آموزش ساخت هاست سی پنل رایگان بدون محدودیت

ساخت هاست سی پنل

مواردی که برای شروع فعالیت یک وب سایت در بستر اینترنت حائز اهمیت هستند، یک هاست و دامنه می باشند. پس از خرید هاست و دامنه و مشخص نمودن آدرس سایت، قدم بعدی مدیریت داده ها می باشد که نقش بسیار مهمی در شخصی سایت دارد. مدیریت صحیح سایت برای مدیران یک امر حیاتی است و ابزارهای مختلفی برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند. سی پنل یکی از پرکاربردترین کنترل پنل ها به شمار می رود، در این مقاله به بررسی آموزش ساخت هاست سی پنل CPanel host می پردازیم.

آشنایی با سی پنل

سی پنل در حقیقت به عنوان یک کنترل پنل شناخته می شود که به منظور مدیریت داده های سایت مورد استفاده قرار می گیرد. این کنترل پنل به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده ترین پنل های سرور مجازی لینوکسی به شمار می رود. مهم ترین مزیت استفاده از این کنترل پنل، عدم نیاز به استفاده از دستورات پیچیده لینوکس می باشد.

مزایای سی پل چیست؟

سی پنل دارای یک داشبورد مدیریتی می باشد که کاربران به شکل کاملاً راحت و در دسترس می توانند به کمک آیکون ها و ابزارهای در نظر گرفته شده در آن، به مدیریت وب سایت مد نظر بپردازند. این طراحی ساده جزء مهم ترین نقاط قوت سی پنل به شمار می رود. دسترسی به همه بخش های مدیریت سایت به صورت جامع در اختیار کاربران استفاده کننده از سی پنل قرار گرفته است.

این موضوع دلیل مهمی برای یادگیری آموزش ساخت هاست سی پنل می باشد. آشنایی با نحوه ساخت سی پنل باعث می‌شود که کاربران هنگام استفاده از آن سر در گم نشوند همچنین از طریق File Manager  امکان جابجایی بین فایل ها و دسترسی به فایل به نظر فراهم شده است.

مزایای سی پل چیست؟

امکانات سی پنل کدام اند؟

پیش از شروع آموزش ساخت هاست سی پنل بهتر است مروری بر امکانات آن داشته باشیم. سی پنل که به عنوان محبوب ترین کنترل پنل در سطح بین المللی شناخته می شود، امکانات بسیار متنوعی را در اختیار کاربران و مدیران سایت قرار می دهد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

– امکان ساخت ایمیل و تنظیم نمودن آن برای ساید مدنظر

– امکان نصب کردن زبانه وردپرس در سی پنل

– امکان گرفتن بک آپ از داده های مدنظر در یک سایت

– امکان آپلود انواع فایل بر روی سرور

– بررسی و ارائه اطلاعات مهم در مورد پهنای باند

– امکان شخصی سازی و تنظیمات ایمنی برای ارتقا امنیت و محافظت بیشتر از داده های سایت

– امکان ساخت پایگاه های داده جدید و مدیریت آن ها به شکل دلخواه

– امکان انجام اقدامات موثر برای بهینه سازی و بهبود عملکرد سایت

 آموزش ساخت هاست سی پنل به زبان ساده

برای استفاده از هاست سی پنل ضروری است تا مراحل لازم برای ساخت آن سپری شود. در این بخش به بررسی و آموزش ساخت هاست سی پنل می پردازیم.

– اولین گام برای ساخت این هاست ورود به اکانت ریسلر سی پنل می باشد.

– در مرحله بعدی باید گزینه   News Account از قسمت Account Funactions انتخاب شود.

– قدم بعدی انتخاب username و password در بخش domain است. در صورتی که هیچ یوزرنیم نشود به صورت خودکار یک یوزرنیم پیش فرض نمایش داده می شود که می توان آن را انتخاب کرد اما انتخاب پسورد الزامی است. برای اطمینان از ورود صحیح پسورد در بخش re-type password باید پسورد انتخاب شده را مجددا تایپ کرد. با این حال درصورتی که تیک گزینه password generator زده شود یک پسورد که از نظر امنیتی قوی می باشد توسط سی پنل انتخاب خواهد شد و برای شما نمایش داده می شود. مرحله آخر از این قسمت هم وارد نمودن آدرس ایمیل فردی است که قرار است به عنوان صاحب هاست شناخته شود.

– کاربرانی که از قبل یک پکیج ساخته باشند می توانند از بخش chose package آن را انتخاب و وارد کنند. کاربرانی هم که پیش از این پکیج مدنظرشان را نساخته اند، می توانند با فعال کردن تیک Select Options Manually بر اساس فرمی که نمایش داده می شود، منابع مدنظر را انتخاب کنند.

– آخرین گام از مراحل ساخت هاست سی پنل، کلیک بر روی گزینه creat  می باشد و در انتها هاست سی پنل ساخته خواهد شد.

مراحلی که گفته شد آموزش ساخت هاست سی پنل می باشد که به راحتی قابل انجام است.

سخن پایانی درباره ساخت هاست سی پنل

آشنایی با سی پنل و مروری بر آموزش ساخت هاست سی پنل می‌ تواند به کاربران مختلف برای کار با این کنترل پنل محبوب کمک کند. سی پنل به خاطر امکانات زیادی که دارد، امروزه در سراسر دنیا دارای محبوبیت بسیار مثال زدنی است و کاربران زیادی از آن استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *