بررسی امنیت هاست ها

هاست

در دنیای امروز، سایت های اینترنتی حرف اول را در زمینه تجارت و آموزش و … می زنند‌. تمامی سایت ها، نیاز به سرور و سرور مجازی و … دارند. بعضی از صاحبان سایت خود وسایل و امکانات مورد نیاز جهت ارائه دادن سرور را دارند. بعضی از صاحبان سایت ها از امکانات شرکت های هاستینگ استفاده می کنند. این افراد باید به بررسی امنیت هاست ها بپردازند. در صورت تمایل به خرید هاست می توانید به لینک آن مراجعه نمایید.

گول تبلیغات را نخورید

هاست، بخش مهم سایت است و این بسیار مهم است که به این بخش به بهترین نحو ممکن رسیدگی شود. ممکن است شما توانایی ارائه دادن سرور را نداشته باشید و باید به سراغ شرکت های هاستینگ و خرید هاست اشتراکی و اختصاصی بروید. از طرفی تبلیغات بسیار زیاد در این بازار پر زرق و برق، ممکن است، شما را به اشتباه بیندازد و هاست مخربی را خریداری کنید. اگر از یک هاست بی کیفیت برای سایت خود استفادع کنید، حتی پس از این که به اشتباه خود پی ببرید.باز هم راه جبران سخت است و شما را به شدت عقب می اندازد.

از آنجایی که تمامی اطلاعات سایتتان در اختیار هاست می باشد، کوچکترین تداخل در هاست می تواند به سایت شما آسیب زیادی وارد کند. علنا می توان گفت زمانی که هاست به مشکل بخورد، سایت شما هم به مشکل می خورد و اگر اطلاعات درون هاست از بین برود، شما به مشکل بسیار بزرگی بر می خورید. بنابراین این سوال پیش می آید که برای جلوگیری از این اتفاقات باید چه کاری انجام داد؟ برای جلوگیری از این اتفاقات، باید حواسمان جمع باشد و به بررسی امنیت هاستی که می خواهیم بخریم، بپردازیم.

چگونه امنیت هاست ها را بررسی کنیم؟

همانطور که همه ما می دانیم، هاست اشتراکی و اختصاصی از مهم ترین بخش های یک سایت است. به نوعی می توان گفت هاست قلب تپنده سایت شما است و از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین شما باید راهکارهایی را بلد باشید تا امنیت هاست را بررسی کنید.

بررسی حفاظت های فیزیکی

یکی از مهم ترین بخش ها در امنیت یک هاست،  حفاظت های فیزیکی آن است. هر چقدر هم امنیت نرم افزاری یک شرکت هاستینگ بالا باشد، باز هم ممکن است از سمت سخت افزار و فیزیکی به آن صدمه وارد شود. در این مورد دیگر خبری از هکر نیست و ممکن است یک آتش سوزی، سبب این شود که همه چیز از بین برود. اگر یک جستجو در اینترنت داشته باشید، بسیاری از هاستینگ های معروف را خواهی دید که به دلیل حفاظت ضعیف از بین رفته اند. این اتفاقات ممکن است به خاطر وصل شدن یک فلش ویروسی به سرور ها یا رفت و آمد از کنار کابل و برخورد به آن ها و … رخ دهد.

 

خرید هاست

سیستم عامل سرور ها

این بسیار مهم است که سیستم عامل سروریا سرور مجازی چیست؟ یکی از مهم ترین اقدامات برای بالا بردن افزایش امنیت نرم افزاری، سیستم عامل سرور ها می باشد. در واقع اولین اقدامی که باید در زمینه امنیت نرم افزاری هاست، انجام داد، نصب سیستم عامل قدرتمند است. معمولا سیستم عامل لینوکسی، از امنیت بیش تری برخوردار هستند. یکی از سیستم عامل های لینوکسی مهم، سنت او اس یا cent os می باشد. سیستم عامل های دیگری همچون اوبونتو و ویندوز نیز وجود دارند که می توانند بر روی سرور ها نصب شوند. در سری ویندوز نسخه پایدار، ویندوز سرور 2016 نسخه دیتا سنتر است. بنابراین، این مسئله بسیار مهم است که سیستم عامل سرورهای شرکت هاستینگ چیست.

فعال بودن فایروال

فایروال، یکی از مهم ترین مسائل امنیتی برای هاست اشتراکی یا اختصاصی است. در حال حاضر در گستره وب، سایت هایی بسیاری وجود دارند و حملات اینترنتی بسیاری انجام می شود. یعنی حملات اینترنتی چیز جدیدی نیست و دیگر عادی شده است و بر روی سرور مجازی و امثالهم انجام می شود.  اما چیزی که مهم است، این است که شرکت مورد نظر بتواند، حمله را  به سرعت تشخیص دهد و با آن مقابله کند. یکی از مهم ترین مسائل برای مقابله با این حملات، فعال بودن فایروال است. بنابراین به سراغ شرکتی بروید که از فایروال استفاده می کند و همچنین خدمات ضد حمله را ارائه دهد، یعنی بتواند حمله را تشخیص داده و آن را مسدود کند.

نصب پچ ها و آیدیت های منظم

یک هاستینگ برای این که از حملات به دور باشد و همچنین در مقابل حملات ایمن باشد، باید کاری های زیر را انجام دهد.

  • ماژول های روی سیستم را باید همیشه در بهترین حالت خود نگهدارد.
  • پچ ها و بسته های الحاقی را باید به سرعت نصب کند و همیشه باید این پچ ها را بروز نگهدارد.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت هاست اشتراکی‌ با هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *