آشنایی با مزایای وردپرس

آشنایی با مزایای وردپرس

وردپرس محبوب ترین سیستم در هنگام صحبت در مورد سیستم های مدیریت محتوا است. البته وردپرس علاوه بر طرفداران بسیار، منتقدان خود را نیز دارد. بسیاری از این منتقدان بر این باورند که وردپرس بهترین انتخاب برای طراحی سایت نیست. برای اینکه ببینیم وردپرس برای ما مناسب است یا خیر، نیاز به شناخت خوبی از ویژگی ها، نقاط قوت و ضعف آن داریم. بنابراین در این مقاله به مهم ترین مزایای وردپرس و آنچه می توانید با آن بسازید خواهیم پرداخت.

شناخت مزایای وردپرس

وردپرس تاکنون رشد و توسعه زیادی داشته است و هر روزه در این مسیر قدم برمی دارد. امروزه این سیستم به عنوان محبوب ترین و کاربردی ترین سیستم مدیریت محتوا در اینترنت شناخته می شود. تا به امروز تقریباً 80 میلیون وب سایت در سراسر جهان با این سیستم ساخته و مدیریت شده اند. بر این اساس، وردپرس به تنهایی سهم زیادی از بازار توسعه وب دارد. در ادامه این مقاله می خواهیم بدانیم که چرا میلیون ها کاربر برای راه اندازی وب سایت خود به وردپرس اعتماد می کنند.

بیشتر بدانید : برای اطلاع از قیمت و انواع سرور مجازی همراه مرکز داده مبین باشید.

مزایای وردپرس - مرکز داده مبین

نصب و راه اندازی آسان از مهمترین مزایای وردپرس

طراحی وب سایت با استفاده از کد نویسی برای بسیاری از افراد کاری بسیار سخت و طاقت فرسا به نظر می رسد. این کار نیاز به دانش فنی و تجربه دارد و همچنین زمان بر است. همچنین سپردن طراحی و راه اندازی سایت به طراحان و برنامه نویسان حرفه ای مستلزم هزینه های زیادی است، اما ساخت سایت با استفاده از وردپرس مانند هر سیستم مدیریت محتوای دیگری نیاز به مهارت های برنامه نویسی ندارد.

این عامل به یکی از بزرگترین و مهم ترین مزایای وردپرس تبدیل شده است. نصب و راه اندازی وردپرس تنها با چند کلیک و کمتر از 5 دقیقه طول می کشد. بنابراین مهم نیست که یک فرد از نظر فنی چقدر می خواهد با وردپرس کار کند. این امر باعث می شود که هر کسی، صرف نظر از سطح دانش خود، راه اندازی یک سایت کامل با استفاده از وردپرس را آسان کند.

مطالعه بیشتر : روش نصب وردپرس روی هاست ویندوز

دیگر مزایای وردپرس انعطاف پذیری آن است

یکی دیگر از مزایای وردپرس انعطاف پذیری آن در طراحی سایت است. هزاران تم، افزونه و ابزار مختلف برای وردپرس توسعه داده شده است. استفاده از افزونه ها و پوسته های توسعه یافته برای وردپرس در بین کاربران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا آنها کار با این سیستم را بسیار سرگرم کننده می کنند. پلاگین ها و تم های وردپرس را می توان به راحتی با یک کلیک نصب کرد.

از این رو می توان گفت که وردپرس می تواند تمام سلیقه ها و نیازهای کاربران را برآورده کند. کاربران می توانند با استفاده از افزونه ها و ویژگی ها، بخش های مختلفی را به هر قسمت از سایت اضافه کنند. بنابراین آن ها می توانند وب سایت خود را طراحی و ویرایش کنند. به همین دلیل، وردپرس هیچ محدودیتی برای طراحی و شخصی سازی سایت اعمال نمی کند.

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

یکی از مهمترین مزیت های وردپرس امکان طراحی و پیاده سازی بزرگترین فروشگاه های آنلاین در عرض چند دقیقه است. وردپرس همه چیزهایی را که یک وب مستر برای راه اندازی و مدیریت فروشگاه آنلاین با استفاده از افزونه Woocommerce نیاز دارد، فراهم می کند. این افزونه تنها با چند کلیک راه اندازی می شود و یک سایت ساده را به یک فروشگاه تمام عیار و حرفه ای تبدیل می کند. افزونه ووکامرس دسته بندی محصولات، اتصال به درگاه های بانکی ایرانی و خارجی، کدهای تخفیف و بسیاری ویژگی های دیگر را برای کاربران وردپرس مدیریت می کند. به همین دلیل استفاده از وردپرس برای طراحی وب سایت های فروشگاهی بسیار پرطرفدار است و اکثر شرکت ها از آن برای ورود به دنیای وب استفاده می کنند.

سخن پایانی

همانطور که در متن ذکر شد، وردپرس مانند سایر سیستم های مدیریت محتوا، نیازی به دانش فنی برنامه نویسی یا پیش نیاز خاصی ندارد. این مزایای وردپرس، آن را به گزینه ای عالی برای استارت آپ ها، کسب و کارهای جدید و مبتدیان تبدیل می کند. وردپرس با ساده سازی سیستم مدیریت سایت می تواند اولین قدم همه افراد به دنیای وب باشد. زیرا وردپرس دارای یک بخش مدیریت است که تمامی امکانات مورد نیاز برای مدیریت یک وب سایت حرفه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. قسمت های مختلف وردپرس کاملا فارسی است و هیچ چیز برای کاربران پیچیده نیست. این بخش ها مدیریت محتوا و سایر قسمت های سایت را برای کاربران لذت بخش تر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *