تست سرعت هاست چگونه انجام می شود ؟

تست سرعت هاست

تست سرعت هاست بدون استفاده از ابزار و با استفاده از ابزار قابل انجام می باشد. ابزارهای مختلفی برای سنجش سرعت هاست وجود دارند.

سرعت هاست

هاست بخشی از سرور است که دارای انواع مختلفی می باشد. انواع هاست شامل هاست اشتراکی ، هاست ابری ، هاست اختصاصی و سرور مجازی می باشد. سرعت هاست تایمی است که برای ارسال یک صفحه از وب سایت به مرورگر کاربر ، زمان می برد. تست سرعت هاست ، آنالیز زمان بر حسب ثانیه جهت انتقال پاسخ سرور مربوط  به درخواست آپلود یک وب سایت از سمت کاربران می باشد.

در واقع مدت زمانی که برای آپلود سایت مورد نظر کاربر ، زمان می برد بر اساس ثانیه محاسبه می شود. برخی از کدنویسان با استفاده از کدهای جاوا ، ترفندی را به کار می برند که مدت زمان بارگذاری سایت برای کاربران کوتاه تر به نظر برسد. در این ترفند ، ابتدا متن و عکس سایت آپلود می شود و سپس کدهای مربوط به افکت های سایت آپلود می شود. با این ترفند ، کاربر فکر می کند که سایت کاملاً آپلود شده است ، در حالی که کدهای افکت هنوز در حال بارگذاری می باشند.

روش های افزیش سرعت هاست

 

تست سرعت هاست

 

درخواست های HTTP را کاهش دهید تا سرعت هاست افزایش چشمگیری پیدا کند. برای افزایش سرعت هاست  پلاگین های غیرضروری ، کامنت ها ، اموجی ها ، دکمه های شبکه اجتماعی و Embed را غیرفعال کنید.

از شبکه تحویل محتوا ( CDN ) استفاده کنید.

تصاویر را بهینه کنید و فرمت JPEG را برای تصاویر انتخاب کنید.

فایل های جاوا اسکریپت و JS را ادغام کنید.

اگر دارای هاست اشتراکی می باشید و با افزایش بازدیدها مواجه شدید باید هاست خود را به سروراختصاصی تغییر دهید. هاست اشتراکی یک سرور کاملاً مناسب و ایده آل برای سایت های کم بازدید است.

لود تنبل ( Lazy Loading) را اکتیو یا فعال کنید.

افزونه ها را به حداقل برسانید تا سرعت هاست افزایش پیدا کند.

تست سرعت هاست بدون ابزار

ابتدا باید command prompt را در سیستم ویندوزی اجرا کنید. برای این کار در منوی استارت ویندوز ، run را کلیک کنید. در قسمت مربوط cmd را تایپ نمایید تا command prompt گشوده شود. در پنجره ی command prompt عبارت ping your website.com را وارد کنید. این عبارت در واقع هاست است که سرعتش را می خواهیم بررسی کنیم.

حال آمار پینگ شما نمایش داده می شود که می توانید آن را آنالیز کنید. متوسط زمان پینگ پایین تر از 200 میلی ثانیه عالی است و رنج 200 الی 400 سرعت متوسط و 400 به بالا پینگ بد و سرعت پایینی می باشد.

تست سرعت هاست با ابزار

ابزارهایی برای کنترل سرعت هاست وجود دارند. برخی از این ابزارها YSlow ، GTmetrix ، Loadimpact و … می باشد. ابزارهای کنترل سرعت هاست ، به صورت کامل نتایج صحیحی به کاربران ارائه نمی دهند. اما امکان افزایش سرعت سایت و هاست را تا حدودی فراهم می کنند. به همین منظور این ابزارها مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر کاربردهای این ابزارها می توان به امکان شناسایی بعضی از ایرادها و رفع این ایرادات اشاره نمود. اندازه گیری دقیق سرعت هاست با این ابزارها میسر نمی باشد. برای آزمایش سرعت سایت ، تنها صفحات اصلی سایت را بررسی نکنید و تمام صفحات سایت را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید.

ابزار GTmetrix برای تست سرعت هاست

ابزار GTmetrix یکی از بهترین ابزارها برای کنترل و ارتقاء سرعت وب سایت ها و بهینه نمودن وب سایت ها می باشد. این ابزار می تواند به کمک مانیتور کردن URL در هر زمان و هر مکان ، تست سرعت هاست را صورت دهد. در واقع نحوه عملکرد وب سایت را مشخص می کند.

از کاربردهای ابزار GTmetrix می توان به بهبود سرعت آپلود سایت ، آنالیز وب سایت از لحاظ بهینه سازی عکس ها ، ارائه روش های کاربردی درباره ی سئوسایت و تحلیل ساختار کدهای جاوا اسکریپت و CSS و HTML و … اشاره کرد.

 

تست سرعت هاست

ابزار google

گوگل دارای ابزاری به نام google page speed می باشد که امکان سنجش سرعت هاست را فراهم می کند. این ابزار می تواند رتبه بندی سایت کاربر را در مقیاس 1 تا 100 انجام دهد. این ابزار برای بررسی سرعت سایت ها در گوشی های همراه و دسکتاپ به کار می رود.

ابزار keyCDN

از دیگر ابزارهای تست سرعت هاست ، ابزار keyCDN می باشد. این ابزار در میان سایر ابزارها به لحاظ سرعتی قوی تر می باشد. این ابزار سنجش سرعت هاست را به طور آنلاین انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *