اشتباهات رایج در طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت باید بر اساس اصول و قواعد مشخصی صورت بگیرد تا وب سایت ، کیفیت لازم را به لحاظ طراحی داشته باشد.

هرگونه اشتباهی در طراحی وب سایت ، دستیابی به اهداف موردنظر سایت را با مشکل مواجه می کند. در ادامه به بررسی برخی از این اشتباهات رایج می پردازیم. پیش از بررسی این اشتباهات ، توجه داشته باشید که خرید هاست مناسب برای وب سایت از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و اولین اقدام برای ایجاد یک وب سایت قوی است.

انتخاب دامنه نامناسب ، یک اشتباه در طراحی وب سایت

دامنه وب سایت باید کوتاه باشد و تا حد امکان به کلیدواژه های مدنظر شما مرتبط باشد. نام دامنه باید به گونه ای باشد که در ذهن مخاطب نقش ببندد. نام های سخت و طولانی ، احتمال کمی برای ماندن در ذهن مخاطب دارند.

سرعت بارگذاری پایین سایت

سرعت بارگذاری پایین وب سایت ، به معنای غیر حرفه ای بودن وب سایت تلقی می شود. عوامل زیادی مانند استفاده از عکس های سنگین و فایل های حجیم و… سبب سرعت بارگذاری پایین سایت می شود. یکی دیگر از این عوامل ، استفاده از هاست نامناسب می باشد. با انتخاب یک هاست مناسب مانند سرور مجازی ، سرعت بارگذاری وب سایت را افزایش دهید.

ناوبری نامرتب ، اشتباهی بزرگ در طراحی وب سایت

 

طراحی وب سایت

ناوبری نامرتب و غیر منسجم ، یکی از اشتباهاتی است که بسیاری از کاربران در طراحی و ایجاد سایت خود مرتکب می شوند. کاربران به محض ورود به سایت باید بتوانند صفحات و مطالب موردنیاز خود را پیدا کنند. شلوغی وب سایت سبب کلافگی کاربران شده و آنها را از مشاهده وب سایت منصرف می کند. ناوبری را به صورتی ترتیب دهید که کاربر با یک بازدید کلی ، صفحه مدنظر خود را بیابد.

نگارش غلط محتوای وب سایت

وب سایت باید دارای محتواهای مختصر و مفید باشد ، نه محتواهای طولانی و خسته کننده که کاربر حوصله خواندن آن را نداشته باشد. اکثر کاربران در جستجوی محتواهایی می باشند که در کمترین زمان آنها را به هدفشان برساند. علاوه بر کوتاه بودن محتوا ، رعایت درست قواعد نگارشی لازم می باشد. نوع فونت ، سایز فونت ، استفاده از تصاویر مناسب ، فضای ساده و … از دیگر مواردی هستند که در طراحی وب سایت باید مورد توجه قرار بگیرند.

تنوع بیش از اندازه رنگ ها

 

طراحی وب سایت

صفحات وب سایت را با دفتر نقاشی کودکان اشتباه نگیرید. در استفاده از رنگ های گوناگون ، زیاده روی نکنید. به کار بردن رنگ های گوناگون سبب کلافگی مخاطبان شده و به لحاظ کلاس کاری وب سایت خوب نمی باشد. رنگی که بیشتر در وب سایت شما به کار می رود ، باید رنگ مخصوص برند شما باشد. مخاطب با مشاهده کلی وب سایت در نگاه اول ، برند یا موضوع وب سایت را به یاد بیاورد. برای مثال اگر وب سایت درباره اخبار مربوط به باشگاه پرسپولیس است ، رنگ غالب وب سایت قرمز باشد.

مسئله انتخاب رنگ ها مسئله آسانی نیست ، ولی به طور کلی از سه رنگ اصلی و دو رنگ فرعی برای وب سایت استفاده کنید.

صفحه اصلی نامرتب ، یک اشتباه در طراحی وب سایت

صفحه اصلی سایت باید منظم و مرتب طراحی شود. دسته بندی ها ، مقالات و … همه در بخش های مخصوصی به طور منظم قرار بگیرند. برای دستیابی به چنین صفحه ای ، باید شیوه طراحی ساده را انتخاب کنید. به کار بردن عکس های گوناگون ، فونت های مختلف ، منوهای بزرگ و … موجب آشفتگی مخاطب و ترک وب سایت توسط وی می شود. با رعایت کردن تمامی این موارد ، یک صفحه ساده و مرتب ایجاد نمایید.

استفاده نکردن از کلیدهای فراخوان ( CTA )

عدم استفاده از کلید یا دکمه های فراخوان ، یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی وب سایت می باشد. استفاده نکردن از این کلیدها ، سبب از دست دادن مشتریان می شود. CTA برای مراجعه افراد به وب سایت ها می باشد. با کمک این تکنیک ، میزان بازدید از وب سایت را بالا ببرید. همچنین می توانید مانند یک راهنما ، مخاطبان را به صفحات دیگری هدایت کنید. کلید CTA باید کاملاً ساده و شامل عبارتی گویا و واضح باشد. رنگ آن به گونه ای جلب توجه کند.

عدم استفاده از اطلاعات ارتباطی

درصد بالایی از مخاطبان علاقمند هستند که اطلاعات ارتباطی سایت را ببینند. در صورتی که این اطلاعات در صفحه سایت گنجانده نشده باشد ، سبب بی اعتمادی مخاطبان می گردد. اطلاعات ارتباطی پلی است برای حفظ ارتباط میان مخاطبان با صاحبان وب سایت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *