تفاوت سایت استاتیک و داینامیک

سایت استاتیک و داینامیک

سایت استاتیک و داینامیک دارای تفاوت هایی می باشند که در این مقاله به طور مفصل به این موضوع پرداخته و با هرکدام از این سایت ها آشنا می شویم.

طراحی سایت ، لازمه ی کسب و کارهای امروزی می باشد. بسیاری از کسب و کارها برای پیشرفت در کسب و کار خود ، نیازمند راه اندازی وب سایت می باشند. اینکه وب سایت ها چه ویژگی هایی داشته باشند و چگونه طراحی شوند ، یک موضوع بسیار مهم است. قبل از راه اندازی وب سایت باید اقدام به خرید هاست مناسبی برای وب سایت خود کنید تا گام اول برای راه اندازی یک وب سایت قوی را به خوبی بردارید.

طراحی سایت داینامیک

برای درک بهتر تفاوت های سایت استاتیک و داینامیک باید یک آشنایی کلی با هر دو سایت داشته باشیم. طراحی سایت داینامیک با توجه به نیازهای کاربران به صورت انعطاف پذیر انجام می شود. در این شرایط ، مالک سایت قادر است جزئیات سایت را با توجه به نیاز خود تغییر بدهد.

مالک سایت برای اعمال تغییراتی همانند ایجاد صفحاتی جدید ، حذف صفحات و … نیازی به کمک طراح سایت ندارد و خود می تواند این کار را انجام دهد. تمامی سایت های داینامیک از پنل مدیریت محتوا برخوردار هستند.

مزایای سایت های داینامیک

سایت استاتیک و داینامیک ، هر کدام دارای ویژگی های مثبتی می باشند. مزایای سایت داینامیک شامل انعطاف پذیر بودن ، امنیت بالا ، آپدیت سریع محتوا ، امکان کنترل و مدیریت وب سایت ، توسعه صفحات وب سایت ، کاهش هزینه های پشتیبانی وب سایت و … می باشند.

طراحی سایت استاتیک

سایت های استاتیک از نخستین سایت های طراحی شده می باشند. این سایت ها اغلب برای شرکت هایی که می خواهند در اینترنت حضور داشته باشند ، مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی تغییرات باید از سوی طراح وب سایت صورت بگیرد. مالک سایت نمی تواند دخل و تصرفی در سایت انجام دهد و باید تمامی کارها توسط طراح سایت انجام شود. این سایت ها به هزینه پایینی برای طراحی سایت نیازمند می باشند.

مزایای سایت های استاتیک

همانگونه که گفته شد ، سایت استاتیک و داینامیک هر کدام مزیت های خاص خود را دارند. مزایای سایت های استاتیک شامل هزینه پایین طراحی ، امنیت بالا و کم بودن میزان محتواهای سایت و … می باشند.

سایت های نیمه پویا چیست ؟

گروهی دیگر از سایت ها می باشند که بین سایت های پویا و ایستا می باشند. این سایت ها را سایت های نیمه پویا می گویند. در سایت های نیمه پویا ، لزومی برای آپدیت سایت و ویرایش اطلاعات نمی باشد. ولی می توان قابلیت هایی مانند ارتباط با کاربران و خدمات دهی به آنها را توسط برنامه نویسی سایت ، ایجاد کرد.

تفاوت های اصلی در طراحی سایت استاتیک و داینامیک چه می باشد ؟

 

سایت استاتیک و داینامیک

سایت های استاتیک به ویرایش های مکرر نیازی ندارند. این سایت ها به منظور شناسایی یک برند یا یک فرد راه اندازی می گردند. خدمات دهی به شیوه آنلاین در سایت های استاتیک انجام نمی شود. هزینه راه اندازی سایت های استاتیک بسیار پایین تر از سایت های داینامیک می باشد. اما در شرایطی که سایت های استاتیک نیاز به آپدیت داشته باشند ، باید هزینه هایی برای آپدیت آنها صورت بگیرد.

سایت های داینامیک توسط هر فردی قابل ویرایش می باشند و به تخصص خاصی برای اعمال تغییرات نیاز نمی باشد. هزینه مربوط به طراحی سایت های داینامیک زیادتر از سایت های ایستا می باشد.

یک تفاوت اساسی میان سایت استاتیک و داینامیک ، امنیت است. امنیت در وب سایت های استاتیک بیشتر از سایت های داینامیک می باشند. البته طراحی اصولی و حساب شده ، می تواند امنیت سایت های داینامیک را بالا ببرد.

سایت های ایستا با زبان HTML کدنویسی شده اند.  اما سایت های داینامیک با زبان PHP و ASP کدنویسی شده اند. به گونه ای که با اتصال به دیتابیس می توان محتویات سایت را تغییر داد.

یکی از روش های بدست آوردن رتبه بالا در موتورهای جستجوگر ، آپدیت و پویایی وب سایت ها می باشد. در نتیجه سایت های داینامیک رتبه های بهتری از سوی موتورهای جستجو بدست می آورند.

 

سایت استاتیک و داینامیک

تبدیل سایت ایستا به پویا امکان پذیر است ؟

در صورتی که با توجه به درک تفاوت های سایت استاتیک و داینامیک ، تمایل به تغییر ماهیت سایت دارید ، باید بدانید این کار امکان پذیر است. برای مثال شما می توانید سایت ایستا خود را به سایت پویا تبدیل کنید و از مزایای سایت پویا استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *