابع سرورهای مجازی را برای استفاده دیگر سرورهای مجازی اختصاص دهید و باید منابع خود را فقط به سرور اصلی اختصاص دهید.

سرور مجازی و اختصاصی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند که در زیر به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم. در سرور مجازی، شما با تهیه  یک سرور مجازی از همان ابتدا به تمامی سرور های دیگر متصل هستید.

لازم است تا به این موارد توجه زیادی داشته باشید. به عبارتی توجه به این موارد به شما کمک زیادی می‌کند تا بتوانید به سهولت به اهدافی که پایه گذاری کردید، دست پیدا کنید. این سرور ها متناسب با کارکرد متفاوتی که دارند، می‌توانند از سوی افراد دارای مشاغل متفاوت و با اهداف گوناگون به کار گرفته شوند.

سرور مجازی ( VPS ) :

سرورهای مجازی بر روی سرورهای واقعی، فیزیکی یا مجازی قرار گرفته‌اند که شما را به استفاده از آن‌ها تشویق می‌کنند. VPS ها از یک هسته مجازی ( Virtual Center ) برای یک سرویس استفاده می‌کنند که می‌تواند به راحتی بر روی هر دستگاه و سیستم عاملی اجرا شود.

این سرویس میتواند از طریق هر دستگاهی که در دسترس باشد، ارایه شود. برای درک بیشتر این که سرور مجازی یا VPS چیست، نیاز است تا با مفهوم سرور آشنا شویم.

تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی در چیست؟

تفاوت سرور‌ها بیشتر به منابعی که در اختیار دارند، بستگی دارد. سرور‌های مجازی، منابعی از سرور فیزیکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما سرور‌های اختصاصی با داشتن منابع از پیش تعیین شده به جای منابع فیزیکی این کار را انجام می‌دهند.

این بدان معناست که شما می‌توانید با در نظر گرفتن منابع مورد نیاز برای سرور مجازی سایت خود را راه اندازی کنید. در این مقاله به بررسی انواع سرور مجازی و تفاوت آن با سرور اختصاصی می پردازیم.

سرور مجازی یک سرور اختصاصی است که برای یک سرور اختصاصی در شبکه استفاده می‌شود. در واقع سرور‌های مجازی منابع سرور فیزیکی را با منابع سرور مجازی ترکیب می‌کنند.

در حالت کلی سرور مجازی و اختصاصی یک سرور برای برنامه‌های تحت وب هستند که با توجه به استفاده از آن‌ها، به میزان زیادی می توانند به کسب و کار شما در حوزه‌های مختلف مانند تجارت الکترونیک، تبلیغات آنلاین، برنامه های وب، تولید محتوا، بازی های آنلاین و…. کمک کنند. در صورت نیاز به استفاده از هاست اشتراکی می توانید به لینک آن مراجعه فرموده و با مزایای آن آشنا شوید.

سرور مجازی و اختصاصی

مزایای استفاده از سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی :

سرور اختصاصی یکی از مهم‌ترین و پر کاربرد‌ترین سرور‌هایی است که در زمینه‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.

از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. تفاوت‌های سرور اختصاصی با سرور مجازی به این موارد بستگی دارد. به عبارتی هر کدام کارکردهای متفاوتی دارند و روش کاری هر یک با دیگری نیز متفاوت است.

یکی از تفاوت‌های سرور اختصاصی با سرور مجازی به قیمت آن‌ها بستگی دارد. چون موارد مختلف اعم از نوع سیستم عامل، تعداد کاربران، نوع وب سرور و…. در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید از طریق آشنایی با مزایا و معایب هرکدام، به بهترین روش به اهداف خود دست پیدا کنید.

کلام آخر : 

در سرورهای اختصاصی، همه افراد قادر هستند به صورت اشتراکی، از یک سایت یا برنامه استفاده کنند و حتی در مواردی امکان دسترسی افراد به منابع سرورهای اختصاصی وجود دارد و در سرورهای اختصاصی شما منابع اختصاصی، با محدودیت‌های زمانی، مالی و…. در اختیار دارید.

سرورهای مجازی و اختصاصی با یکدیگر تفاوت دارند. سرورهای مجازی معمولا فقط به مشتریان و کاربران ویژه فروخته می‌شود. اما سرورهای اختصاصی می‌تواند با هر میزان پهنای باند و قدرت خریداری شود.

البته این مسیله را باید در نظر بگیرید که سرورهای مجازی از نظر میزان مصرف باتری و قیمت دارای تفاوت‌هایی هستند. در ابتدا باید بدانید که سرور مجازی به سرورهایی گفته می‌شود که روی یک شبکه قرار می‌گیرند و شما با خرید آن می‌توانید از هر کامپیوتری که در داخل این شبکه قرار دارد و دارای اینترنت باشد، به سرور مجازی خود دسترسی داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه : سرور اختصاصی خارجی بهتر است یا ایرانی؟

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *