انتخاب هاست مناسب

انتخاب هاست مناسب

در انتخاب هاست مناسب عوامل زیادی مانند فضای مورد نیاز، خدمات و پشتیبانی از هاست، قیمت و هزینه ی خدمات،میزان آپتایم سرور و… نقش دارند.

ویژگی شرکت هاستینگ مناسب

یک هاستینگ مناسب باید دارای استانداردها و تعهدات لازم برای میزبانی باشد و از کارشناسان متخصص و کاربلد و از پیشرفته ترین سیستم ها برخوردار باشد.

مجهز به پروتکل های امنیتی باشد و امنیت هاست را تأمین نماید.

در هنگام خرید هاست ، تمامی اطلاعات لازم در مورد هاست ارائه دهنده را در اختیار کاربران قرار دهد.

شرکت هاستینگ باید توانایی ارتقاء هاست را داشته باشد. البته در صورتی که مشتریان نیاز به منابع و فضای بیشتر داشته باشند. بنابراین باید بتواند هاست قابل ارتقاء ارائه دهد.

شرکت هاستینگ باید بتواند آپ تایم هاست های ارائه دهنده را به بالای 99 درصد برساند، تا بازدید کنندگان در هر زمانی به راحتی و بی دردسر به سایت ها دسترسی داشته باشند.

از دیتاسنتر معتبر و با قدرتی برخوردار باشد.

شرکت هاستینگ باید امکان راه اندازی چندین وب سایت را بر روی یک هاست اشتراکی ، به کاربران خود بدهد.

معیارهای در نظر گرفته شده برای انتخاب هاست مناسب

باید به تعداد کاربرانی که حدس می زنید از وب سایت مورد نظر بازدید کنند، توجه نمود.

این نکته را باید در نظر داشته باشید که آیا بازدید از طریق موتور جستجوگر گوگل مهم می باشد یا اهمیت ندارد.

قدرت و کیفیت کنترل پنل در انتخاب هاست مناسب، تا چه میزان برای شما اهمیت دارد.

بازدید کنندگان وب سایت مورد نظر از چه کشورهایی می باشند.

امکان ایجاد چندین دامنه و دیتابیس در هاست، برای شما لازم است یا ضرورتی ندارد.

داشتن خدمات پشتیبانی هاستینگ برای شما دارای اهمیت می باشد یا فاقد اهمیت است.

نحوه انتخاب انواع هاستینگ

هاست ها در انواع مختلفی شامل هاست اشتراکی، هاست مجازی،هاست اختصاصی و هاست ابری وجود دارند. با توجه به شرایطی هر کدام از این هاست ها را می توانیم به عنوان هاست مناسب انتخاب کنیم.

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی از ساده ترین هاست ها می باشد که یک فضای بزرگ به قسمت هایی تقسیم شده و هر قسمت به یک سایت اختصاص می یابد. این هاست از امنیت و سرعت کمی برخوردار است و مناسب راه اندازی وب سایت های جدید که تازه فعالیت خود را آغاز نموده اند و در اوایل راه هستند ، می باشد. هاست اشتراکی قیمت مناسبی دارد.

 مجازی vps

این هاست که از شباهت های زیادی به هاست اشتراکی برخوردار است، امنیت بالایی دارد. به علت تقسیم شدن سرور به چندین قسمت مجزا، امکان شخصی سازی بخش های گوناگون آن وجود دارد. سرور مجازی فاقد محدودیت است.

زمانی که به امنیت و سرعت بهتری نیاز دارید سرور مجازی  انتخاب ایده آلی برای کاربران می باشد. کاربر در سرور مجازی به اطلاعات بیشتر و قدرت بالاتری دسترسی دارد.

اختصاصی

این سرور از قابلیت های فراوانی برخوردار است . پهنای باند خوبی دارد. سرعت آن بسیار بالا می باشد و قاعدتاً قیمت بالایی دارد.

زمانی که وب سایت ها حساسیت بالایی داشته باشند، این سرور انتخاب مناسبی است. وب سایت های بزرگ که دایره ی خدمت رسانی آنها وسیع می باشد به سرور اختصاصی نیاز دارند. چنانچه به دنبال انتخاب هاست مناسب با ویژگی پهنای باند بالا و سرعت و امنیت بالا هستید، هاست اختصاصی را انتخاب نمایید.

هاست ابری

این هاست برای سایت هایی طراحی شده است که محتواهای آن از منابع گوناگون می باشد. داده ها و اطلاعات کاربر میان تعداد زیادی از سرورهای مجازی توزیع می گردد.

وب سایت کاربران امکان استفاده از همه ی سخت افزارها و نرم افزارهای این سیستم ها را دارد. اطلاعات این سایت ها ممکن است از کشورهای مختلف جهان باشد. البته این عامل در پایین بودن امنیت این سایت ها نقش دارد.

چگونگی انتخاب هاست مناسب

اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید، می توانید از روش های مختلفی اطلاعات لازم را برای انتخاب هاست مناسب خود، بدست آورید.

با حضور در همایش های مربوط به هاستینگ و مشاوره با صاحبان مشاغلی که از هاست های گوناگون استفاده می کنند، می توانید اطلاعاتی درباره بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست، بدست آورید.

افرادی که در زمینه طراحی و راه اندازی وب سایت های بزرگ و کوچک تجربه دارند و با شرکت های هاستینگ متعددی در ارتباط بوده اند، بهترین افراد برای مشاوره برای انتخاب هاست مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *