افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل می تواند به بازاریابی آنلاین کمک شایانی کند. برای افزایش رتبه سایت روش های زیاد و نتیجه بخشی وجود دارد.

ارتقاء رتبه سایت

ارتقاء سایت ها برای مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی اهمیت فراوانی دارد. چنانچه سایتی فاقد رتبه خوبی در گوگل باشد نسبت به رقیبان خود عقب می افتد. برای ارتقاء سایت در گوگل باید اقدامات لازم برای دیده شدن سایت توسط گوگل صورت گیرد. دیده شدن توسط گوگل موجب بالا رفتن سایت در نتایج جستجوی گوگل می شود.

 

افزایش رتبه سایت در گوگل

با راه اندازی یک سایت ، برخی از صفحات سایت در جایگاه گرفتن در گوگل با مشکل روبرو هستند. اما برخی از صفحات سریعاً رتبه خوبی در گوگل پیدا می کنند. این موضوع نشان می دهد که رتبه گرفتن در گوگل بر اساس یک سری اصول و ضوابط انجام می شود. برای کسب رتبه دلخواه در گوگل باید با اصول سئو کاملاً آشنا باشید.

روش های افزایش رتبه سایت در گوگل

روش های متعددی برای ارتقاء جایگاه یک سایت در گوگل وجود دارد که برخی از مهمترین آنها را بررسی می کنیم.

 

افزایش رتبه سایت در گوگل

تولید محتوای با کیفیت

گوگل برای محتواهایی ارزش قائل می باشد که مطالب آنها کپی نباشد. محتواهایی که کپی از سایر وب سایت ها می باشد،  فاقد ارزش است و احتمال جریمه شدن آنها توسط گوگل وجود دارد. کیفیت مطالب از موارد مهم دیگر می باشد که در تولید محتوا باید به آن توجه شود. اگر کاربران با مراجعه به وب سایت شما به دلیل محتوای بی ربط و بی کیفیت از وب سایت بلافاصله خارج شوند ، برای رتبه وب سایت شما اثر سوء دارد.

چگالی کلمات کلیدی

تعداد کلمات محتوا باید بین 500 تا 1500 کلمه باشد. چگالی کلمات کلیدی باید به اندازه باشد و کمتر یا بیشتر از میزان استاندارد ، تأثیر نامطلوب در جایگاه وب سایت دارد. میزان استاندارد چگالی کلمات کلیدی نسبت به تعداد کل کلمات محتوا ، بین 2 تا 5 درصد است.

سرعت سایت

بهبود سرعت سایت از دیگر روش های افزایش رتبه سایت در گوگل می باشد. منظور از سرعت سایت ، سرعت بارگذاری سایتی است که کاربر می خواهد مشاهده کند. سرعت سایت به عوامل زیادی بستگی دارد. هاست و سرور از عوامل مؤثر در سرعت سایت می باشند. با انتخاب و خرید هاست با کیفیت برای سایت خود ، سرعت سایت را بهبود ببخشید. هاست انواع مختلفی دارد و شامل هاست اشتراکی ، هاست ابری ، سرور مجازی و سرور اختصاصی و … می باشد. باید با توجه به شرایط ، هاست مناسب برای سایت خود را انتخاب کنید.

سرعت پایین بارگذاری سایت ، موجب انصراف کاربران از مراجعه به سایت می شود.

به روزرسانی محتوا

به روزرسانی محتوای سایت ها موجب جذب بیشتر کاربران می شود. آپدیت و به روزرسانی محتوای وب سایت ها ، یکی از مؤثرترین روش های افزایش رتبه سایت در گوگل می باشد. زیرا به روزرسانی مطالب به لحاظ سئو اهمیت بسیار زیادی دارد.

اهمیت دادن به لینک ها

لینک ها برای برقراری ارتباط بین صفحات و سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند. انواع لینک ها شامل لینک های داخلی و لینک های خارجی می باشند. لینک های داخلی برای ارتباط بین صفحات یک سایت می باشد. لینک های خارجی برای برقراری ارتباط با سایت های دیگر می باشد. تأثیر لینک های خارجی از لینک های داخلی در ارتقاء سایت ها بیشتر است.

بهینه سازی تصاویر برای افزایش رتبه سایت در گوگل

حجم عکس و فرمت عکس در سرعت سایت اثر گذار است. به هر میزانی که اندازه عکس کمتر و فرمت عکس مناسب تر باشد ، احتمال افزایش رتبه سایت در گوگل بیشتر می شود.

استفاده از نقشه سایت

با ساخت صفحات جدید ، لینک مربوط به آن در نقشه سایت ذخیره می شود. گوگل از قرارگیری این نقشه مطلع می شود و آن را سریعاً ایندکس می کند. ایندکس شدن یعنی اطلاعات ثبت شده برای جستجو ، نشان داده خواهند شد.

نرم افزار افزایش رتبه سایت در گوگل

نرم افزارهایی که برای ارتقاء رتبه سایت وجود دارند ، دو مدل هستند.

برنامه های Bulk Google Rank Checker و Varvy SEO Tool به منظور بررسی رتبه بندی سایت و آنالیز سایت به کار می رود. این نرم افزارها ، امکان آنالیز و تحلیل اطلاعات سایت ها را در هر زمان دلخواه ، فراهم می کنند.

افزونه های نصب شده در سایت ها ، امکان بهینه کردن محتواهای تولیدی را فراهم می کنند. یکی از این افزونه ها Yoast Seo می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *