آیا نوع هاست در رتبه سایت در گوگل تاثیر دارد؟

نوع هاست در رتبه بندی سایت در گوگل

همه سایت ها تمایل دارند که در صفحات اول گوگل دیده شوند تا بازخورد بیشتری داشته باشند و به همین دلیل مدیران وب سایت برای بهینه سازی سایت خود در تلاش هستند تا آن را به رتبه خوبی در گوگل برسانند‌. عوامل زیادی در رتبه سایت نقش دارند و یکی از این عوامل که دغدغه بسیاری از وبمستران و سئوکاران است، نوع هاست می باشد. به دلیل اهمیت این موضوع، در ادامه مطلب به بررسی خرید هاست و نوع آن می پردازیم پس با ما همراه باشید.

هاست چیست؟

هاست یک فضای میزبانی برای نگهداری اطلاعات وب سایت است. حجم اطلاعات سایت ممکن است متغیر باشد و این اطلاعات از طریق سرور هاستینگ در اختیار کاربران قرار داده می شود. سرور هاستینگ در واقع کامپیوتر بزرگی است که اطلاعات زیادی را به طور ۲۴ ساعته ذخیره کرده و به اشتراک می گذارد. انواع مختلفی از هاست وجود دارد که بررسی آن از این بحث خارج است.

تاثیر نوع هاست در رتبه سایت در گوگل

گوگل در مدت زمان مشخص، ربات های خزنده خود را به داخل سایت های گوناگون می فرستد تا بر اساس آن رتبه سایت ها را مشخص کند. این خزنده ها مانند کاربران عادی وارد سایت شده، منتظر می مانند تا سایت لود شود و سپس الگوریتم های گوگل را در آن سایت بررسی می کنند و به سایت رتبه می دهند. از آنجایی که گوگل خود را به جای کاربران می گذارد پس قطعا سرعت سایت و در دسترس بودن اطلاعات آن برایش اهمیت زیادی دارد.

در صورتی که سایت دیر لود شود و به خوبی بالا نیاید، از سمت گوگل امتیاز منفی دریافت می کند زیرا هیچ کاربری حوصله و وقت زیادی برای لود شدن صفحه ندارد و این موضوع بسیار با اهمیتی است. مهم ترین عاملی که بر سرعت سایت تاثیر دارد، هاست می باشد. اگرچه نوع هاست در رتبه سایت  در گوگل تاثیر مستقیمی ندارد اما خرید هاست باید با نهایت دقت انجام شود زیرا کیفیت هاست بر سئو و بهینه سازی سایت بسیار تاثیرگذار است. آشنایی با مقایسه تفاوت های نوع هاست

عوامل موثر در کیفیت هاست و اهمیت نوع هاست در رتبه سایت در گوگل

کیفیت هاست به عوامل زیر بستگی دارد:

۱- سرعت هاست

درباره نوع هاست در رتبه سایت باید بگوییم که یکی از اصلی ترین مواردی که گوگل در رتبه سایت به آن توجه می کند، سرعت سایت است که به هاست آن بستگی دارد. سرعت دسترسی به صفحات سایت باید بالا باشد و زمانی که کاربران وارد سایت می شوند، محتوا در سریع ترین زمان ممکن برایشان لود شود.

در صورتی که سایت کند باشد، کاربر را خسته کرده و وی بیخیال جست و جو در این سایت شده و به سراغ سایت دیگری خواهد رفت. در چنین زمانی گوگل محتوای شما را غیر مرتبط با موضوع سایت تشخیص می دهد و یا اینکه این احتمال را می دهد که سرعت لود مطالب پایین است و هر دوی این موارد باعث تنزل  رتبه سایت شما می شود.

۲- آپتایم هاست (پایداری بالا)

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت هاست، آپتایم یا پایداری بالای آن است زیرا قطع شدن هاست، از نظر گوگل موردی منفی می باشد. آپتایم، توانایی سرور هاست در اداره و اجرای سایت را نشان می دهد. پیش از خرید هاست باید این نکته را مورد توجه قرار دهید تا سرور و خود هاست، آپتایم خوبی داشته باشند. اگر هاست سایت قطعی داشته باشد و آپتایم آن پایین بیاید، بهینه سازی سایت با مشکل روبرو شده و این موضوع بر رتبه بندی آن اثر منفی خواهد گذاشت.

نوع هاست در رتبه سایت و آپتایم هاست

۳- امنیت هاست

باید گفت که در مبحث اهمیت نوع هاست در رتبه سایت، امنیت سایت بستگی به امنیت هاست و محتوای آن دارد. امنیت هاست (Host) باید به شکلی باشد که نفوذ به آن امکان پذیر نباشد و ضعف های امنیتی محتوای سایت را مورد پوشش قرار دهد. اگر سایتی مورد حملات مختلف قرار می گیرد و امنیت اطلاعات سایت و کاربران آن به خطر بیفتد، از نظر سئو با شکست بزرگی روبرو خواهد شد زیرا امنیت یک سایت در رتبه بندی گوگل بسیار با اهمیت است.

جمع بندی

همانطور که در مبحث نوع هاست در رتبه سایت  گفتیم، خرید هاست و کیفیت آن تاثیر زیادی بر رتبه سایت در گوگل دارد. استفاده از هاست با کیفیت به طور مستقیم باعث بهینه سازی بهتر سایت نمی شود اما اگر به درستی انتخاب نشود و با سایت سازگار نباشد، مشکلات زیادی را به وجود می آورد و این مشکلات تاثیر زیادی در افت رتبه سایت در گوگل دارد. سرعت، امنیت، آپتایم، سازگاری و پشتیبانی مرکز ارائه دهنده هاست بسیار با اهمیت است و باید برای بهینه سازی سایت به آن توجه شود.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *